انتقادات صریح بیادی از جمنا؛ تمامیتخواه و سهمخواه هستید، دستتان برای همه رو شده است /آلاسحاق: جمنا تصمیمی برای منحل شدن ندارد
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۴۴۶۹۸
عضو سابق شورای شهر تهران بر این عقیده است که جمنا روشی از پیش تعیین شده را برای انتخابات، انتخاب کرده و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کاندیداها به صورت مستقل و جدا از جمنا وارد عرصه رقابت شوند. زینب غبیشاوی:جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا همان جمنا، به نظر میرسد این روزها حال خوشی ندارد. از همان روزی که برخی از نواصولگرایان دور هم جمع شدند و شورای مرکزی جمنا را شکل دادند تا به همین امروز که صدای تجزیه شدن و چندپارگی اش به گوش میرسد، بامخالفتهای بسیاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم روبه رو شدهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جمنا از چندماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری فعالیتهای خود را آغاز کرد تا بتواند در قالب سازوکاری جدید، گزینههای مورد نظر خود را برای این رقابت حساس وارد میدان کند، سازوکاری که در نهایت اجماع همه اصولگرایان را حاصل نکرد تا پرچم های کاندیداتوری از گوشه و کنار جریان اصولگرا بلند شود.
انتقادات به جمنا بعد از شکست در انتخابات البته بیشتر شد؛ بسیاری از اصولگرایان به آن تشکیک وارد کرده و ادامه راه و همکاری با جمنا را منوط به تغییر ساختار و اعضای شورای مرکزی میدانند!
در همین رابطهحسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت جمنا ، گفت: جمنا از چند گروه محدود تشکیل شد که به صورت تحکم و آمرانه از همه احزاب خواستند که به آنها بپیوندند؛ و از آنجایی که جمنا همه فعالیتهایش از پیش تعیین شده بود، دستشان برای همه رو شد؛ همین عامل باعث شد تا بسیاری از افرادی که خواهان کاندیداتوری در انتخابات بودند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند.
بیادی با بیان اینکه مشکل اصلی جمنا سهمخواهی و تمامیتخواهی است ، تصریح کرد: آنچه که در اینجا اهمیت دارد این است که اصولگرایان معتدل و منطقی در دو انتخابات گذشته به حسن روحانی رای دادند. این موضوع نشان دهنده این است که اصولگرایان اعتدالی در آینده میتوانند عنان کار را به دست بگیرند.
احزاب سیاسی کشور لج بازی میکنند
بیادی ادامه داد: گروههای چپ و راست مقصر نیستند، بلکه مقصر اين ناکامی و نابسامانى احزاب ، سياستسازان و نمايندگان مجلس شوراىاسلامى هستند که هیچ برنامه و قانونی برای ساماندهی احزاب و تفکر حزبی و دولت پارلمانى ندارند. ما در کشور هیچ حزب مستقلى نداریم بلکه بيشتر باند داریم!. تا زمانی که احزاب منطقی، معتدل و اثرگذار بر سر کار نیایند مشکلات موجود همچنان ادامه خواهد داشت.
این فعال سیاسی به عدم موفقیت جمنا اشاره کرد و گفت: در میان گروهها و احزاب سیاسی و مردم ما یک نوع "لج بازی" وجود دارد مخصوصاً در زمان انتخابات؛ همچنين در امور اجرايى كشور بحث شایسته سالاری اغلب کنار رفته و "باندبازى" و "تبارسالارى" جاى آنرا گرفته است و متأسفانه تنها امری که این روزها اهمیت ندارد شایستهسالاری است. لذا در کشور نبود تفكر حزبی و عدم وجود يك مديریت يكپارچه عامل بسيارى از اين نابسامانىها و معضلات موجود است .
موتلفه در میان اصولگرایان مصادره میشود
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه در میان اصولگرایان فقط میتوانیم به حزب "موتلفه" به عنوان یک حزب منطقی و کارآمد نگاه کنیم، تصریح کرد: اصولگرایان متاسفانه موتلفه را به نفع خودشان مصادره میکنند و بیشترین بیمهریها نیز از سوی اصولگرایان نسبت به موتلفه شده است. موتلفه از ممتازترین و با سابقهترین احزاب قبل و بعد از انقلاب بوده و هست؛ عامل اصلى اعتدال و از خود گذشتگى اين دوستان بى شك در مديريت مرحوم حبيب الله عسگراولادی بود؛ كه آن تفكر ولايى همچنان از طريق ياران بازمانده و شهداى زنده ايشان ادامه دارد.
وی ادامه داد: اصولگرایان از زمانی که شخصیتهای بزرگی مانند مهدویکنی و عسگراولادی را از دست دادند دیگر نتوانستند وحدت خودشان را حفظ كنند که همین موضوع باعث شکست و ناکامیهای پی در پی آنان شده است. اميدوارم این گروه با فكرى منطقى و بدور از هرنوع كينه ورزى و دشمن تراشى داخلى و حول و محور يك ريش سفيد داراى خصوصيات جامع الاطراف و شجاع اما معتدل، بتوانند كما فى السابق در حفظ و حراست از دستاوردهاى انقلاب اسلامى و تداوم افكار امام و رهبرى كوشا باشند .
در همین ارتباط یحیی آل اسحاق، فعال سیاسی و عضو جمنا در گفت و گوی کوتاهی با نامه نیوز، به تداوم جلسات جمنا اشاره کرد و گفت: جمنا فعالیت و جلساتش را به طور منظم برگزار میکند و تصمیمی برای منحل شدن وجود ندارد.
منبع: نامه نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا میدانید قدیمیترین مقابر صخرهای ایران کجاست؟
جام جم آنلاین؛ گوردخمههای ایران، از ارزشمندترین مکانهای باستانی و بناهای صخرهای کشور است. بسیاری از این گوردخمه ها را می توان در استان کرمانشاه پیدا کرد. کرمانشاه یکی از تاریخی ترین مناطق کشور است که چند مورد از معتبر ترین سایت های باستانی دنیا همچون محوطه تاریخی بیستون را در دل خود جای داده است. یکی دیگر از این سایت های معتبر باستانی، گوردخمه اسحاق وند یا سکاوند است.
گوردخمه ها از قدیمی ترین انواع معماری صخره ای در ایران است که در دل کوه ها و صخره های مرتفع تراشیده می شدند. این بناهای صخره ای در حقیقت مقبره هایی هستند که متوفیان (افراد دارای اهمیت) را در آن ها به خاک می سپردند. نحوه خاکسپاری این متوفیان در ایران باستان به طرزی متفاوت بود. ایرانیان خاک را مقدس می دانستند، بنابراین، از دفن کردن اجساد درون آن خودداری کرده و آن ها در محفظه های صخره ای مخصوصی که تراشیده بودند، قرار میدادند.
از ایران باستان گوردخمه های بسیاری باقی مانده است که باستانشناسان در مورد قدمت آن ها اتفاق نظر ندارند. بسیاری از گوردخمه های کشور مادی هستند، بسیاری هخامنشی اند و برخی نیز به دوره های بعدی مربوط اند. در واقع گوردخمه های ایران را می توان به گوردخمه های مادی، گوردخمه های هخامنشی و گوردخمه های پس از هخامنشیان تقسیم کرد.
اسحاق وند، بنایی مادی یا هخامنشی
گوردخمه های اسحاق وند در حقیقت سه گوردخمه تاریخی هستند که ابعاد متفاوتی دارند. این گوردخمه ها در استان کرمانشاه، در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان هرسین و در دل صخره های مرتفعی مشرف به روستای «دهنو» واقع شده اند. این گوردخمه ها به سکاوند نیز شهرت دارند و مردم محلی این منطقه به آن ها «فرهاد تاش» می گویند. به دلیل وجود روستایی به نام اسحاق وند در حوالی این گوردخمه ها، نام آن ها را اسحاق وند گذاشته اند.
پیرامون قدمت این گوردخمهها، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. بسیاری از باستان شناسان خارجی و داخلی، قدمت گوردخمه اسحاق وند را به دوره مادها نسبت می دهند. ولی برخی نیز همچون هرتسفلد، آن ها را مربوط به دوره هخامنشیان می دانند. طبق نظر ارنست امیل هرتسفلد باستان شناس آلمانی تبار، گوردخمه میانی، مقبره گئومات مغ است. داریوش اول در کتیبه بیستون خودش، داستان سرکوبی گئومات مغ یا همان بردیای دروغین را به تفصیل تعریف کرده است. عده کمی نیز این مقابر صخره ای را مربوط به دوره سلوکیان می دانند. به هرحال طبق نظر بسیاری از باستان شناسان، احتمال اینکه این گوردخمه ها مادی باشند بیشتر از هخامنشی بودن آن هاست.
مجموعه اسحاق وند یا سکاوند، متشکل از سه گوردخمه است که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. گوردخمه سمت راستی نسبت به دو گوردخمه دیگر، در ارتفاع بالاتری قرار گرفته است و حدود ۲.۱۰ متر عرض دارد. عرض دریچه گوردخمه میانی ۱.۶۳ متر است و عمق آن نیز ۱.۷۵ متر می باشد. گوردخمه سمت چپ نیز ۸۵ سانتی متر عمق دارد و عرض آن ۲.۱۰ متر است.
در اطراف تمام این گوردخمه ها تزئینات ساده ای تراشیده شده اند. علاوه بر قاب بندی های ساده ای که دور تا دور این سه گوردخمه ایجاد شده اند، در قسمت بالای گوردخمه میانی، تصویر تمام قد مردی با ارتفاع ۱.۸۷ متر به صورت نیمرخ و به زیبایی هر چه تمام تراشیده شده است. این فرد که هویتش مشخص نیست، لباسی بلند و چیندار به تن کرده است و دست های خود را به حالت دعا و نیاش پروردگار به سمت آسمان و جلوی صورتش بلند کرده است. همچنین در مقابل این فرد، یک آتش دان با ارتفاع حدود ۹۴ سانتی متر و یک مشعل سوزان با ارتفاع ۸۳ سانتی متر قرار گرفته است. پشت سر این مشعل و آتش دان، فردی با قامت حدود ۸۰ سانتی متر حجاری شده است که به نظر می رسد در حالی که دستهایش رو به سمت آسمان است، از پشت سرش چیزی را بر دست دارد.
شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.