Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اتریش در سایه تزلزل ائتلاف حاکم و در آستانه انتخابات زودهنگام در این کشور رسما رئیس حزب خلق اتریش شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه اشپیگل، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش به عنوان رئیس جدید حزب خلق اتریش ( ÖVP) انتخاب شد. وی به این ترتیب جانشین راینهولد میترلهنر شد که در ماه می به دلیل مناقشات درون حزبی و اختلافات داخلی در ائتلاف حاکم کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورس توانست برای تصاحب ریاست این حزب 464 رای از 472 رای نمایندگان را کسب کرده و به ریاست حزب خلق اتریش نائل آید.

در اتریش در ماه اکتبر انتخابات مجدد برگزار شده و ائتلاف بزرگ متشکل از حزب سوسیال دموکرات و حزب خلق برچیده خواهد شد. سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش بعد از استعفای رئیس سابق حزب خلق اتریش سریعا درخواست انتخابات زود هنگام کرده و برای جانشینی وی ابراز تمایل کرد.

سران این حزب نیز در ماه می در یک جلسه هیات مدیره کورس را به اتفاق آراء به ریاست این حزب برگزیده و درخواست انتخابات مجدد کردند.

در حال حاضر در نظر سنجی ها حزب خلق اتریش پشت سوسیال دموکرات ها و حزب آزادی اتریش قرار دارد. اما سباستین کورس به عنوان امید این حزب به میدان آمده و می تواند ورق را برگرداند.

ائتلاف حاکم در اتریش متشکل از حزب سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار مردم اتریش که از سال 2013 تشکیل شده است در ماه های گذشته دچار تزلزل اعتماد شده است.

وزیر کشور اتریش از حزب محافظه کار مردم، آشکارا صدر اعظم اتریش از حزب سوسیال دموکرات را متهم به شکست کرده است.

با توجه به اختلافات و نزاع ها در دولت ائتلافی اتریش و همچنین بازی های قدرتی داخلی راینهولد میترلهنر، وزیر اقتصاد، معاون صدر اعظم اتریش و رئیس حزب محافظه کار این کشور چند ماه پیش کناره گیری خود از همه این سمت ها را اعلام کرده و دولت ائتلافی اتریش را وارد بحران عمیقی کرد.

کورس برای پذیرفتن رهبری حزب محافظه کار شرایطی را قرار داده که به مفهوم پایان ائتلاف قرمز- سیاه در دولت ائتلافی اتریش خواهد بود و در هر صورت به گفته مقامات این کشور برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور امری غیر قابل اجتناب است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه