Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: در سال ۹۰ نرخ رشد جمعیت استان ۷۳ صدم درصد یعنی نصف کشوری بود که خوشبختانه در سرشماری سال ۹۲ به ۱.۴۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور کارکنان بانک مهر اقتصاد استان کردستان برگزار شد، با بیان اینکه خود بنده زمانی بانکی بودم و کار بانکی کردم، اظهار داشت: به‌طور کلی بانک‌ها در تمام دنیا از ابتدا با هدف «نگه‌داشت و انتقال پول» شکل گرفت و این وظیفه را برعهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باگذشت زمان که شرایط اقتصادی دنیا پیچیده‌تر و منابع مالی بیشتر و تکنولوژی وارد عرصه اقتصاد دنیا شد نقش بانک‌ها نیز از نقش ابتدایی «نگه‌داشت و انتقال پول» خارج و تبدیل به منابع مالی سرمایه‌گذاری و گردش چرخه اقتصادی جامعه شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: در هر جامعه‌ای مردم به صورت کم و زیاد منابع مالی در اختیار دارند اما این پول‌ها تا به سرمایه تبدیل شود نیاز به تجهیز دارند که این کار را باید خود سرمایه‌گذاران بزرگ و یا عمده آنها را بانک‌ها انجام دهند.

وی گفت: بانک‌ها با جمع‌آوری منابع خرد به منابع کلانی دست پیدا می‌کنند که پایه حرکت اقتصادی جامعه می‌شود و این نقش را ایفا می‌کنند و هرچند در سیستم بانکی کشور نواقصی وجود دارد اما باید به تدریج این مشکلات برطرف شود.

تلاش برای تحققشعار سالباید همیشه ادامه داشته باشد

زاهدی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به نام «اقتصاد مقاومتی:تولید-اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این شعار فقط مختص به امسال نیست و باید همیشه ادامه داشته باشد باید هدف اولیه بانک‌ها نیز ایجاد تولید و اشتغال شود.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل سرمایه‌بر است، اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند در این زمنیه نقش مهمی داشته باشند چراکه برای هل شغل منبع مالی زیادی نیاز است.

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر سرمایه‌بری فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زا بسیار بالا است و برای مردم با داشتن سرمایه‌های خرد سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و باید از منابع بانکی استفاده کنند.

وی گفت: در دنیای امروز مباحث مختلف سیاسی، نفت و انرژی در دنیا وجود دارد و هر کشوری که اقتصاد قوی داشته باشد می‌تواند در برابر بحران‌ها مقاومت کند و نام‌گذاری شعار امسال نیز بر همین دلیل بوده است.

در برابر بحران‌های کشور قوی باشیم

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: هر اتفاق اقتصادی و مالی در دنیا رخ بدهد قطعاً در اقتصاد کشور تاثیرگذار است بنابراین باید قوی باشیم و در برابر بحران‌هایی که به‌وجود می‌آید مقاومت کنیم و بانک‌ها نیز نقش جدی در تجهیز و توزیع منابع بین بخش‌های مختلف اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال دارند.

وی گفت: باید از واردات کالاهای مصرفی نجات پیدا کنیم و اگر می‌خواهیم واردات داشته باشیم باید به سمت کالاهای واسطه‌ای و یا کالاهایی که اصلاً در کشور نیسیتد برویم.

اظهارات استاندار کردستان درباره جذبسرمایه‌گذار در کردستان

زاهدی با بیان اینکه استان کردستان واقعاً واقعاً نیازمند کمک است، افزود: متأسفانه از گذشته سرمایه‌گذاری کمی در این مناطق صورت گرفته و باید برای جذب سرمایه‌گذار کمک و تلاش کنیم چراکه بدون سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغالی نداریم و با آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی مواجه می‌شویم.

وی اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان‌هایی است که در گذشته مهاجرت زیادی به خارج از استان داشته اما خوشبختانه این وضعیت روند معکوس پیدا کرده و در سال 90 نرخ رشد جمعیت 73 صدم درصد یعنی نصف کشوری بود که خوشبختانه در سرشماری سال 92 به 1.42 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

R7848/P41362/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!