Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با اشاره به تعطیلی کمپ ترک اعتیاد شهر دولت آباد به دلیل عدم تامین هزینه های آن، یادآور شد: کمپ دولتی در شهرستان برخوار وجود ندارد که می طلبد فرمانداری پیگیر این موضوع باشد و خیران شهرستان مرکزی برای تامین کمک هزینه کمپ های خصوصی تشکیل بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازچشم برخوار؛همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه (یکم تا هفتم تیرماه) و شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران نظام، نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان برخوار امروز با اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری برخوار در این جلسه آمار ورودی به دادسرای شهرستان در بازه زمانی یک ساله از یکم تیرماه سال ۹۵ تا یکم تیر سال جاری را ۹ هزار و ۹۵۴ پرونده (همه کیفری) عنوان کرد و گفت: از این تعداد پرونده، هشت هزار و ۳۲۵ پرونده مختومه شده است.
فتح اله محمدی در ادامه با بیان این که دادگستری دارای دو رکن دادگاه و دادسرا است، در خصوص اقدامات دادگستری برخوار در حوزه رسیدگی به پرونده ها، افزود: آمار پرونده های ورودی به دادگاه اعم از کیفری و حقوقی در این بازه زمانی، هشت هزار و ۲۱۷ پرونده و آمار خروجی دادگاه (مختومه شده) هفت هزار ۹۳۳ پرونده بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پنج شورای حل اختلاف در شهرستان (دولت آباد دو شعبه، دستگرد، خورزوق و حبیب آباد هر کدام یک شعبه) و یک شورای حل اختلاف صلحی روستایی در روستای محسن آباد وجود دارد کهآمار ورودی پرونده ها در مجموع شوراهای حل اختلاف ما یک هزار و ۵۶۱ پرونده و خروجی؛ یک هزار و ۴۷ پرونده است.
این مقام قضایی با اشاره به این که در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز قرار داریم، از انجام ۳۱۱ پرونده عملیاتی (پرونده های منجر به کشف مواد مخدر) توسط دادگستری شهرستان خبر داد.
محمدی با اشاره به این که قوه قضائیه دو وظیفه پیشگیری از جرم و رسیدگی به جرم و حل اختلافات مردم را عهده دار است، در خصوص اقدام های دادگستری برخوار در حوزه پیشگیری از جرم، اظهار کرد: در چند حوزه فعال هستیم که یکی از آن ها شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت المال است که یکی از شوراهای حفاظت برتر استان اصفهان است و در سال گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت المال شهرستان برخوار حائز رتبه برتر در استان شد.

این مسئول ادامه داد: این شورا به طور مستمر هر دو ماه یکبار تشکیل می شود و در خصوص مواردی که تعدی و تجاوزی به بیت المال در حوزه اراضی ملی بوده و بیت المال در خطر باشد بررسی های لازم را انجام داده و تصمیم گیری می کند که یکی از اقدام های ما در این حوزه رسیدگی به وضعیت معادن در شهرستان بوده است.
رئیس دادگستری برخوار در ادامه با بیان این کهستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در سال گذشته فعالیت قابل توجهی نداشته است، متذکر شد: می طلبد رئیس این ستاد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و دیگر ارگان های مربوطه فعالیتهای مؤثرتری را در سال جاری داشته باشند.
محمدی در خصوص تغییر کاربری در زمینه خاکبرداری ها، اظهار کرد: بیشتر این اقدام ها به صورت شبانه انجام می شود که در صورت ارسال گزارش به ما، با این افراد برخورد می شود.
این مقام قضایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اقدامات انجام شده دادگستری برای موضوع طلاق در شهرستان برخوار گفت: این که برخی مواقع گفته می شود شهرستان برخوار رتبه اول در حوزه طلاق را دارد نادرست است؛ چراکه برخی از پرونده هایی که در حوزه طلاق در شهرستان تشکیل می شود، مربوط به شهرهای اصفهان و شاهین شهر است.

وی در خصوص برنامه های آتی دادگستری برای طلاق، اظهار کرد: پیگیر هستیم که آموزش هایی در خصوص طلاق داشته باشیم و شرکت در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج را اجباری کنیم.
دادستان شهرستان برخوار نیز در خصوص اقدامات انجام شده در مورد سرقت در شهرستان با اشاره به این که تا کنون پرونده سرقت باندی در برخوار نداشته ایم، خاطرنشان کرد: ما شاهد افزایش سرقت در شهرستان نبوده ایم و در این زمینه نیز با همکاری ارگان های ذی ربط، اقدامات خوبی انجام داده ایم.
سعید رضا طلابی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این که اقدامات شما در خصوص پیشگیری از جرم و آموزش این موضوع به مردم چه بوده است، اظهار کرد: ما اقدامات خود را در این زمینه از طریق اداراتی که اجرایی هستند انجام می دهیم و جلسه ستاد پیشگیری از جرم به صورت ماهیانه با حضور مسوولان شامل روسای دانشگاه ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، سپاه، فرمانداری و… برگزار می شود.
این مسئول در پاسخ به این سوال که برنامه های شما در مورد خانه های مخروبه و معتادان و متکدیان شهرستان چه بوده است، عنوان کرد:برخی از این موارد وظیفه شهرداری است و ما نیز از بعد از عید نوروز تا کنون چند پاتوق را از بین برده ایم اما برخورد با متکدیان که از اتباع بیگانه هستند، در حوزه وظایف شهرداری (ماده ۵۵ قانون شهرداری ها) و اداره بهزیستی شهرستان است.
رئیس دادگستری شهرستان نیز در ادامه با اشاره به تعطیلی کمپ ترک اعتیاد شهر دولت آباد به دلیل عدم تامین هزینه های آن، یادآور شد: کمپ دولتی در شهرستان برخوار وجود ندارد که می طلبد فرمانداری پیگیر این موضوع باشد وخیران شهرستان، مرکزی برای تامین کمک هزینه کمپ های خصوصی تشکیل دهند.
محمدی در پایان با اشاره یکی از خبرنگاران به آمار نگران کننده وجود افاغنه و اتباع بیگانه در شهرستان برخوار، گفت: حاجی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع از طریق وزیر بودند اما تا کنون موفق به حصول نتیجه نشده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز