Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوانبا توجه به مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها پیرامون طبقه بندی انواع کالا و خدمات اولویت دار ، انواع پودرها و شوینده ها در گروه کالاهای اولویت دوم قرار داد و نظر به ضرورت رصد و پایش مستمر اقلام مشمول ، مراتب به سازمانها صنعت ، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد تا به منظور پایش بازار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و برخورد با تخلفات تعزیری ضمن بازرسی از واحدهای تولیدی ، پخش ، عمده فروش و خرده فروش انواع پودرها و شوینده ها در سطح استان ، بر توزیع کالای یاد شده نظارت و با متخلفان برخورد قانونی بعمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نتایج بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده طی سال 1395 حاکی است , 189 هزار و 613 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، پخش، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل 2426 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 799/096/964/7 توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت شده است.
در زمینه بازرسی از واحدهای فعال در تولید و توزیع پودر شوینده طی همین مدت ، از مجموع بازرسیهای انجام شده 706 مورد بازرسی به واحدهای تولیدی، 9416 مورد بازرسی به واحدهای پخش، 38721 مورد بازرسی به واحدهای عمده فروش ودر نهایت 140770 مورد به واحدهای خرده فروش اختصاص دارد.
همچنین بررسیها نشان می دهد که از مجموع 2426 پرونده تخلف متشکله در این بازه زمانی ، واحدهای خرده فروش با 1125 مورد و واحدهای پخش با 5 فقره پرونده تخلف ، بیشترین و کمترین تعداد پرونده های تخلف متشکله را به خود اختصاص داده اند. پرونده های متشکله جهت رسیدگی و انجام مراحل قانونی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

با تاکید بر این موضوع که تولید ،تامین و توزیع انواع پودر شوینده درسال 95 از وضع قابل قبولی برخوردار بوده و مشکل خاصی بروز نکرده ، برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ،هموطنان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی ، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی ، عرضه خارج از شبکه و ... می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان درسراسر کشور منعکس نمایند تا ضمن رسیدگی ، اقدام قانونی متناسب نیز بعمل آید.


انتهای پیام/

پایش و نظارت دقیق بر بازار شوینده‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی و تاریخ‌گذشته به میزان ۸۴۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

نجف زاده ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد