Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:57:41 GMT

900 هزار مشترک امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۱۶۸۷

900 هزار مشترک امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند

گازرسانی به شهرها و روستاها را که از یک سو با هدف ایجاد رفاه عمومی و برقراری عدالت اجتماعی و از سوی دیگر با هدف جایگزینی گاز با سوخت های مایع و افزایش ظرفیت صادرات این فرآورده ها در طول چهار سال گذشته به طور گسترده اجرایی شد، می توان یکی از برنامه های مهم صنعت گاز برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و با بهره گیری از روش های نوین تامین مالی در قالب بند «ق » تبصره 2 قانون بودجه سال 93، برنامه ریزی برای گازرسانی به 2 میلیون و 363 خانوار در شهرهای جدید و روستاهای بالای 20 خانوار کشور با 4.8 میلیارد دلار اعتبار در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.
پس از گذشت چهار سال از فعالیت دولت یازدهم شاهد گازرسانی به تعداد قابل توجهی شهر و روستا هستیم که مجموعه این فعالیت ها در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد رفاه عمومی انجام شده است.
در ادامه این مسیر و با ابلاغ تکالیف پروژه های اولویت دار 10 دستگاه اجرایی از جمله وزارت نفت (مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) از سوی معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز برای تحقق این برنامه ها دستورات لازم را به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ کرد.
سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره اجرای طرح های گازرسانی در سال 96، گفت: در مسیر دستیابی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه شبکه گازرسانی شهرها و روستاهای باقیمانده، برنامه ریزی برای گازرسانی به 900 هزار مشترک در سال 96 آغاز شده است.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: بر این اساس، تا پایان سال 96 با پیش بینی 6 هزار و 519 میلیارد تومان اعتبار، گازرسانی به این تعداد مشترک در کشور به طور کامل انجام خواهد شد.
مومنی یادآور شد: با توجه به تجربه هایی که سال های گذشته در این بخش به دست آمده و شاهد توسعه گازرسانی بیشتر از برنامه های ابلاغی بودیم، به طور قطع تا پایان امسال گازرسانی به 900 هزار مشترک همسو با سیاست های اقتصادی مقاومتی اجرایی می شود.
وی با بیان این که این پروژه ها به منظور کاهش وابستگی کشور به استفاده از سوخت های مایع، افزایش صادرات فرآورده های نفتی و توسعه شبکه گازرسانی انجام می شود، بیان داشت: در تعدادی از روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار نبودند، شاهد مصرف سوخت های مایع بودیم که با توسعه گازرسانی، این فرآورده ها در مسیر صادرات قرار می گیرند.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز در دولت تدبیر و امید شاهد ثبت رکوردهای قابل توجهی در حوزه گازرسانی بوده است. از ابتدای فعالیت شرکت ملی گاز ایران تا سال 92 در مجموع به 14 هزار روستا گازرسانی شده و این تعداد در چهار سال فعالیت دولت یازدهم 9 هزار روستا بوده است.
مومنی اضافه کرد: تلاش گسترده ای در سطح کشور برای گازرسانی به شهرها و روستاها انجام شده و اکنون در مجموع یک هزار و 85 شهر و 23 هزار و 208 روستا از نعمت گاز برخوردارند. افزون بر فعالیت های انجام شده، گازرسانی به 46 شهر و پنج هزار روستا نیز در دست اجراست که بخش عمده ای از این روستاها دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.
وی ادامه داد: در مجموع در قالب بند «ق » گازرسانی به دو میلیون و 363 هزار خانوار برنامه ریزی شده و قرار بود تا پایان سال 96 بیش از یک میلیون و 800 هزار مشترک به وسیله خط لوله و 500 هزار مشترک نیز با استفاده از دیگر روش ها از جمله سی.ان.جی (گاز طبیعی فشرده) از نعمت گاز برخوردار شوند.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان داشت: با توجه به این برنامه ریزی، تا پایان اردیبهشت ماه یک میلیون و 780 هزار مشترک به شبکه سراسری گاز پیوسته اند.
مومنی افزود: از سوی دیگر، گازرسانی به وسیله سی.ان.جی نیز در دستور کار قرار گرفت و پارسال، پروژه گازرسانی به شهر بیدروبه استان خوزستان با سی.ان.جی به بهره برداری رسید و گازرسانی به شهر «لالی» در این استان نیز در حال طراحی است.
وی گفت: گازرسانی به چهار شهر استان اصفهان و چهار شهر استان مازندران نیز به این روش در دست اجراست که با پایان این پروژه ها، پرونده گازرسانی به روش سی.ان.جی در قالب بند «ق » در سال 96 بسته می شود.
مومنی درباره صرفه جویی حاصل از گازرسانی به روستاها، بیان داشت: بر اساس میانگین کشوری، هر مشترک سالانه حدود 2 هزار مترمکعب گاز مصرف می کند که با توجه به برابری ارزش حرارتی گاز با سوخت های مایع، با گازرسانی به روستاها شاهد کاهش همین میزان فرآورده خواهیم بود.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: در سال 96 با توجه به گازرسانی به 900 هزار مشترک، از مصرف بیش از یک میلیارد و 800 میلیون لیتر فرآورده نفتی در روستاها جلوگیری می شود.
مومنی یادآور شد: هم اکنون 100 درصد نیاز شرکت ملی گاز ایران در بخش های اجرای خطوط تغذیه، شبکه و ایستگاه های تقلیل فشار گاز از شرکت های داخلی تامین می شود و در تهیه اقلام این بخش ها به خارج از کشور وابستگی نداریم.
اقتصام**2022*1579
.............................................
منبع:نشریه وزارت نفت (مشعل)

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال

علیرضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی شرب به روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، در پنج دیماه ۱۴۰۰ در قالب طرح محرومیت زدایی، جهت اجرای عملیات در ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در سطح استان گیلان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان توسط دو معین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان آغاز شد.

وی افزود: اجرای یک هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب؛ احداث ۷۴ باب مخزن ذخیره به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب، احداث ۷۱ باب ایستگاه پمپاژ، حفر ۳۱ حلقه چاه، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه احجام عملیاتی این طرح می‌باشد.

غیاثی ادامه داد: تا به امروز طرح محرومیت زدایی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی، در ۹۰ روستای استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان به اتمام و بهره برداری رسیده است، عملیات اجرا شده شامل حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ؛ بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان ضمن اشاره به تعهد شرکت برای اتمام اجرای ۳۷۲ پروژه دیگر از این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ گفت: با اجرا و افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ مشترک روستایی از نتایج آن بهره مند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6094029

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)