Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آقاي روحاني! جنابعالي که مدام سخن از حق آزادي بيان و انتقاد مي زنيد و از اينکه دهان منتقدان را ببنديد به خدا پناه مي بريد، آيا اينگونه برخوردها با کساني که گفته مي شود در راهپيمايي عليه شما شعار داده اند را ادعاهاي خود منطبق مي دانيد؟ در دولت گذشته، گروهي از دانشجويان در دانشگاه اميرکبير مقابل روي رئيس جمهور سابق عکس او را آتش زدند اما شاهد چنين برخوردهاي عصبي و افراطي نبوديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاري فارس - گروه قضايي و انتظامي: جمعه گذشته در جريان راهپيمايي روز قدس، گروهي از شرکت کنندگان در اين راهپيمايي در واکنش به اظهارات تند آقاي روحاني رئيس جمهور عليه بخش هايي از ارکان نظام در روز قبل، شعارهايي عليه او مطرح کردند که انعکاس زيادي در رسانه هاي پيدا کرد. در همان نخستين لحظات انتشار اين خبر، کانال ضدانقلابي «آمدنيوز» که گفته مي شود برخي از عناصرمنتسب به دولت به دليل ارتباط با آن احضار شده اند، در خبري مدعي شد که ليدري اين شعار دهندگان با حامد طالبي (از خبرنگاران خبرگزاري فارس) بوده است.
دو روز بعد از اين انتشار اين خبر، نهاد امنيتي دولت آقاي روحاني در تماس با دو تن از خبرنگاران خبرگزاري فارس يعني حامد طالبي و علي اکبري از آنها مي خواهد که به ساختمان متعلق به اين نهاد (با آدرس و مشخصات معلوم) مراجعه کنند. اين دو خبرنگار پس از اين تماس ها از مسئول حراست خبرگزاري استعلام مي کنند که حراست از آنها مي خواهد تا زماني که اين مجموعه بررسي و هماهنگي لازم را انجام نداده از مراجعه به نهاد مذکورخودداري کنند.
اما فرداي آن روز که خبرنگاران مذکور بواسطه تعطيلي در خارج از محل کار حضور داشتند، مجدداً از نهاد امنيتي دولتي با آنان تماس حاصل شده و اعلام مي شود که حکم جلب آنان صادر شده و در صورت عدم حضور، در محل سکونت جلب خواهند شد. بواسطه اين تهديد، نامبردگان ساعت 12 ظهر آن روز به ساختمان نهاد مذکور مراجعه مي کنند.
اين موضوع بلافاصله از طريق خانواده هاي اين دو خبرنگار به مسئولان خبرگزاري واصل شد تا پيگيري هاي لازم انجام شود. خبرگزاي فارس نيز به دليل عدم شفافيت ماجرا از انتشار رسمي اين خبر خودداري کرد اما به دليل طولاني شدن بازگشت اين دو خبرنگار تا ساعت 2 بامداد روز بعد، خبر احضار و بازداشت آنان در فضاي مجازي و برخي رسانه ها انعکاس گسترده اي پيدا کرد. نکته جالب اين که طي اين مدت کانال «آمدنيوز» با همراهي برخي رسانه هاي اصلاح طلب داخلي و حتي کانال روزنامه دولتي ايران مطالب متعددي عليه حامد طالبي و خبرگزاري فارس منتشر کردند که خبرگزاري بنا به مصلحت و روشن شدن موضوع از پاسخ دادن خودداري کرد.
در حالي که خانواده و دوستان اين دو خبرنگار همچنان نگران اين وضعيت بودند آنها ساعت 7 صبح روز پنجشنبه مجدداً به نهاد امنيتي مذکور احضار و تا ساعت 19 غروب در آنجا حضور داشتند. احضار کنندگان به آنها تاکيد کرده اند که روز پنجشنبه از ساعت 10 صبح نيز بايد در محل نهاد امنيتي مذکور حضور بهم رسانند.
اما در اين اثنا ساعاتي پيش، حجت الاسلام والمسلمين اژه اي سخنگوي محترم قوه قضائيه طي مصاحبه اي با خبرگزاري ميزان (ارگان رسانه اي قوه قضائيه) خبر بازداشت حامدطالبي و علي اکبري از دبيران خبرگزاري فارس را تکذيب کرد و گفت: هيچيک از نام هاي مطرح شده، در روزهاي اخير بازداشت نشده اند.
از آنجا که دو خبرنگار مذکور يعني آقايان طالبي و علي اکبري طي ديروز و امروز(سه شنبه و چهارشنبه) به ساختمان نهاد دولتي مذکور احضار شده و در آنجا براي ساعت هاي متمادي مورد بازجويي قرار گرفته اند و حتي از آنها خواسته شده که روز پنجشنبه ساعت 10 مجدداً مراجعه کنند، معناي حقوقي اظهارات سخنگوي محترم قوه قضائيه اين است که دستگاه قضايي دستوري براي احضار، جلب و بازداشت اين دو نفر صادر نکرده و نهاد امنيتي مذکور بدون حکم قضايي اين کار را انجام داده که قطعاً خلاف قانون است.
خبرگزاري فارس که تا اين لحظه به دليل رعايت مصالح کشور از ورود مستقيم به اين ماجرا خودداري کرده بود، اکنون بر اساس سخن صريح سخنگوي قوه قضائيه مراجعه امروز پنجشنبه خبرنگاران خود به نهاد امنيتي مذکور را لغو نموده تا روشن شود آنها بر اساس کدام حکم قضايي اقدام به احضار و بازجويي از اين دو خبرنگار کرده اند و در صورت مشخص شدن هرگونه اقدام خلاف قانون، حق خود براي پيگيري قانوني را محفوظ خواهد داشت.
نکته بسيار اساسي در اين ماجرا که اتفاقاً براي بسياري از فعالان رسانه اي و مخاطبان خبرگزاري فارس حائز اهميت بود، نقش کانال بدنام و ضدانقلابي «آمدنيوز» است. اين کانال به نحو عجيبي در دقايق نخست انتشار خبر شعار راهپيمايان عليه آقاي روحاني مدعي شد که حامد طالبي ليدر اين اقدام بوده است. و بلافاصله بعد از انتشار اين خبر، سوابق درست و غلطي از اين خبرنگار بر روي خروجي خود قرار داد که به سرعت مورد استقبال ساير رسانه ها و کانال هاي ضدانقلاب و البته اصلاح طلب قرار گرفت. سئوال جدي از دولت محترم و بازوهاي امنيتي آن اين است که حتي اگر حامد طالبي در جريان راهپيمايي شعاري عليه آقاي روحاني سرداده باشد، چگونه پيش از هر جاي ديگري، خبر آن در يک کانال ضدانقلابي که ظاهراً مديريت آن خارج کشور است، منتشر مي شود و ساير کانال هاي حامي دولت از سناريوي آن پيروي مي کنند؟ آيا اين کانال «رسانه نيابتي» عده اي از داخلي هايي است که نمي خواهند تبعات حقوقي و سياسي مواضع و اخبار آن را بپذيرند؟
و سئوال مهم تر از آقاي روحاني رئيس جمهور محترم است. جنابعالي که مدام سخن از حق آزادي بيان و انتقاد مي زنيد و از اينکه دهان منتقدان را ببنديد به خدا پناه مي بريد، آيا اينگونه برخوردها با کساني که گفته مي شود در راهپيمايي عليه شما شعار داده اند را ادعاهاي خود منطبق مي دانيد؟ در دولت گذشته، گروهي از دانشجويان در دانشگاه اميرکبير مقابل روي رئيس جمهور سابق عکس او را آتش زدند اما شاهد چنين برخوردهاي عصبي و افراطي نبوديم. چرا دستگاه امنيتي دولت شما بايد دو خبرنگار را ساعت ها با ادعاي توهين به شما مورد بازجويي قرار دهد؟ احضار و بازجويي که مطابق قول اخر سخنگوي قوه قضائيه احتمالا فاقد مبناي قانوني و حقوقي نيز بوده است. از اين گونه برخوردهاي دولت شما با منتقدين، بوي خوبي استشمام نمي شود و حتي خلاف اظهارات و شعارهاي صريح خود شماست. اميدواريم در اسرع وقت جلوي اين اقدامات را بگيريد و مخصوصا در مواجهه با اصحاب خبر و رسانه جانب اعتدال را رعايت کنيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود