Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير خارجه ايران پس از سفري 5 روزه به سه کشور آلمان، ايتاليا و فرانسه و رايزني با مقامات اين کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به تهران بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه سياست خارجي خبرگزاري فارس، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان پس از سفري 5 روزه به سه کشور آلمان، ايتاليا و فرانسه و ديدار و گفت‌وگو با مقامات اين کشورها راهي تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان روز دوشنبه پنجم تير ماه در سفري دو روزه به آلمان با مقامات اين کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي را بررسي کرد.
وي در ابتداي حضورش در آلمان در نشست سالانه شوراي روابط خارجي اروپا شرکت کرد و به ايراد سخنراني پرداخت. 
 

 
رئيس دستگاه ديپلماسي در اين نشست با بيان اينکه برخي در منطقه تصور مي‌کنند امنيت خريدني است، گفت: اروپا بايد نقش برجسته‌تري در برقراري گفت‌وگو در منطقه خليج فارس ايفا کند.
وي در بخشي از سخنانش عنوان کرد: دولت عربستان بذر کينه و نفرت را در منطقه مي پراکند و نفرتي که از سوي اين دولت تبليغ مي شود باعث صدور افراط گرايي در منطقه شده و نتيجه آن فاجعه بار است.
ظريف پس از آن با شويبله وزير دارايي آلمان ديدار و گفت‌وگو کرد.
 

 
وزير دارايي آلمان در اين ديدار بر اجراي برجام تاکيد و از همکاري‌هاي بانکي با کشورمان استقبال کرد.
همچنين در اين ديدار تلاش بانک‌هاي آلمان به منظور راه‌هاي تقويت همکاري‌هاي بانکي مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بر آمادگي بانک‌هاي آن کشور به منظور تامين اعتبار پروژه‌هاي اقتصادي کشورمان تاکيد شد.
وزير خارجه کشورمان پس از آن در جمع ايرانيان مقيم آلمان حضور يافت و در دومين روز حضورش در آلمان در ميزگرد مشترکي با حضور وزير اقتصاد آلمان و با شرکت منتخبي از مديران عامل و روساي شرکت‌ها و صنايع بزرگ آلمان شرکت کرد.
 

 
وزير خارجه ايران در ادامه رايزني‌ها با مقامات آلمان با «بريگيت زيپرايس» وزير اقتصاد آلمان نيز ديدار و گفت‌وگو کرد.
 

 
در اين ديدار وزير اقتصاد آلمان با اشاره به مناسبات ديرينه ايران و آلمان و حجم روابط 3 ميليارد دلاري بين دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبي قرار دارد و آلماني‌هاي زيادي سالانه از ايران بازديد مي‌کنند و هنگامي که تبادلات مردمي زياد و روبط ملت‌ها به خوبي برقرار باشد طبيعتا روابط اقتصادي هم بهتر خواهد بود.
وي همچنين خواستار توسعه هر چه بيشتر روابط اقتصادي بين دو کشور شد و افزود: بيمه صادرات آلمان موسوم به «هرمس» علاقمند به تضمين پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و بويژه در بخش‌هايي همچون انرژي و برق است.
وزير اقتصاد آلمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش بانک‌ها در تامين پروژه‌هاي اقتصادي نيز گفت: آلمان درصدد تقويت روابط بانکي با ايران است.
وي همچنين اظهار داشت: آلمان علاقمند به افزايش روابط خود با ايران در تمامي سطوح سياسي و اقتصادي است.
به گزارش فارس، رايزني با زيگمار گابريل وزير خارجه آلمان از ديگر برنامه‌هاي دومين روز حضور ظريف در برلين بود. وزراي خارجه دو کشور پس از انجام رايزني‌ در نشست خبري مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 

 
گابريل در اين نشست خبري ايران را کشوري قوي و بزرگ خواند و اظهار داشت: آلمان از گسترش همکاري‌هاي دوجانبه با ايران در همه زمينه‌ها استقبال مي‌کند.
وي افزود: اميدوارم ايران شرايط را براي سرمايه‌گذاري بهتر کند و موفق شود منازعات و اختلافات را در منطقه کاهش دهد. اميدواريم روابط ايران با کشورهاي همسايه خود هم گسترش يابد و در منازعات عراق، سوريه و منازعه اسرائيل و فلسطين هم به نقش مثبت خود ادامه دهد و به موفقيت برسد.
وزير خارجه آلمان با ذکر اين نکته که ما در مذاکرات‌مان در خصوص اختلاف نظرهاي خود از جمله موضوع اسرائيل هم صحبت کرديم، عنوان کرد: برخي ادعا مي‌کنند ايران برجام را اجرا نکرده ولي گزارشات آژانس برعکس است. آلمان از برجام حمايت کرده و ما از همه طرف‌ها مي‌خواهيم که از اين توافق حمايت کرده و آن را زير سؤال نبرند.
ظريف همچنين با فرانک والتر اشتاين ماير رئيس جمهور آلمان نيز ديدار و گفت‌وگو کرد. وزير امور خارجه کشورمان پيش از اين ديدار دفتر مخصوص مهمانان کاخ رياست جمهوري آلمان را امضاء کرد.
 

 
پايان بخش برنامه‌هاي دو روزه ظريف در برلين حضور در بنياد مطالعاتي کوربر بود.
 

 
به گزارش فارس، وزير خارجه کشورمان در دومين مقصد اين سفر بامداد چهارشنبه هفتم تير ماه نيز به منظور رايزني با مقامات ايتاليا وارد رم شد. رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان ضمن حضور در نشست مرکز اروپايي روابط خارجي در شهر رم با نخست وزير، رئيس مجلس نمايندگان و وزير خارجه ايتاليا نيز ديدار و گفت‌وگو کرد.
زير امور خارجه کشورمان و نخست وزير ايتاليا ديدار و گفتگو کردند. طرفين ضمن بررسي راههاي گسترش و تعميق روابط دوجانبه، در خصوص مهمترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي نيز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در ديدار با پائولو جنتيولني نخست‌وزير ايتاليا ضمن بررسي راه‌هاي گسترش و تعميق روابط دوجانبه، در خصوص مهمترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي نيز گفتگو و تبادل نظر کرد.
 

 
ظريف همچنين با خانم بولدريني رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا ديدار و گفتگو کرد.
 

 
در ديدار ظريف با خانم بولدريني رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا، راه‌هاي تقويت و گسترش همکاري‌هاي دو‌جانبه بويژه در حوزه پارلماني بين دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنين مسائل منطقه‌اي و تاکيد بر حل و فصل اختلافات از طريق گفت‌وگو، بحران مهاجرت و سيل آوارگان و پناهندگان، مبارزه با تروريسم و افراط گرايي از ديگر موضوعات مورد گفت‌وگو در اين ديدار بود.
وزير امور خارجه کشورمان همچنين ضمن دعوت از رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا براي سفر به ايران با توجه به دعوت به عمل آمده از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي، خواستار تصويب موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف از سوي پارلمان ايتاليا شد که قبلا به امضاء دو دولت رسيده است.
به گزارش فارس، وزير امور خارجه کشورمان همچنين در ادامه رايزني‌ها با مقامات ايتاليا با «آنجلينو آلفانو» وزير امور خارجه ايتاليا ديدار و گفت‌وگو کرد.
 

 
وزير خارجه ايتاليا در اين ديدار با اشاره به وجود ديدگاه مثبت شرکت‌هاي ايتاليايي در قبال ايران افزود: ايتاليا به دنبال توسعه مناسبات دو جانبه خود با ايران است.آلفانو برجام را باعث ثبات منطقه‌اي و بين‌المللي دانست و ضمن حمايت از آن، به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر اجراي تعهدات ايران در قبال اين توافق اشاره کرد.در اين ديدار ظريف وزير امور خارجه کشورمان نيز با اشاره به سطح خوب روابط دو کشور، تبادل هيأت‌هاي اقتصادي و بانکي بين دو کشور را موجب تقويت و تحکيم بيشتر روابط دوجانبه دانست.به گزارش فارس، ظريف روز پنجشنبه هشتم تير ماه نيز وارد پاريس شد و در مدت اقامت دو روزه‌اش در فرانسه با «ژان ايوز لو دريان» وزير خارجه، «ژرژ لارشه» رئيس مجلس سنا و امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه ديدار و گفت‌وگو کرد.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان پنجشنبه شب با «ژان ايوز لو دريان» وزير امور خارجه فرانسه ديدار و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کرد.
 

 
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش و تلاش فرانسه در جريان مذاکرات هسته‌اي اظهار داشت: فرانسه در دستيبابي و اجراي موفق برجام سهم مهمي داشت.‌
ظريف همچنين اظهار داشت: ايران به دنبال توسعه روابط با فرانسه بويژه در زمينه اقتصادي بوده و ظرفيت‌هاي لازم به خصوص در عرصه توليد و اشتغال بين دو کشور، از جمله صادرات به کشورهاي ثالث وجود دارد.
وي همچنين خواستار فعالتر شدن بانک‌هاي فرانسه در عرصه همکاري‌هاي مختلف مالي با کشورمان و رفع برخي از محدوديت‌هاي بانکي موجود شد.
وزير امور خارجه فرانسه نيز در اين ديدار ضمن اشاره به موضع آن کشور مبني بر حمايت از برجام افزود: براي موفقيت اين توافق از ابزارهاي مختلف استفاده شده است.
در ادامه اين ديدار در خصوص راه‌هاي تعميق و گسترش روابط دوجانبه، مسائل منطقه اي مانند سوريه، عراق و تحولات خليج فارس گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد. 
رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران پس از ديدار با وزير خارجه فرانسه، در ضيافت شام جمعي از متفکران و تحليلگران بنام و سر مقاله نويسان و اصحاب رسانه و قلم فرانسه شرکت کرد.
 

 
به گزارش فارس، وزير خارجه کشورمان در ادامه رايزني‌ها در پاريس با ژرژ لارشه رئيس مجلس سناي فرانسه ديدار و گفت وگو کرد. لارشه در ابتداي اين ديدار ضمن ابراز همدردي در خصوص حوادث تروريستي اخير در تهران، انتخاب مجدد حسن روحاني بعنوان رئيس جمهور کشورمان را تبريک گفت.
 

 
لارشه در ادامه افزود: فرانسه براي روابط دو جانبه با ايران اهميت بسيار زيادي قائل است.
وي در بخشي ديگر از اظهارات خود نيز گفت: فرانسه تمايل دارد در مورد مسائل منطقه اي با جمهوري اسلامي ايران مشورت‌هاي سياسي مستمري داشته باشد.ظريف نيز در اين ديدار به اهميت روابط با فرانسه اشاره کرد و فرانسه را يکي از شرکاي تجاري با اهميت کشورمان خواند.
وي همچنين خواستار رفع هر چه زودتر برخي مشکلات بانکي بين دو کشور شد تا روابط اقتصادي و تجاري دوجانبه تسهيل شود.وزير امور خارجه کشورمان همچنين از تداوم مشورت‌هاي سياسي با فرانسه و نقش فعال‌تر اروپا در خصوص حل مشکلات منطقه اي استقبال کرد.
پايان بخش رايزني‌هاي ظريف در فرانسه ديدار و گفت‌وگو با امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه بود.
در اين ديدار در خصوص روابط دوجانبه ايران و فرانسه در حوزه‌هاي گوناگون و نيز مهمترين مسائل منطقه‌اي و تحولات بين‌المللي گفت‌وگو و تبادل نظر شد. در اين ديدار پيام کتبي حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز تسليم رئيس جمهور فرانسه شد.
 

 
ظريف عنوان کرد که در اين پيام رياست جمهوري نسبت به همکاري‌هاي دو‌جانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي نظراتشان را مطرح کرده بودند.
وزير امور خارجه کشورمان پس از ديدار با امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه اين ديدار را بسيار خوب توصيف کرد و گفت: در اين ديدار درباره روابط دوجانبه و علاقه دو طرف نسبت به گسترش روابط دوجانبه تاکيد شد و ماکرون تاکيد کرد که فرانسه با جديت همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور را دنبال مي‌کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهورایران به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و ونزوئلا گفت: حدود ۱۰ سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

وی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌نماید، از اهمیت بسزای برخوردار است.

آشتیانی تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وزیر دفاع ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار کرد: متاسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.
آشتیانی با اشاره به کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.
معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاست های دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

آقای کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم های کشورهای غربی هستند گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا( سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت های زیمباوه را برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران بیشتر می کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه های مختلف اعلام کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901020

دیگر خبرها

  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور