Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، کوالکام اعلام کرده است که سه کمپانی فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، قطعات مختلف مورد نیاز برای هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌ی این شرکت را تولید خواهند کرد.

هوگو اسوارت، مدیر محصولات بخش واقعیت مجازی کوالکام، در کنفرانس جهانی واقعیت مجازی در شانگهای اعلام کرد کمپانی متبوعش اکنون قصد دارد برای پیشبرد برنامه‌ی HAP با شرکت‌های دیگری وارد همکاری شود که از آن جمله می‌توان به بوش سنسسورتک (تولیدکننده‌ی سنسور)، امنی ویژن (تولیدکننده‌ی سنسور تصویری) و زیمرسه (تولیدکننده‌ی کنترلر) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسوارت در یک پست گفته است که همکاران جدید کوالکام به این شرکت کمک خواهند کرد تکنولوژی‌های کلیدی برای هدست‌های واقعیت مجازی بهتر، کامل‌تر شوند.

شرکت کوالکام HAP را در ماه مارس در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرد. HAP به‌عنوان بخشی از برنامه‌های کوالکام به‌منظور بهبود هدست‌های واقعیت مجازی موبایل که به‌جای اتصال به پی‌سی‌ به گوشی‌ هوشمند متصل می‌شوند، ایجاد شده است.

در رویداد Google I/O که ماه ژوئن برگزار شد، شرکت گوگل اعلام کرد که هدست جداگانه‌ی واقعیت مجازی دی‌دریم را بر پایه‌ی طرح مرجع کوالکام تولید خواهد کرد. دو شرکت اچ‌تی‌سی و لنوو نیز اعلام کرده‌اند که هدست‌های جداگانه‌ای بر پایه‌ی دی‌دریم خواهند ساخت.

کوالکام گفته است که با همکاری بوش سنسوریک، سنسور جهت‌گیری مطلق BMX055 را در هدست خود قرار خواهد داد. این سنسور شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج است تا بدین ترتیب امکان انجام اندازه‌گیری‌های غیر مستقیم با دقت و فرکانس بالا در هدست‌های واقعیت مجازی فراهم شود.

کوالکام همچنین اعلام کرده است که با همکاری امنی ویژن، سنسور تصویری پرسرعت و یک مگاپیکسلی OV9282 را به‌منظور ارائه‌ی قابلیت‌های ردیابی دقیق در هدست واقعیت مجازی‌اش به کار خواهد گرفت.

علاوه بر این، شرکت کوالکام با همکاری زیمرسه قصد دارد کنترلر‌هایی بهینه‌شده برای پلتفرم‌های موبایل اسنپدراگون تولید کند. بدین ترتیب این کنترل‌ها دقت ردیابی بالایی خواهند داشت و تأخیر در عملکرد آن‌ها بسیار کم خواهد بود. زیمرسه فلیپ یک کنترلر واقعیت مجازی با سه درجه‌ی آزاد (3 DoF) است که تقریبا هر نوع تعاملی ارائه می‌دهد. از جمله قابلیت‌های این کنترلر می‌توان به اشاره کردن، انتخاب، گرفتن، رها کردن و ... اشاره کرد. کوالکام برای قرارگیری سیستم دقیق ردیابی با ۶ درجه‌ی آزادی روی سر شما، پردازش فیوژن سنسور را در کنار داده‌هایی که از دوربین و سنسورهای دیگر به دست می‌آید، یکپارچه کرده است.

اسوارت می‌گوید: «واقعیت مجازی موبایل، آینده‌ی فناوری واقعیت مجازی است. کاربران برای استفاده از تکنولوژی نیازی به کابل‌های مختلف و نصب‌های پیچیده ندارند. برای بهره بردن از فناوری واقعیت مجازی موبایل نیازی به خرید دستگاه‌های جانبی گران‌قیمت نخواهید داشت. البته افرادی که می‌خواهند با ردیابی موقعیتی، گرافیک‌های خیره‌کننده و محتوای فراوان، یک تجربه‌ی کاربری پیشرفته در حوزه‌ی واقعیت مجازی داشته باشند، می‌توانند از هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌‌ای استفاده کنند؛ هدست‌هایی که واقعیت مجازی را وارد مرحله‌‌ی جدیدی کرده‌اند، زیرا فقط برای ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت مجازی تولید شده‌اند.»

از مدتی قبل در چین هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه زیادی بر پایه‌ی طرح مرجع واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۲۰ (طرح پیشگام HAP) معرفی شده‌اند که از جمله می‌توان به پیکو نئو، گوبلین، iQiYi Adventure، بائوفن ماتریکس و ویلی وی‌آر اشاره کرد. انتظار می‌رود به‌زودی هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌ی بیشتری بر پایه‌ی HAP معرفی شوند.

اسوارت در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «واقعیت مجازی پایان داستان نیست. ما زمانی را تجسم می‌‌کنیم که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مسیر تکامل قرار خواهند گرفت و در نتیجه می‌توان در یک عینک آفتابی زیبا و مد روز از این تکنولوژی‌ها استفاده کرد. شاید بخش XR کوالکام فعلا از نظر مالی وضعیت خیلی خوبی نداشته باشد؛ اما ما همچنان روی تکنولوژی‌های اساسی XR سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و همکاری خود را با اکوسیستم ادامه خواهیم داد تا بدین ترتیب بتوانیم سرعت پیشرفت خود را در این حوزه افزایش دهیم. در حقیقت انتظار داریم در طی پنج سال آینده بیش از ۴۰ میلیون واحد دستگاه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و یا XR به بازار عرضه شود.»

200/202

منبع: زومیت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم