Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@02:43:31 GMT

محیط زیست و حاشیه نشینی دغدغه شهردار آینده باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۱۵۷۷

محیط زیست و حاشیه نشینی دغدغه شهردار آینده باشد

مشاور وزیر و شهردار سابق مشهد گفت: یکی از مسائل مهمی که شهردار مشهد باید به آن توجه کند محیط‌زیست است که این موضوع را از ابعاد مختلف قابل‌بحث است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمشهدپیام، مشهد به‌عنوان یک کلان‌شهر بزرگ کشور تاکنون ۱۳ شهردار و ۵ سرپرست شهردار به خود دیده است و با توجه به ویژگی‌های خاصی که این شهر دارد انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین موضوعات به حساب می‌آید و برای همین به سراغ شهرداران سابق شهر مشهد رفته‌ایم تا نظرات و مشکلات که شهردار آینده باید برای آن برنامه داشته باشد و راهکارهای عملی آن‌ها را بشنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد زند وکیلی از مهر ۱۳۷۷ تا اردیبهشت ۱۳۷۸ شهردار مشهد بود این زمان مصادف با انتقال قائم‌مقامی شورای شهر به نمایندگان مردم و تبدیل‌شدن از یک دستگاه دولتی به یک دستگاه مردمی بود؛ وی یازدهمین نفری است که بعد از انقلاب مدیریت شهر مشهد را بر عهده گرفت.

محمد زند وکیلی در گفتگو با مشهدپیام بابیان اینکه مشهد یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور و مطرح در بین سایر کلانشهرهای دنیا است و امسال نیز به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد، عنوان کرد: مشهد مرجع تمام شیعیان و مسلمانان جهان است و خیلی‌ها آرزو توفیق حضور در مشهد رادارند.

وی بابیان اینکه بعد از آستان قدس رضوی شهرداری اول ارگانی است که میزبان این‌همه عشاق امام رضا (ع) است، افزود: خدمت‌رسانی به این‌همه زائر که گاه حتی بیشتر از ساکنین این شهر است کاری بسیار سخت است چراکه باید این خدمت‌رسانی درشان زائران و مجاوران امام رضا (ع) باشد.

محیط‌زیست مسئله مهم شهردار آینده مشهد

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت مشهد با توجه به ویژگی‌های موجود مشکلات خاصی دارد، ابراز کرد: یکی از مسائل مهمی که شهردار مشهد باید به آن توجه کند محیط‌زیست است که این موضوع را از ابعاد مختلف قابل‌بحث است.

شهردار سابق مشهد ادامه داد: یکی از مسائل محیط‌زیست، آلودگی هوا است و عوامل مختلفی نظیر حمل‌ونقل، کنترل ترافیک، دسترسی تقاطع‌ها و مراکز تجمع در سطح شهر باعث افزایش آلودگی می‌شود.

استاندار سابق سمنان اظهار کرد: توزیع و گسترش مراکز تجمع مثل مراکز خرید در تمام شهر به‌طوری‌که مردم برای رفع نیازها مجبور به حضور در یک نقطه را نداشته باشند باعث کاهش ترافیک می‌شود.

وی آب را یکی دیگر از مسائل مهم محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: بحث فاضلاب‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی و بهداشت آب از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

زند وکیلی ابراز کرد: زمین طرح جامع مشهد از موضوعات مهم شهر مشهد است و باید دید آیا زمینی که در اختیار طرح جامع قرار دارد جوابگوی این جمعیت می‌باشد، سرانه‌های تأمین‌شده فضایی سبز و... در آن پیش‌بینی‌ و دسترسی شهروندان به مراکز خرید در آن دیده‌شده است و پاسخگوی شهروندان هست.

شهر فراملی برنامه‌ریزی فراملی نیاز دارد

شهردار سابق مشهد عنوان کرد: مشهد متعلق به ساکن و مشاورین و حتی کشور نیست بلکه متعلق به همه عشاق این امام بزرگوار در سراسر دنیا است بنابراین باید برنامه‌ریزی این شهر ملی و فراملی باشد.

مشاوره زیر کشور ادامه داد: شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد تا هرکس از هرکجای دنیا مسلمان، شیعه و یا علاقه‌مند به امام رضا(ع) به مشهد بیاید؛ این شهر را شهری تازه و با جذابیت لازم ببیند.

استاندار سابق سمنان اظهار کرد: شورای شهر باید اتاق فکر شهرداری باشد نه چیزی دیگری تا بتواند در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران تأثیرگذار باشد.

مشهد شهری مهاجرپذیر

وی مادر شهر بودن مشهد را یکی دیگر از چالش‌های این شهر بیان کرد و گفت: این موضوع باعث شده مشهد تبدیل به یک شهر مهاجرپذیر تبدیل شود به‌طوری‌که از همه روستاهای و شهرهای کوچک خراسان بزرگ که مشکل اشتغال و معیشتی دارند به شهر مشهد کوچ می‌کنند.

زند وکیلی اظهار کرد: مهاجرپذیر بودن شهر مشهد باعث شده این شهر با مشکل بزرگی به نام حاشیه‌نشینی مواجهه باشد و این مهم مشکلی است که نمی‌توان آن را در مدیریت شهری مشهد نادیده گرفت.

تعامل با همه دستگاه ها

وی در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای برای شهردار آینده دارید، اظهار کرد: شهردار مشهد باید بتواند با تمام دستگاه‌ها تعامل داشته باشد و اعتماد عمومی مردم را کسب کنند و تا با همکاری مردم و دستگاه به‌خوبی بتواند شهر را مدیریت و خدمت‌رسانی کند.

شهردار سابق مشهد در رابطه با اینکه کدام موضوع باید در اولویت شهردار مشهد باشد، ادامه داد: یک شهر برای مدیریتش مسائل کوتاه‌مدت و بلندمدت و میان‌مدت دارد که همه این‌ها در عرض هم قرار می‌گیرد.

مشاوره زیر کشور اظهار کرد: اول مسئله محیط‌زیست است شما باید شهر زیبا سرحال و امیدوار داشته باشید تا شهروندان امیدوار و سالم باشند همین‌که زباله به‌موقع جمع‌آوری شود، در خیابان دست انداز نباشد و وقتی منتظر وسایل نقلیه هستید به‌موقع برسد باعث ایجاد آرامش در شهر و شهروندان می‌شود.

استاندار سابق سمنان ادامه داد: احساس آرامش یک موضوع نسبی است برای همین باید به مردم رجوع شود تا بینیم اولویت آن‌ها چیست.

زند وکیلی در خصوص دوران شهرداری خودش اظهار کرد: دوران شهرداری من دوران متفاوتی بود چراکه این زمان همزمان بود با اواخر قائم‌مقامی شورای شهر و اولین حضور نمایندگان مردم به‌عنوان شورا شهر یعنی تبدیل شهرداری از سازمان دولتی به سازمان مردمی که باید به این دو تلفیق ایجاد می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!