Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در خصوص خارج نشدن ایران از لیست سیاه FATF با توجه به اقدامات مثبت و سازنده کشورمان اظهار داشت: بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی شرایط این به‌اصطلاح سازمان بین دولتی را پذیرفت و آن را انجام داد، ما نیز خواهان پایبندی کشورهای غربی و طرف برجام برای اجرای توافقات خود هستیم، ولی تمدید شرایط تعلیق ایران در FATF نشان داد که آن‌ها خواستار ادامه روند فشار و امتیازگیری از ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غربی‌ها اعلام کرده بودند که در صورت انجام امور مرتبط با مسأله FATF از سوی ایران تمام مشکلات و مسائل برطرف و ایران از لیست سیاه خارج خواهد شد، تصریح کرد: تعلیق این وضعیت نشان از دست‌های برای تحت‌فشار قرار دادن ایران در مسائل مالی اقتصادی و تجاری دارد، تا کشورمان نتواند به‌خوبی در بازارهای جهانی به مبادلات تجاری و بازرگانی بپردازد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تأکید بر اینکه غرب به دنبال این است که ایران را در شرایط نامطلوب قرار دهد تا با اعمال تهدید و فشار بتواند از ایران امتیاز کسب کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌های به توافقات انجام‌شده پایبند بوده و به هیچ عنوان نقضی در امور مرتبط با برجام نداشته است، اما شاهد بدعهدی طرف‌های مقابل به توافقات هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و اقدامات و برنامه‌های که غرب و آمریکا علیه ایران اعمال کرده‌اند، آنچه مشخص است که در این بین چیزی عاید ایران نمی‌شود و سیستم پولی و بانکی ایران با مشکلاتی مواجه می‌شود، اظهار داشت: مطمئناً غرب و آمریکا در موضوع مسائل بانکی و مالی سعی در فشار به ایران دارند و به فکر منافع خود و کشورهای سرمایه‌داری هستند و سیاست‌های آن‌ها به‌گونه‌ای که در خصوص برجام در حال اجرا است، است و طبعاً مؤسسات مالی و بانکی نیز به پیروی از آن‌ها عمل خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بدون شک با توجه به اشکال در مباحث مالی و پولی ما نمی‌توانیم شاهد ردوبدل کردن پول باشیم و به همین خاطر مجبور به تهاتر و مبادله کالا به کالا خواهیم بود که این امر به ضرر کشورمان خواهد بود، بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های فراوانی را بابت برجام و تصویب آن پرداخت کرده‌ایم و به تمامی مفاد این توافق‌نامه پایبند بوده‌ایم انتظار داریم که طرف غربی نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته، به تعهدات خود پایبند و از ادامه روند فعلی دست بردارد، در غیر این صورت ایران باید تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد