Web Analytics Made Easy - Statcounter


دو پرونده نامزد در فهرست میراث جهانی محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران آماده و به کمیته میراث جهانی یونسکو و اتحادیه جهانی حفاظت از میراث طبیعی (IUCN) ارسال شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ دو پرونده نامزد قرارگیری در فهرست میراث جهانی؛ محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران آماده و به کمیته میراث جهانی ایکوموس و اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (iucn) ارسال شد تا در نشست کمیته میراث جهانی سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: پرونده نامزدی میراث جهانی منطقه حفاظت شده ارسباران پس از دو سال و نیم پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع به همراه پرونده محور ساسانی فارس، پس از آخرین اصلاحات کارشناسان به یونسکو ارسال شد.

وی افزود: کلیات ساختار و تشکیلات مدیریتی پرونده میراث طبیعی ارسباران و پرونده محور ساسانی فارس با همکاری و مشارکت جمعی از برجسته ترین پژوهشگران، مسئولان دستگاه های مرتبط و همچنین مسئولان محلی تهیه شده است.

طالبیان به بازدید ارزیابان از دو پرونده محور ساسانی فارس و میراث طبیعی ارسباران اشاره کرد و افزود: درحال حاضر پرونده محور ساسانی فارس به ایکوموس و پرونده میراث طبیعی ارسباران نیز به اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت ارسال شده است، ایکوموس و iucn باید برنامه بازدیدشان به ایران را اعلام کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ارزیابان ایکوموس و اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت احتمالأ در دو تاریخ متفاوت مرداد و شهریور ماه سالجاری برای بازدید از این مناطق نامزد شده در فهرست جهانی وارد ایران می شوند و با حضور در پنل ها و نشست های تخصصی این دو پرونده را مورد بررسی قرار می دهند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل

محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان آمل و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حفاری تعدادی افراد با هویت معلوم در ملک شخصی در منطقه امام زاده عبدالله، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با مجوز ورورد از مقام قضایی به محل مورد نظر عازم شدند.

او افزود: در بررسی محل اعلام شده یک مورد حفاری غیر مجاز مشاهده شد و مامورین در این عملیات توانستند از متهمان آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در این عملیات ۳نفر دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او گفت: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی است برخورد قانونی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه