Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمان گفت :دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است، اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن که مسبب آن همین صنعتگران و معدن کاران هستند نگاهی تجلیل گرانه داشت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آرمان کرمان ؛ دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد.

در سال ۱۳۵۷ با اوج گیری و سپس پیروزی انقلاب اسلامی معدن کاری و توسعه صنایع نیز مانند سایر فعالیت های تولیدی به لحاظ تغییر و تحولات بنیادی در کشور دچار رکود گردید، بعد از تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، بر اساس اصول ۴۴ و ۴۵ قانون اساسی، برای جلوگیری از اتلاف ذخائر معدنی، شورای انقلاب اسلامی طی مصوبه ای از صدور اجازه بهره برداری جدید و یا تمدید مدت پروانه های قبلی ممانعت نمود و وزارت صنایع و معادن موظف شد که قانون جدید معادن را تدوین نماید.

در تاریخ ۲۷/۱/۱۳۵۹ شورای انقلاب اسلامی بهره برداری از معادن توسط شرکت ها و موسسات دولتی را بلامانع اعلام نمود و متعاقب این امر طی ماده واحده ای که بتصویب شورای انقلاب اسلامی رسید دادستان کل کشور موظف گردید که ستادی بنام ستاد بهره برداری و حفظ و مراقبت معادن کشور را تشکیل دهد.

این ستاد در مراکز استان ها و شهرستان ها نیز تشکیل گردید و کلیه ستادهای مذکور بر اساس آئین نامه های مربوطه وضعیت معادن را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تعیین بهره بردار با تایید ستاد مرکزی اقدام می نمودند یکی از اعضای اصلی در ستاد بهره برداری و حفظ و مراقبت معادن کشور در مرکزاستان ها و شهرستان ها، جهاد سازندگی بود.جهادگران به لحاظ ضرورتی که احساس نمودند فعالیت گسترده ای را در زمینه معادن آغاز کردند.

حضور جهاد سازندگی در معادن و توسعه صنایع همراه با بهره گیری از نیروی انسانی باعث کمک های اقتصادی و فرهنگی به روستائیان همجوار مناطق معدنی و صنعتی گردید و امکانات رفاه نسبی جهت کارگران فراهم شد و بسیاری از آنها از سال ها، استثمار شدن رهائی یافتند. و در این میان جهادگران انقلاب اسلامی در فعالیت های معدنی و صنعتی نیز نظیر سایر امور با ایثار و از خود گذشتگی خدمت نمودند.

حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمان در گفتگو باآرمان کرماندر خصوص روز صنعت و معدن گفت :دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است،اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن که مسبب آن همین صنعتگران و معدن کاران هستند نگاهیتجلیل گرانهداشت چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد لذا در استان کرمان به علت تداخل برنامه هامراسمتجلیل از صنعتگران را در پنج مرداد ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد .

۵مرداد ماه روز برگزاری مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران خواهد بود

مدیر کل سازمان صنعت و معدن کرمان افزود : ایران با در اختیار داشتن منابع و ذخایر سوختی و همچنین سایر مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف، در صورت برنامه ریزی صحیح و دراز مدت؛ قدرت و امکان کافی جهت حصول پیشرفت های عمده صنعتی و نیل به خود کفایی را دارد.

وی تصریح کرد : استخراج معادن و معدنکاری و توسعه صنعت در زمینه های گوناگون صنعتی از دیر باز در کشور ما متداول بوده و بعضی از مورخین نوشته اند که مردم ایران از اولین کسانی بوده اند که مس را استخراج و ذوب نموده اند و آثار بسیاری از حفاری های عظیم که در بیشتر معادن ایران و بخصوص معادن سرب و مس دیده می شود و همچنین باقیمانده ظروف و وسایل فلزی نیز مؤید فعالیت های گسترده معدنی و صنعتی می باشند.

حسینی نژاد خاطر نشان کرد : افزایش درآمدها و رشد بهره وری در بخش های مختلف و همچنین رشد تقاضا و فعال تر شدن بانک ها، بیمه، بورس و آموزش و همچنین گسترش بازارها، ارتقا نظام مدیریتی و حتی احترام به قانون، همه و همه از پیآمدهای توسعه صنعتی و بهره برداری بهینه از معادن است.

وی عنوان کرد : دهم تیرماه مانند رسم همه ساله در کلکشور برای تقدیر از صنعتگران و معدنکاران به عنوان روز صنعت و معدن مقرر شده است لذا بر همین اساس در استان کرمان نیز مراسمی برای تقدیر از صنعتگران در پنج مرداد ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد و از واحد های برتر صنعتی و معدنی و خدماتی تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد ،در مراسم پیش رو به ۱۰ نفر از صنعتگران و معدنکاران و تعدادی از پیشکسوتان بخش صنعت و معدن با اهدای لوح سپاس تجلیل خواهد شد.

شایان ذکر است ،امروزه تقریبا در کلیه زمینه های صنعتی، کشاورزی، ساختمانی، داروئی، دفاعی، الکترونیکی، بهداشتی و … مواد معدنی و کانی های اقتصادی بعنوان مواد اولیه و یا مواد خام و همچنین توسعه صنایع نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند و در مجموع یکی از ارکان اصلی در اقتصاد هر کشور محسوب می شوند. بدیهی است که اینگونه ثروت های خدادادی و سرمایه های ارزشمند باید به نحوی مورد استفاده قرار گیرند که ضمن حفظ حقوق نسل های آینده با روش های اصولی و صحیح حداکثر منافع حاصل گردد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین