Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مستندسازان انقلابی در گفت‌وگویی صمیمی با تسنیم با اشاره به اینکه در حوزه مدافعان حرم کار جدی نشده است معتقد هستند که متاسفانه مسئولان اراده جدی برای حمایت از کار انقلابی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جنگ نرم و تخاصم فرهنگی حقیقت‌های ملموس از پروژه‌های براندازی و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی دشمن علیه انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقایقی که قدمتی به اندازه عمر انقلاب اسلامی دارد و از بدو پیدایش انقلاب و برآشفتن خواب غرب زده‌ها ادامه داشته و دارد.

هنر و زبان هنر پدیده‌های مقدسیهستند که امروز دشمن هوشیارانه از آن برای خاموشی چراغ امید در دل جوانان مومن و انقلابی مجهز ساخته است و تقلایی 24 ساعته در هجمه و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی به‌کار گرفته است.

واقعیت‌های تلخ امروز جامعه فرهنگی ما و از دست دادن خرمشهرهای فرهنگی و اجتماعی بیانگر این حقیقت تلخ است که دشمن را دست کم گرفته و «تن آسایی» و مرفه زدگی برخی مسئولان امر سبب شده امروز دشمن خاکریزهای خود را به واسطه ماهواره‌ها و شبکه‌های غیراخلاقی همچنین ایجاد فضاهای نامناسب مجازی در خیابان‌ها و خانه‌هامستقر کنند و بسیاری از جوانان ما را به اسارت فرهنگی خویش در بیاورد.

آسیب شناسی این حقایق نشان می‌دهد دستگاه‌های فرهنگی ما مختل هستند و دچار رخنه فرهنگی بوده و یارای مقابله و یا اراده مقابله با پاتک‌های فرهنگی دشمن را ندارند و این روند نزولی نیازمند موشکافی جدی و یک یاعلی بلند است. رهبر انقلاب به عنوان دیده‌بان خستگی ناپذیر و بصیر میراث امام خمینی(ره) به رصد صحنه مبارزه دستور «آتش به اختیار» را صادر کردند. آتش به اختیاری که خطاب به فرماندهان جنگ نرم و معطوف به میدان رزم فرهنگی است.

خبرگزاری تسنیم در راستای حمایت از آتش به اختیاران انقلاب، گفت‌و‌گویی صمیمی با دو مستند ساز جوان دانشجو که چند سال است دوربین به دست به جنگ دشمن رفته و در خط مقدم لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دهند، تشکیل داده است. کاوه خزایی و کیانوش کاوی‌نژاد مسئولان گروه فیلم و مستند عصر ظهور دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز هستند. این دو مستندساز انقلابی با وجود همه تنگاناها وبی‌اعتنایی‌ها چندین مستند و فیلم انقلابی تولید کرده و از سویی آرزوی کارهای بزرگ را در سر می‌پرورانند.

تسنیم: نخست از دلیل ورودتان به عرصه فیلم و مستند بگویید و اینکهچگونه وارد عرصه تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم و مستند شدی؟

خزایی: از این که این مجموعه رسانه‌ای به چنین مقوله‌های مهمی در روزگاری که جامعه دچار خیلی پیچیدگی‌ها شدهمی‌پردازد خوشحالم و تشکر می‌کنم.

زندگی امروز ما با رسانه درهم تنیدگی خاصی دارد و نمی‌شود فیلم و هنر را نادیده گرفت با این تفکراز از همان سال‌های نخستین دورهدانشجویی در سال 93 شروع به مطالعه در زمینه فیلم و مستند کردم و تا ترم چهار دانشگاه بیش از 200 کتاب در این زمینه خواندم.

رشته ما علوم تربیتی بود و ارتباط خاصی با مستند و فیلم کوتاه نداشت برای همین بسیاری از فیلم‌ها و نقد فیلم‌ها مورد بررسی و مطالعه قرار دادم و در شروع کار خیلی از دوستان باور نداشتند و با ورود ما به عرصه فیلم مخالفت می‌کردند و از سر دلسوزی می‌گفتند این عرصه خطرناک است و شکست می‌خورید.

من و دوستان واقعا به نوعی احساس خطر را می‌کردیم و هر روز در دانشگاه واقعیت‌ها را می‌دیدیم و نمی‌توانستیم بی‌تفاوت باشیم تهاجم‌های فرهنگی را لمس می‌کردیمخیلی از دانشجویان با اینکه برنامه خاصی ندارند ولی ناخواسته در این پازل دشمن حرکت می‌کنند و به نظرم موشک زلزال و ذوالفقار فرهنگی ما در این جنگ فیلم و مستند است که باید به قلب داعش و دشمن بزنیم.

تسنیم: از ارگان یا دستگاه خاصی مورد حمایت بودید؟ از کار شما استقبال شد؟

خزایی: وقتی شروع به ساخت مستند اول کردیم همه مخالف بودند و می‌گفتند سنگ بزرگ نشانه نزدن است ولی ما با توکل برخدا شروع کردیم و گروه ما خیلی پرانرژی بود ولی مسئولان به سردی با ما برخورد کردند و هیچ حمایت مادی و معنوی از ما نکردند.

ما دانشجو بودیم و پول آن چنانی هم نداشتیم و به همه ارگان‌ها و نهادهای انقلابی و دولتی مرتبط نامه زدیم که ما را در این عرصه حمایت کنید ولی کسی حمایت نکرد و حتی برای یک بخش فیلم یک مجوز از ارشاد می‌خواستیم چنان با سردی با ما برخورد کردند که از رفتن خودمان هم پشیمان شدیم.

ما مصمم بودیم که می‌توانیم و برای همین بعد از کلی مطالعه و مشورت با حضور دانشجویان مستند یکی از ما را که درباره معلولان نخبه اهوازی بود را شروع کردیم.

تسنیم: در باره نخستین مستندتان یعنی یکی از ما بیشتر توضیح دهید؟

خزایی:مستند یکی از ما درباره معلولان نخبه خوزستانی بود.خیلی از ما الان استاد و دانشجوی نخبه داریم که معلول هستند و افراد پراراده و توانمندی هستند که با وجود مشقّات فراوان علم آموزی می‌کنند ولی کسی به فکر آنها نیست. کارگردانی این اثر با من بود و کاوی‌نژاد هم دستیار کارگردان و مدیر تولید بودند.

مرحله پیش تولید مستندیکی از ما بیش از 2 ماه طول کشید و بیش از 3 ماه نیز برای تدوین آن با دوستان همکاری کردیم و نگاه نو و تجربه اول و خوبی برای ما بود و چندین بار در دانشگاه شهید چمران اهواز اکران شد و در جشنواره مردمی فیلم عمار هم جزو 14 فیلم برتر کشوری شد.

در این مستند واقعا در تنگنا بودیم و پول کرایه دوربین و ماشین و وسایل را نداشتیم گاهی حتی می‌شد که گروه دانشجویی ما نهار نداشتند و یا به لحاظ مسائل فنی رنج می‌بردیم ولی در نهایت توانستیم یک مستند 29 دقیقه‌ای آماده کنیم.

تسنیم: دومین اثر خود را به مبحث مدافعان حرم پرداختیدچرا مدافعان حرم؟

خزایی: آنچه ما را وادار به کار و تلاش در عرصه هنر انقلابی می‌کرد تاکید رهبری بر حضور در این صحنه‌های هنر و استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم انقلاب و اسلام بود .

مسئله دوم هم صف آرایی منظم و محکم دشمنان داخلی و خارجی در عرصه فیلم علیه ارزش‌ها بود. این انگیزه‌ها سبب شد از بی‌اعتنایی خسته نشویم و به جلو حرکت کنیم و به مفاهیم اصیل انقلابی مثل دفاع مشروع و شهادت بپردازیم. یکی از نکاتی که ما خیلی رعایت می کردیم پیگیری ایده‌های ناب با زاویه دیدهای نو و مبتکرانه بود و در مستند اول ایده را از حاج آقایی مسئول دانشکده گرفتیم .

در تابستان 95 با توکل بر خدا کار دوم گروه را در قالب فیلم داستانی شروع کردیم. اولین ایده که ما مدنظر داشتیم مسئله انتقال آب کارون بود ولی یکی از مباحثی که در دانشکده ما را اذیت می‌کرد بی‌اعتنایی برخی روشنفکرنماها به مسئله مدافعان حرم بود. ما مدام می‌شنیدیم که می‌گفتند برای چه ما باید در سوریه حضور داشته باشیم و سوریه به ما ربطی ندارد و مسئله دفاع از حرم را قبول نداشتند.

برای همین ما دانشجویان و تیم فیلم و مستند عصر ظهورهمان تابستان گرم 95 بعد از امتحانات شروع به تدوین داستان فیلم کوتاه درباره مدافعان حرم را آغاز کردیم و گفتیم همیشه نمی‌شود با صحبت و تریبون با این افراد مواجهه کرد و چه بهتر با استفاده از رسانه و فیلم با این افراد مواجهه داشته باشیم.

تسنیم: دوربین شما در این فیلم داستانی زاویه خاصی را دنبال می‌کرد؟

خزایی: بله ما در این فیلم دنبال کلیشه شکنی بودیم و می‌خواستیم براساس نگاه جدید به مدافعان حرم بپردازیم و برعکس صداو سیما که نگاه کلیشه‌ای دارد یاعلی گفتیم و از یک زوایه متفاوت شروع به نگارش داستان کردیم و فیلم داستانی بی سپر را با موضوع مدافعان حرم کلید زدیم.

ایده ما این بود که اگر داعش به ایران حمله گسترده کند چه اتفاقی می‌افتد ؟ این ایده را به نوعی از صحبت‌های مقام معظم رهبری گرفتیم که می‌گفتند اگر در سوریه دفاع نمی‌کردیم باید در همدان و کرمانشاه دفاع می‌کردیم.

تسنیم: ساخت فیلم داستانی بی سپر هم مثل دیگر کارها با فراز و نشیب همراه بود؟

خزایی: فیلم داستانی بی سپر هم راحت شروع نشد. از تابستان 95 تا بهمن ماه 95 تیم دانشجویی با حضور داستان نویسان نگارش فیلم داستانیبی سپر را به پایان رساندیم و در این مدت برای کارهای مقدماتی فیلم‌برداری به ارگان‌ها و ادارات مراجعه می‌کردم و به خیلی از مسئولان تراز اول استان نامه زدیم و درخواست حمایت کردم ولی کسی توجهی نکرد.

مدام به مسئولان می‌گفتیم درباره مدافعان حرم و شهادت است کمک کنیدولی با وجود اداعا هیچ کمکی نشد! تنها معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران بخشی از هزینه فیلم بی سپر را متقبل شد که جای تشکر دارد و به غیر از این معاونت هیچ بخش دیگری به ما کمک نکردند.

تسنیم: فیلمبرداری بی سپر را کجا انجام شد؟

خزایی:با شروع سال 96 کار فیلم‌برداری بی سپر را در دانشگاه شهید چمران، پارک ساحلی، میدان شهدایاهواز و خوابگاه علم الهدی دانشگاه شهید چمران با حضور بازیگران که همه دانشجو بودند شروع کردیم.

همیشه ما شرمنده تلاش‌های دوستان بودیم و هیچ بودجه‌ای هم نداشتیم از اینها حمایت کنیم. باورتان می‌شود ما در مقطعی غذا هم نداشتیم بخوریم!از طرفی هزینه‌ها بالا بود و چیزی در حدود 300 هزار تومان فقط کرایه ماشین برای جابه‌جای افراد و وسایل دادیم. از طرفی همه پولی که از دانشگاه شهید چمران گرفته بودیم برای کرایه دوربین و وسایل فیلم‌برداری هزینه کردیم.

با توکل برخدا با زحمت و کمک دوستان و خانواده فیلم را آماده کردیم و الان در مرحله تدوین است،امیدواریم به‌زودی فیلم را آماده کنیم البته به نظرم در مقایسه با کارهای قبلی فیلم خوبی از آب درآمده است.

تسنیم: کاوی‌نژاد شما نیز به عنوان دستیارکارگردان و مدیر تولید کمی درباره تجربه فیلم سازی خودتان بگویید؟

کاوی‌نژاد:من قبلا سابقه ساخت فیلم را داشتم و چند کلیپ آموزشی ساخته بودم ولی خدا توفیق داد این تیم دانشجویی عصر ظهور دور هم جمع بشویم بتوانیم در راستای اهداف نظام و انقلاب گامی برداریم.

فیلم بی سپر را با این ایده ساختیم که اگر داعش به ایران حمله می‌کرد چه شرایطی پیش می‌آمد؟ مسئله امنیت و استقلال کشور و کار ارزشمند مرزداران را می‌خواستیم به زبان هنر بیان کنیم. آنهایی که ادعای وطن پرستی گوش فلک را کر کرده است چه واکنشی نشان می‌دادند؟ این زوایه دیدی است که مجموعه ما در فیلم بی سپر دنبال می‌کرد.

در شروع خیلی واهمه داشتیم که نتوانیم کار را به اتمام برسانیم و شرمنده شهدای مدافع حرم شویم. بعد از کلی نامه‌نگاری و توکل به خدا کار را با توان دانشجویی شروع کردیم. خیلی نامه نگاری کردیم که مسئولان حمایت کنند ولی هیچ اتفاقمثبتی نیافتاد. وقتی وارد مرحله ضبط شدیم تنهایی خودمان را درک کردیم و با وجود همه ناملایمت‌ها گفتیم عقب نشینی نمی‌کنیم.

تسنیم: به نظر شما چرا مسئولان حمایت‌های لازم را از کار دانشجویی و هنری انجام نمی‌دهند؟

کاوی‌نژاد: مسئولان باید واقعیت‌ها و حساسیت‌ها را متوجه باشند با اینکه الان داعش همه توان خود را صرف کار تبلیغی و رسانه‌ای کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌های تبلیغی دنیا را می‌سازد و با شیوه ارعاب رسانه‌ای کار پیش می‌برد اینجا مسئولان ما حاضر نیستند با ما کوچکترین همکاری داشته باشند.

ما حداقل توقع داشتیم صدا وسیما خوزستان از کارهای دانشجویی ما حمایت کند و به جای فیلم‌های هندی و خارجی بیهوده که هر روز و شب پخش می‌کند به این برنامه‌ها توجه کند و با وجود پیگیری‌ها مسئولان قبول نکردند و حاضر نشدند کار ما را پخش کنند. این نشان می‌دهد شهدای مدافع ما چه بیرون و چه داخل کشور چقدر مظلوم هستند.

تسنیم: جایی شد که احساس کنید دیگر به بن بست رسیدید؟

کاوی‌نژاد: نفس کار برای شهدای مدافع حرم برای ما برکت داشت و خیلی جاها که احساس می‌کردیم به بن بست رسیدیم خود حضرت زینب(س) گره گشایی می‌کردند و ما به ادامه کار ترغیب می‌شدیم.

بعضی مسئولان ما هم هنوز کار بزرگ مدافعان حرم را متوجه نیستند و چه بسا تصور می‌کنم اگر ما در یک حوزه دیگر و یک موضوع دیگر به غیر مدافعان حرم ورود می‌کردیم شاید نوع نگاه و همکاری مسئولان بهتر بود. مسئولانی که نگران فلان کنسرت موسیقی هستند و همه جوره حمایت می‌کنند چرا کوچکترین حمایتی از کار مخلصانه دانشجویان که برای اینگونه مفاهیم عظیم است تلاشی نمی‌کنند.

تسنیم: کار جدیدی در دست دارید؟

کاوی‌نژاد: ما اکنون در حال پیش تولید مجموعه داستانی وارث هستیم که این هم درباره مدافعان حرم است. البته بیشتر به قضیه خانواده مدافع حرم می‌پردازد و باید بدانیم خانواده شهدای مدافع حرم نیز کار کوچکی نکردند و از شوهر و فرزند و پدر خود گذشتند تا امنیت ایران برقرار بماند.

به گزارش تسنیمآنچه که از همت بلند این دو مستندساز جوانبرآیند می‌شود این است که گروه مستند و فیلم عصر ظهور بدون خستگی کار خویش را ادامه خواهد داد و هیچ توقعی و چشم‌داشتی از کسی ندارند اما پی‌گیری پروژه‌های بزرگ، همت و یاری مسئولان را نیز می‌طلبدمسئولاناستانی که ادعای انقلابی بودن دارند در همنوایی یاعلی با این دانشجویان خوزستانی پیشگام شوند.

گفت‌و‌‌گو از اکبر بهاری

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاعاتی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که 45 سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است