Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: یحیی نیکدل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای تحت عناوین مختلف در بازار فعالیت داشته و نسبت به تبلیغات برای فروش کالاهای مختلف به صورت شبکه ای مبادرت دارند.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی و دستورالعمل های مربوط، برای هیچ کدام از این شرکت ها در شهرهای مختلف برای برگزاری نشست ها، مجوزی صادر نشده است و همه مجوزها به صورت متمرکز صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیکدل ادامه داد: بنابراین این شرکت ها مجاز نیستند جلسات را در شهرها برگزار کنند مگر اینکه مجوز خاص را برای آن نشست ها گرفته باشند و برنامه ها با اطلاع نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن تجارت و اداره کل اطلاعات برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از برگزاری نشست ها خارج از ضابطه و یا فروش کالاهایی خارج از آنچه در مجوز قید شده است پیشگیری شود خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت ها سوای اینکه مجوز دارند یا نه، آسیب هایی را در جامعه به همراه دارد.

** فروش کالای غیراستاندارد و قاچاق
نیکدل تصریح کرد: این شرکت ها به طور آشکار فعالیت ندارند و برخی از کالاهایی که در این شبکه توزیع می شود استاندارد لازم را ندارد و یا اینکه کالا، قاچاق است و مجوز ورود به کشور را ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این شیوه بازاریابی، آسیب جدی به توسعه ملی، تولید داخلی و وضعیت اشتغال در جامعه وارد می کند.
وی افزود: قیمت کالاهایی که در این شبکه توزیع می شود واقعی نیست چراکه کالای غیر استاندارد با قیمت پایین عرضه می شود و در عین حال ادعا دارند که کالا با تخفیف عرضه شده است.

** وعده هایی که محقق نمی شود
نیکدل اظهار کرد: یکی از وعده هایی که در این شرکت ها داده می شود، این است که جوانان و کسانی که وارد این شبکه ها می شوند در کمترین زمان به بیشترین درآمد دست پیدا می کنند اما این وعده ای بیش نیست چون افراد آن میزان که انتظار می رود، نمی توانند مشتری جذب کنند و کالاها را به فروش برسانند بنابراین درآمد مورد انتظار محقق نمی شود.
وی افزود: جذب مشتری و فروش در این شبکه ها، همیشگی نیست و استمرار ندارد و در این میان اعضای شبکه به علت دست نیافتن به اهداف دچار سرگردانی می شوند.
نیکدل تصریح کرد: در این شیوه، به هر میزان که اعضا فروش داشته باشند و مشتری جذب کند و کالا بفروشند، مدیران شرکت ها به سود خود می رسند اما وعده ای که به اعضا در رسیدن به درآمد خوب داده شده محقق نمی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: این شرکت ها به هنگام شبکه سازی و جذب اعضا به خوبی روی ذهن جوانان کار می کند و پس از ماه ها تلاش، زمانی که درآمد مورد انتظار کسب نشده، تنها پاسخ شان این است که اعضا نتوانسته به خوبی کار کند و تلاش شایسته ای نداشته است و این پاسخ جوان را دچار سرخوردگی و آسیب می کند.
وی افزود: آسیب این مشکل نه تنها جوان را افسرده و سرخورده می کند بلکه خانواده ها را نیز به لحاظ اجتماعی و اقتصادی تحت شعاع قرار می دهد.

** از هر قشری وارد شبکه بازاریابی شده اند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اکنون نه تنها جوانان، بلکه بعضا بازنشسه ها و حتی کارکنان دولت نیز در این شرکت ها جذب شده اند اما باید گفت که این شیوه درستی برای کسب درآمد نیست.
نیکدل اضافه کرد: مخاطب اصلی این شرکت ها جوانان هستند و متولیان امر با وعده و وعیدهای غیرممکن و غیرقابل تحقق برای جوانان مشکلاتی به وجود می آورند.
وی افزود: این سازمان آمادگی دارد تا برای آگاهی بخشی و پاسخ به ابهامات اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهد.
7185 / 1354
خبرنگار: کبری علی ابادی **انتشاردهنده: پروانه امانی

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها

به کارنامه مالی که در طی یک سال کاری شرکت یا شخص جهت محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود، اظهارنامه مالیاتی گفته می‌شود. به عبارتی دیگر، اشخاص یا صاحبان مشاغل هرساله موظف به پرداخت مالیاتی هستند که به آن مالیات تکلیفی نیز گفته می‌شود. برای این‌کار فرم‌های خاص مالیاتی در نظر گرفته شده است و این فرم توسط مودیان مالیاتی در سامانه مودیان یا موسسات خصوصی که باید گزارش بدهی مالیاتی از جمله مشاغل، شرکت‌ها و... را گزارش کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه مالیات به عنوان بخش بزرگی از درآمد دولت به شمار می‌رود. مالیات به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود که هردو قسمتی از درآمد مالیات هستند. درآمد مالیاتی، درآمد دولت حاصل از مالیاتی است که از درآمد زمین، مالکیت، انتقال دارایی، سود، کالا و خدمات و ... اخذ می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با اظهرنامه مالیاتی و همچنین زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

کدام دسته از افراد موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند؟

به صورت کلی تمامی تجار یا کسبه‌ای که برای شرکت‌های خصوصی یا دولت کار نمی‌کنند و از فیش حقوقی برخوردار نیستند، باید اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی در زمان مشخص شده کنند‌ . صاحبان کارخانجات و تولیدی‌ها، واحدهای کارگاهی، فروشگاه و تمامی افرادی که به نوعی کارفرمای خود هستند و کارت بازرگانی دارند، به گروه‌های ۳گانه تقسیم و باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مقرر در سایت آپلود کنند. این گروه ۳ گانه عبارت است از:

گروه اول: این گروه شامل افرادی است که در یال گذشته ارزش فروش کالا و خدمات آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال باشد. صاحبان مشاغلی همچون بیمارستان، صرافی، بهره برداران معادن، کارخانجات، واحدهای تولیدی، افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند و... در دسته این گروه قرار دارند.

گروه دوم: این گروه شامل افرادی است که در طی یکسال ارزش فروش کالا و خدمات آن‌ها بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال باشد.

گروه سوم: افرادی که در دو دسته قبلی جای ندارند، در این دسته قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است، افرادی که در یکی از این سه گروه قرار گیرند، تا مدت ۳ سال امکان تغییر گروه را نداشته و باید تعهدات مربوط به گروه خود را پرداخت نمایند.

انواع اظهارنامه مالیاتی و مدارک لازم جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی

پیش از آنکه به ارائه انواع اظهارنامه مالیاتی بپردازیم، می‌خواهیم مدارک لازم جهت پر کردن اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی را بیان کنیم. از این رو جهت اطلاع از مدارک لازم درجهت پر کردن فرم اظهارنامه و همچنین زمان ارسال اظهارنامه مالیات تکلیفی عملکرد اشخاص حقوقی، در ادامه با ما همراه باشید.

مجوزهایی که از سوی مراجع ذی صلاح برای شما صادر شده است. مدارک شرکت که شامل اساسنامه، آخرین تغییرات اساسنامه، شرکت‌نامه، موضوع فعالیت شرکت است. تهیه رونوشت از کارت ملی و شناسنامه اعضای هیأت مدیره و صاحبان امضا اسناد تعهد آور. تهیه اجاره نامه یا گواهی سند محل قانونی شرکت گواهی تراز نامه اشخاص حقیقی و حقوقی تهیه سود و زیان کلیه اشخاصی که بر طبق قانون، مکلف به تنظیم اظهارنامه هستند. میزان مبلغ درآمد داخل و یا خارج از کشور گواهی‌های گردش حساب مربوط به شعبه شرکت یا موسسه. تهیه صورت بهای تمام شده کالا یا خدماتی که به فروش رفته است. تهیه مانده سود و زیان دوره قبل و گردش حساب تعدیلات سنواتی شماره ثبت دفاتر قانونی سند مالیات پرداخت شده که به تایید سازمان امور مالیاتی کشور جهت کسر مالیات رسیده باشد. رمز عبور، کد کاربری، کد رهگیری پیش ثبت نام جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی ارائه کارت بازرگانی ( درصورت دارا بودن) ارائه گواهی حساب سال‌های قبل مودی مالیاتی تهیه هر سندی که به تشخیص اداره دارایی نیاز باشد.

اظهارنامه مالیاتی در گروه‌های ۶ گانه قرار می‌گیرد که این ۶ گروه به شرح زیر است:

اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه مالیات انحلال شرکت طبق مانده ۱۱۴ و ۱۱۶ قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی گروه اول ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه مالیات بر درآمد املاک و مستغلات ویژه اشخاص حقیقی که درآمد املاک دارند مستند بر ماده ۵۷ و ۸۰ اظهارنامه مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی گروه دوم ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه سوم ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم

زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی

بر طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم، زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی، حداکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی خواهد بود. از این رو مودیان باید در این مدت اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی کنند. اگر پایان سال مالی را اسفند ماه در نظر بگیریم، آخرین زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، حداکثر تا پایان ۳۱ تیرماه سال آینده خواهد بود.

همچنین کلیه اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل، می‌بایست اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خرداد ماه به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. اشخاص حقیقی در سه گروه تقسیم می‌شوند و هریک برای ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی باید مدارک مربوطه را به اداره امور مالیات کشور ارسال کنند.

جمع بندی

اظهارنامه مالیاتی نوعی سند رسمی است که در طی آن درآمد اشخاص حقیقی یا حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود. از این رو تمامی افراد حقیقی یا حقوقی که درآمد دارند،در پایان سال می‌بایست اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کند. عدم انجام این‌کار به منزله تخلف به شمار می‌رود و می‌تواند برای افراد عواقب نامطلوبی در پیش رو داشته باشد.

به همین دلیل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی یک وظیفه قانونی و اخلاقی به شمار می‌رود که باید از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی مورد اهمیت قرار گیرد و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی اقدام به پرداخت آن نمایند. شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اظهارنامه مالیاتی و همچنین زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی را در سایت صدگان مشاهده و مطالعه کنید و از قوانین مهم این امر به خوبی مطلع شوید.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل