Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری سراب با اعلام هشدار نسبت به افزایش پرونده های طلاق گفت: جادارد مسئولین و آحاد جامعه به واقع در رابطه با طلاق احساس خطر کنند و در مرحله اول خود خانواده ها باید این موضوع را مدیریت کنند و در یک کلام آتش بیار معرکه نشوند و صلح و سازش را پیشه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, مهدی شمسی رییس دادگستری شهرستان سراب ضمن تسلیت ایام شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا ران با وفایش اظهار داشت: خدا را شاکرمی که در خدمت مردم شهرستان سراب هستیم.

وی افزود: برای قاضی بهترین توان قلبی و نیرو زمانی است که احقاق حق می کند و لذت بخش ترین حالت حالتی است که احقاق حق می کند و آن لحظه ای است که حق مظلوم را می ستاند و دعای مظلوم حامی قاضی می شود.

شمسی ابراز داشت: باید دستگاه قضا باید ملجا و پناهگاه مظلوم باشد فلذا دادگستری باید بدون اطاله دادرسی احقاق حق کند و ظالم باید بدان که دادگستری هست که به عدالت حکم می کند و امکان نفوذ در آن نباشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرآن کریم قاضی را به عدالت و قسط دعوت می کند ابراز داشت قاضی باید همیشه به قرآن تمسک جوید تا محور واحدی در قضاوت حاصل شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد با تاسی ازآیات قرآن کرمی که مومنان را برادر دینی معرفی می کند توانستیم سازش را ایجاد کنیم که در سازش هم حکم الهی جاری می شود و هم خاطر قاضی آسوده می شود که در روایات نیز از سازش به عنوان سید الاحکام یاد می شود.

رسیدگی به به بیش از ۲۰۰۰ پرونده در سال گذشته در سراب

رییس دادگستری شهرستان سراب با ارائه گزارشی از تلاشهای دادگستری شهرستان سراب عنوان کرد: سالانه حدود ۲۲ هزار پرونده در سراب که با توجه تعداد قضات و کارکنان دوبرابر ظرفیت استاندار هست, البته در این میان برخی قضات و دادستان نیز چندین وظیفه دارند که در کنار رسیدگی به پرونده ها پیگیری می شود.

شمسی با بیان اینکه قاضی برای تشخیص حق بر آن منصب تکیه کرده اظهار داشت: مراجعه کننده نباید کمترین ترسی از قاضی داشته باشد و بتواند حرف خود را شفاف بزند کما اینکه مجرم باید از قلم قاضی واهمه داشته باشد.

وی مشکل اعتیاد و مواد مخدر و سیر صعودی اعتیاد در شهرستان سراب را از مشکلات اصلی شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال مواد مخدر و اعتیاد نسبت به سال گذشته آمار چشمگیری داشته که هشداری برای خانواده هاست.

شمسی مواد مخدر صنعتی را خطرناک تر از مواد مخدر سنتی عنوان کرده و گفت: بعد از مواد مخدر ضرب و جرح در رتبه بعدی از نظر کثرت پرونده ها در شهرستان سراب هستند.

این مقام مسئول نسبت به جرایم حوزه فضای مجازی هشدار داده و با ابراز تاسف از اینکه جرایم این فضا در حد هشدار هست و در طلاق های اخیر نقش موثری ایفا می کنند که متاسفانه در این فضا مردم به راحتی ارتباط برقرار کرده و مطالب خصوصی خود را می فرستند که موجب سوء استفاده قرار می گیرد .

رییس دادگستری سراب برنامه های هفته قوه قضاییه را تشریح کرد

شمسی در تشریح برنامه های ههفته قوه قضاییه با بیان اینکه مدیون شهدا هستیم و شهدا خون داده اند تا حیثیت و امنیت جامعه حفظ شود فلذا در اولین روز این هفته قضات با حضور در گلزار شهدا با سرافرازان ملت تجدید بیعت کردند تا بدانیم به برکت این شهداست که در این جایگاه هستیم.

وی حضور در راهپیمایی روز قدس با لبیک گویی به مقام معظم رهبری و اثبات ولایت مداری, سخنرانی دادستان در نماز جمعه, ملاقات مردمی, دیدار با اصحاب رسانه, بزرگداشت شهید مظلوم دکتر بهشتی در ۷ تیر را از برنامه های این هفته عنوان کرد.

رییس دادگستری سراب با بیان اینکه همچنان که با اقتدار در کنار مظلوم هستیم با مخلین نظم عمومی و سوداگران مرگ به شدت برخورد خواهیم کرد.

افزایش پرونده های مواد مخدر در کنار افزایش کشفیات مواد در سالجاری

مهدی شمسی با ابراز تاسف از افزایش پرونده های حوزه مواد مخدر و همچنین کشفیات مواد در سه ماهه اول سال, نسبت به سال گذشته عنوان کرد: قانون در این موارد مجازات سنگینی را در نظر گرفته که اعمال می شود فقط در برخی موارد که برخی در دام افراد شیاد گرفتار می شود دفاع اجتماعی و درمان متهم در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در این موارد بخش اعظمی از مجازات به تعلیق در می آید که در این صورت هم آثار تنبیه اعمال می شود و هم اقدام پیشگیری کننده صورت می گیرد که فرد می داند با انجام بزهی که در قانون پیش بینی شده مجازات تعلیق لغو وحکم اجرا می شود.

رییس دادگستری سراب اظهار داشت: در برخی موارد حضور در مسجد و نماز جماعات و … که آثار تربیتی دارند اعمال می شود تا فرد در مقابل خطا بیمه شود.

وی ابرازداشت در حوزه اطفال و نوجوانان نیز از مجازات های جایگزین حبس و جرایم نقدی استفاده می شود .

افزایش پرونده های طلاق در حوزه پرونده های حقوقی

رییس دادگستری سراب با اعلام هشدار نسبت به افزایش پرونده های طلاق گفت: جادارد مسئولین و آحاد جامعه به واقع در رابطه با طلاق احساس خطر کنند و در مرحله اول خود خانواده ها باید این موضوع را مدیریت کنند و در یک کلام آتش بیار معرکه نشوند و صلح و سازش را پیشه کنند.

وی افزود: در برخی موارد مشاهده می شود که اختلاف بسیار جزیی زن و شوهر را به دادگستری می کشاند.

شمسی ابراز داشت: در پرونده های خانواده سعی دوچندان داریم تا خانواده را به سازش برسانیم چرا که تبعات طلاق از خود طلاق برای جامعه مضر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی پرونده ها تا زمان تحکیم دوباره کانون خانواده به زوجین مشاوره می دهیم و همانطور که پله به پله به اختلاف می کشند آنها را پله به پله به سوی مستحکم تر شدن کانون خانواده می کشانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم

به گزارش خبرآنلاین چند دقیقه‌ای نگذشته بود که پسری جوان به سمتش آمد و گفت ساناز جان من را ببخش اشتباه کردم باید واقعیت زندگی‌ام را به تو می‌گفتم هرچند گذشته‌ها گذشته و اصلاً موردی برای نگرانی وجود ندارد.

روزنامه ایران نوشت: در همین موقع سربازی از ته سالن شماره پرونده‌ای را خواند و گفت طرفین جلسه رسیدگی ساعت ۸ صبح اعلام حضور کنند.
به محض ورود به شعبه زن جوان بی‌مقدمه گفت: آقای قاضی این مرد مرا فریب داده و با احساس من بازی کرده او قبلاً زن داشته و هنوزهم دوستش دارد اما به من نگفته بود، اگر من این روسری را پیدا نکرده بودم معلوم نبود تا کی می‌خواست این ماجرا را پنهان نگه دارد.
قاضی با شنیدن این حرف‌ها گفت دخترم کمی آب بخورید و آرام باشید این‌طور من متوجه نمی‌شوم ماجرای زندگی شما چیست آهسته‌تر برایم از اول تعریف کن!
ساناز کمی که آرام شد، گفت: با آرمین در یک کافه آشنا شدیم. از روز آشنایی تا ازدواج 6 ماه طول کشید. آرمین می‌گفت کسی را ندارد و تنها به خواستگاری‌ام آمد. به من گفت پدرش فوت کرده و مادرش هم پیش خواهرش خارج از کشور زندگی می‌کند و اینجا تنها زندگی می‌کند من ساده هم باور کردم. پدرم با اصرار من راضی به ازدواج شد و ما سر خانه و زندگی خود رفتیم اما همین چند هفته پیش بود که توی ماشینش یک روسری قرمز پیدا کردم خیلی عصبانی و ناراحت بودم با این حال به رویش نیاوردم تا اینکه چند روز قبل یک عروسک دخترانه هم در ماشین پیدا کردم. این بار دیگر به رویش آوردم و گفتم اینها مال کیست اما آرمین با دروغگویی تمام به من گفت ماشین دست دوستش بوده و اینها مال همسر دوستش است، اما من باور نکردم یک روز از روی کنجکاوی او را تعقیب کردم و دیدم دم یک مهدکودک رفت و یک دختربچه را بغل کرد و بعدش هم رفت مقابل خانه‌ای و بعد از پیاده شدن داخل خانه رفت. از تعجب و ناراحتی و عصبانیت داشتم دیوانه می‌شدم.
بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم تصمیم گرفتم بروم ببینم موضوع چیست. وقتی زنگ در خانه را زدم همان بچه در را باز کرد و هنوز حرفی نزده بودم که آرمین را پشت سرش دیدم و وقتی دختربچه او را بابا صدا زد از هوش رفتم.
چشم باز کردم در بیمارستان بودم بعد هم به خانه پدرم رفتم و همه ماجرا را برایش تعریف کردم. این مرد یک دروغگوی بزرگ است او زن و بچه داشته و موضوع به این مهمی را از من مخفی کرده بود. او یک کلاهبردار است معلوم نیست با چند نفر دیگه چنین کاری کرده الان هم من فقط طلاق می‌خواهم.
قاضی رو به آرمین کرد و گفت: حرف‌های همسرت را تأیید می‌کنی تو واقعاً زن داشتی؟
آرمین نگاهی کرد و گفت: آقای قاضی ماجرا این‌طوری نیست. من سه سال قبل از همسر اولم جدا شدم. دخترم با مادرش زندگی می‌کند من در هفته یک روز او را می‌بینم اما از شانس بدم همسرم متوجه شد. من اصلاً با همسر سابقم ارتباطی ندارم فقط آن روز رفتم بچه را به مادرش بدهم که این‌طوری شد. من کلاهبردار نیستم من ساناز را دوست دارم. می‌خواستم قبل ازدواج خودم به ساناز واقعیت را بگویم ولی ترسیدم ساناز با من ازدواج نکند. همیشه دنبال یک فرصت مناسب بودم اما خودش زودتر فهمید الان خیلی پشیمانم و می‌خواهم ساناز یک فرصت دوباره به من بدهد. من مجرم نیستم فقط یک عاشق هستم. آیا هر کسی که طلاق گرفته دیگر حق ازدواج ندارد؟ قبول دارم اشتباه کردم اما جبران می‌کنم.
آرمین رو به ساناز کرد و گفت: باور کن من آدم بدی نیستم فقط اشتباه کردم و واقعیت را نگفتم الان هم پشیمانم از پنهانکاری که کردم.
ساناز رو به آرمین کرد و گفت: اعتمادی که به تو داشتم از بین رفته و دیگر نمی‌توانم به تو اعتماد کنم بهتر است از هم جدا شویم.
قاضی که حرف‌های این زوج جوان را شنید، گفت می‌دانم همسرت اشتباه بزرگی مرتکب شده، اما بهتر است بیشتر راجع به تصمیمت فکر کنی یک ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر نظرت عوض نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901198

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم