Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به مجموع تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: 254 فقره کشته که 5 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته و بیش از 77 درصد تصادفات در درون شهرها و بیش از 22 درصد در جاده های استان رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان، یوسف نجفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ظهر امروز طی نشست خبری در رابطه با طرح ویژه تابستانی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش انضباط ترافیکی جاده استان و کاهش تلفات از اوایل تیر ماه شروع و تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه بر پلیس راه، سایر ارگان های نیروی انتظامی از جمله کلانتری ها و سایر سازمان ها از جمله هلال احمر، اورژانس، فرمانداران و بخشداران به صورت ویژه در این ایام تلاش می کنند تا کسانی که قصد سفر دارند با سلامت و کاهش تلفات مسافرت نمایند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان افزود: به جهت اینکه در ایام تابستان علی الخصوص در شهریور ماه اکثر سفرهای بین شهری افزایش می یابد به همان نسبت وقوع اتفاقات زیاد است و خود رانندگان و خانواده ها باید تلاش نمایند تا با حجم تصادفات مواجه نشوند.

نجفی به آنچه رانندگان قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشند اشاره کرد و گفت: بازدید از وسیله نقلیه یکی از عوامل موثر در رانندگی بشمار می رود ، همچنین به همراه داشتن اصل مدارک از جمله گواهینامه رانندگی مجاز متناسب با خودرو مورد استفاده، کارت مشخصات ماشین، بیمه نامه شخص ثالث، کارت معاینه فنی و برنامه ریزی برای سفر قبل از هر سفر ضروری است.

وی همچنین توجه و دقت به علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، توجه به تذکرات مامورین پلیس در طول جاده ها ، خودداری جدی از تخلفات هنگام رانندگی، تاکید بر تخلفات حادثه ساز، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه ، خستگی و خواب آلودگی هنگام رانندگی از جمله مواردی برشمرد که رانندگان حین سفر باید به آن توجه نمایند.

این مسئول انتظامی عنوان کرد: طولانی بودن مسیرها و بیابانی بودن محورها از جمله مواردی است که رانندگان به آن توجه نکرده و دچار خواب آلودگی شده که این امر منجر به واژگونی وسیله نقلیه و انحراف از جاده و سپس تصادف می شود.

نجفی گفت: خودداری از سوار کردن مسافر در قسمت بار خودرو از مواردی است که در حین سفر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از تست الکل و مواد مخدر در طول سفر خبر داد و بیان داشت: این امر به طور ویژه انجام خواهد شد و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه 38 فقره فوتی و 23 فقره جرحی در سال گذشته داشتیم ، افزود: تصادفات برون شهری نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش را نشان می دهد هر چند که مجروحین 3 درصد افزایش یافته است.

نحفی بیان کرد: از مجموع حوادث رانندگی در محورهای برون شهری شمال استان کرمان 176 فقره فوتی و 762 مورد جرحی بوده است.

وی ادامه داد: تعداد کشته های حوادث رانندگی در محورهای استان کرمان 14 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته و تعداد جرحی ها نسبت به مشابه سال قبل 8 درصد افزایش را نشان می دهد.

نجفی به مجموع تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: 254 فقره کشته که 5 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته و بیش از 77 درصد تصادفات در درون شهرها و بیش از 22 درصد در جاده های استان رخ داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • داداش کلاه یادت نره 
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!