Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@01:50:12 GMT

موادمعدنی ضروری برای دندان ها

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۳۸۴۷

به گزارش افکارنیوز، مراقبت از دندان ها به جلوگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان ها کمک می کند. حفظ بهداشت دهانی و اجتناب از مصرف موادغذایی سرشار از کربوهیدرات های تخمیر شده از جمله کیک، شکلات، چای شیرین و قهوه به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک می کند. همچنین برخی از موادمعدنی می توانند برای رشد دندان ها و محافظت از آنها در برابر پوسیدگی مفید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلسیمدندان ها برای رشد و مصون ماندن از پوسیدگی به کلسیم نیاز دارند. براساس اداره مکمل های غذایی در ایالات متحده، بیشتر افراد می توانند میزان توصیه شده روزانه کلسیم را از طریق یک رژیم غذایی متعادل حاوی لبنیات، ماهی، غلات و سبزیجات برگ سبز دریافت کنند. هرچند رژیم غذایی بانوان، نوجوانان و مردان بالای ۶۰ سال اغلب حاوی میزان کافی کلسیم نیست. براساس اداره مکمل های غذایی در ایالات متحده، مصرف روزانه کلسیم تا ۲۵۰۰ میلی گرم از طریق موادغذایی و مکمل ها برای کودکان و بزرگسالان ایمن است.
فسفرفسفر بعد از کلسیم دومین ماده معدنی فراوان در بدن بوده، به طوریکه ۸۵ درصد از فسفر در دندان ها و استخوان ها ذخیره شده است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، عدم دریافت کافی فسفر در کودکان با رشد ناکافی دندان ها همراه می باشد. یک رژیم غذایی متعادل معمولا مقدار مجاز توصیه شده فسفر را برای بدن فراهم می کند. موادغذایی حاوی این ماده معدنی شامل فرآورده های لبنی، مغزها و ماهی است.
فلورایدبراساس انجمن دندان بریتانیا، فلوراید به ساخت مینای قدرتمند دندان کمک می کند که باعث مقاومت بیشتر دندان ها در برابر پوسیدگی می شود. فلوراید به طور طبیعی در موادغذایی و نوشیدنی هایی از جمله ماهی، چای و آب خوراکی وجود دارد، هر چند بیشتر افراد مقدار کافی از این ماده معدنی را از طریق خمیردندان دریافت می کنند. گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک یا پزشک مکمل های حاوی فلوراید را برای کودکان بالای ۳ سال تجویز کند. ژل فلوراید نیز می تواند برای دندان ها استفاده شود که به جلوگیری از پوسیدگی ریشه دندان کمک خواهد کرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مواد موجود در عسل به صورت طبیعی، دهان، دندان و روده را محافظت و ضد عفونی می کند و باعث سفیدی طبیعی دندان ها نیز می شود؛ عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان است که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی بسیار لذیذ، موجب زیبایی، انرژی و شادابی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: پرورش زنبور عسل در خراسان شمالی فایده موم عسل برای دندان

مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است؛ غلظت های مختلف عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی میکروب های اصلی ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری «استرپتوکوکوس موتانس» می شوند.

قندهای موجود در عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندان ها هیچ صدمه ای نمی زند، بلکه می تواند آن ها را سفید و لثه ها را محکم سازد؛ چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان ها مضر است، اما عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است، هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می کند، به همین دلیل مصرف آن برای دندان ها، به ویژه در اطفال نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229074 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟