Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: 26 درصد تصادفات یعنی معادل بیش از سه هزار فقره در سه ماه اول امسال از ساعت 16 تا 20 رخ داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی، افزود: همچنین از ساعت ٢٠ تا ٢٤ بیش از دو هزار و ٥٠٠ فقره تصادف رخ داده که ٢١ درصد تصادفات را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی پیش از این گفته بود: 20 درصد تصادفات درونشهری در بلوارها اتفاق می افتد و در ٣٠درصد تصادفات درون شهری، عابران پیاده حضور داشته اند.
رحمانی افزود: ٥٠ درصد تصادفات درون شهری سال ٩٥،در محورهای اصلی ،١٣ درصد تصادفات درون شهری نیز در بزرگراه ها، ٢٠ درصد در بلوارها و ٥ درصد آنها در میادین رخ داده است.
وی ادامه داد: طبق آمار سال ٩٥، نزدیک به ٥ درصد تصادفات درون شهری منجر به واژگونی شده است.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٤٥ هزار و ٧٣٥ فقره تصادف برای سواری ها در طول سال ٩٥ در جاده ها اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به ٦٠درصد حوادث را تشکیل داده است.
رحمانی افزود: طی سال گذشته،در ١٥هزار و ٢٦٦ فقره تصادف برون شهری، موتورسیکلت ها حضور داشته اند که نزدیک به ١٩ درصد کل تصادفات بیرون شهر را شامل می شود.
وی اضافه کرد: در سال ٩٥، وانت ها و کامیون ها با١٠ درصد و مسافربری های عمومی با حضور در یک درصد تصادفات، مابقی تصادفات برون شهری را شامل می شوند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٣٧ درصد تصادفات برون شهری یا جاده ای کشور سال ٩٥،منجر به واژگونی خودروها شده است.
سرهنگ رحمانی افزود: این در حالی است که طی این مدت تنها، پنج درصد تصادفات درون شهری، واژگونی بوده است.
وی اضافه کرد: در ٣٠ درصد تصادفات درون شهری سال ٩٥، عابران پیاده حضور داشته اند، این در حالی است که طبق آمار سال ٩٥، عابران در تنها ٩ درصد تصادفات برون شهری، حاضر بوده اند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در فروردین ٩٦ حدود ٦١ درصد تصادفات رانندگی جاده‌ای در محورهای اصلی رخ داده است. در این مدت ٢٦ درصد تصادفات برون شهری در محورهای فرعی و ١٣ درصد هم در محورهای روستایی رخ داده است.
رحمانی اضافه کرد: از بین تصادفات برون شهری فروردین ماه ٩٦، نزدیک به ٤٠ درصد آنها از شکل واژگونی بوده است، در عین حال در ١٠ درصد این تصادفات هم عابرین پیاده حضور داشته اند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موتورسیکلت ها در 40 درصد تصادفات درون شهری نقش دارند به گونه ای که در سال 95 این وسیله نقلیه در حدود 58 هزار فقره از تصادفات حضور داشتند.
رحمانی افزود: با بررسی آمار 6 ماه اول سال 95، مشخص شد سواری ها ٥٤ درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند و موتور سیکلت ها با سهم ٣٨ درصدی در رتبه دوم قرار دارند.
وی اضافه کرد: در سال ٩٥، موتورسیکلت ها، با حضور در نزدیک به ٥٨ هزار فقره تصادف، کامیون ها با حضور در ٣٠ هزار فقره و مسافربری های عمومی با حضور در نزدیک به یک هزار و ٦٠٠ فقره، مابقی تصادفات درون شهری را شامل می شدند.
رحمانی اضافه کرد: بیش از ٨٦ هزار فقره تصادف برای سواری ها در طول سال ٩٥ در داخل شهرهای کشور اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به ٥٥ درصد حوادث را تشکیل داده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: طی سال گذشته در هشت هزار و ٨٧١ فقره از تصادفات درون شهری، وانت ها حضور داشته اند که نزدیک به پنج درصد کل تصادفات داخل شهر را شامل می شود.
رحمانی افزود: به این ترتیب طبق آمار سال ٩٥، موتورسیکلت ها ٣٧ درصد تصادفات،کامیون ها، ٢ درصد و مسافربری های عمومی ، یک درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد