Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با صدور مجوز جهت واردات آب‌هاي بسته‌بندي آشاميدني، در حال حاضر محصولات فرانسوي با قيمت 15 تا 20 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، دبير انجمن توليد کنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني – با اشاره به اينکه به تازگي چند شرکت جهت اخذ مجوز قانوني به منظور واردات آب‌هاي بسته‌بندي به ايران اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: يکي از اين شرکت‌ها در سال جاري موفق به واردات محصولات آب بسته‌بندي داخل کشور شده است تا در نهايت واردات قانوني محصولات آب بسته‌بندي به داخل کليد بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با اشاره به اينکه توليد کنندگان داخلي از واردات محصولات آب بسته‌بندي وارداتي به کشور استقبال مي‌کنند گفت: با توجه به قيمت بالا توليد کنندگان داخلي از واردات اين محصولات به داخل کشور استقبال مي‌کنند چرا که وقتي مشتري آب بسته‌بندي داخلي را با محصول وارداتي مقايسه مي‌کند و متوجه مي‌شود که چه تفاوت فاحشي علي‌رغم وجود کيفيت يکسان بين محصول داخلي و خارجي وجود دارد، قطعا از توليد داخلي استقبال خواهد کرد.

به گفته فروهر، در حال حاضر آب‌هاي بسته‌بندي وارداتي فرانسوي در ايران با قيمت حدود 15 تا 20 هزار تومان در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد.

هرچند تاکنون آب‌هاي بسته‌بندي از راه‌هاي غير قانوني و قاچاق به کشور وارد مي‌شد اما به تازگي با اخذ مجوز از سوي برخي شرکت‌ها، امکان واردات آب بسته‌بندي فراهم شده است. پيش از اين هيچ گونه مجوزي جهت واردات آب بسته‌بندي آشاميدني به کشور وجود نداشت هرچند آب‌هاي آشاميدني بويژه برخي آب‌هاي گازدار از نروژ و ارمنستان با قيمت بسيار بالا به کشور قاچاق مي‌شدند.
ايسنا
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند

ایسنا/کرمان در اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در رفسنجان، سه ایده برتر و یک ایده خلاقانه معرفی شد.

فرماندار رفسنجان ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد رفسنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی مانند پسته، گیاهان دارویی، زعفران و دیگر محصولات ارزشمند ضعیف است و باید به صورت شکیل بسته‌بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند، گفت: می‌توان تنوع ایجاد کرد تا زمینه صادرات این محصولات بیش از پیش به کشورهای خارجی فراهم شود.

حسین رضایی با بیان این‌که رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات با کمک دانشگاه در راستای برطرف کردن معضل نبود بسته‌بندی برگزار شد، عنوان کرد: با ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه توفیقات خوبی حاصل می‌شود لذا باید تغییر نگرشی در دستگاه‌ها ایجاد شود و برای رفع مسائل مانند آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل محل رجوعمان به دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی رفسنجان توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه ولی‌عصر(عج) در حال تدوین است و باید در دیگر مسایل منطقه به دانشگاه‌ها رجوع کرد تا روش‌های علمی و راهکار متناسب با رفع مسائل داشته باشیم.

ارائه ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهریورماه سال قبل این رویداد ملی آغاز به کار کرد و در دی‌ماه ضمن رونمایی از پوستر فراخوان ارسال ایده‌های بسته‌بندی هم منتشر شد و از سراسر کشور از جمله تهران، یزد، کرمان دیگر نقاط ۱۱۰ ایده ارسال شد.

دکتر رضا قدیری اناری با اشاره به اینکه اولین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی با مشارکت انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران، فرمانداری رفسنجان، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، مرکز نوآوری شهید ستاری و شرکت همگامان مس برگزار شد، افزود: حدود نیمی از ایده‌ها برای داوری انتخاب شد.

وی بیان کرد: نگاه به حل مسئله، دغدغه مقام معظم رهبری بوده و هست، از این رو یکی از چالش‌های کشور نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب برای محصولات و تولیداتمان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی بود که دانشگاه باید در حل مسائل کمک‌ می‌کرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان هم اظهار کرد: از ۱۱۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی ۴۷ ایده به مرحله داوری رسید.

سیدمحمدرضا حسینی بیان کرد: سه دوره آموزشی عمومی را در فروردین و اوایل اردیبهشت برای صاحبان این ایده‌ها داشتیم همچنین دو دوره تخصصی هم اوایل اردیبهشت برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد: در نهایت پس از برگزاری این دوره ها ۱۰ داور به صورت حضوری و مجازی از بین ایده‌ها، سه طرح برتر و یک طرح هم به عنوان خلاقانه‌ترین ایده‌ها معرفی‌کردند. امیدواریم طرح‌های برتر مورد حمایت شرکت همگامان‌ مس قرار گیرند تا با این اتفاق ایده‌ها مورد حمایت و به مرحله تجاری سازی برسند.

رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران هم در ارتباطی ویدیویی با این مراسم اظهار کرد: این انجمن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره و پژوهشی در حال فعالیت است.

مصطفی امامی افزود: در مبحث آموزشی هم کارگاه‌های جمعی و انفرادی به صورت حضوری و نیز غیرحضوری تحت عناوین آشنایی مقدماتی بسته بندی، مواد بسته بندی، ماشین آلات موثر در فرایند بسته بندی و دیگر مسایل در زمینه های موادغذایی، پوشاک، دارویی و غیره برگزار می شود.

امامی بیان کرد: این انجمن تنها مرجع رسمی علمی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی در رفسنجان کمکی به مجموعه آموزشی کشور در راستای برقراری و تدریس رشته بسته بندی در دانشگاه‌ها باشد و زیرساخت آن فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه رفسنجان در برگزاری این رویداد ملی و مهم طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی پیش قدم بوده، گفت: بخش مهم تولیدات؛ تجاری‌سازی آن‌هاست و این تجاریسازی هم شامل بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته‌بندی است.

اعظم علیخانی در پایان پیام دکتر مریم جلالی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در این مراسم و اهمیت این رویداد را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، بر طبق رأی داوران، عاطفه صادقی رتبه اول، مهدیه کاظمی رتبه دوم و طیبه انصاریان رتبه سوم این رویداد را کسب کردند و در بخش فرهنگی و هویتی امیدرضا صرافی مدال نقره را از آن خود کرد و آرمین محمدرضایی هم مدال طلا را در بخش ایده خلاقانه بدست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران