Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-02@02:41:16 GMT

کروم‌بوک همراه با گوگل اسیستنت و حسگر اثر انگشت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۶۹۴۶

کروم‌بوک همراه با گوگل اسیستنت و حسگر اثر انگشت



به نظر می‌رسد که شرکت گوگل در پی آن است که چند قابلیت جدید را به کروم‌بوک اضافه نماید و آن‌طوری‌که به‌تازگی به رسانه‌ها درز کرده، این موضوع با یک مدل در حال توسعه Eve آغاز می‌شود. دو قابلیت دیگر نیز اضافه می‌شود که پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و دستیار هوشمند گوگل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سایت Chrome Unboxed، سایتی است که پیشرفت و توسعه مدل Eve را از طریق نظرات توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل کروم، دنبال می‌کند. این سایت در ابتدا از مدارک Eve پرده برداشت. از آن به بعد، جزئیات فراوانی از این طرح منتشر شد که از جمله آنها می‌توان به اسنادی اشاره کرد که نشان می‌داد این دستگاه با یک صفحه نمایش لمسی 2400x1600 با نسبت تصویر 3:2 و پشتیبانی از قلم، قابل تبدیل است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، هنوز کاملاً مشخص نیست که تصمیم گوگل برای ساخت چنین کروم‌بوکی چه میزان نزدیک به واقعیت بوده و همچنین زمان عرضه آن نیز مشخص نیست.
شایان ذکر است در سال گذشته، جزئیات مشابهی توسط گوگل در مورد کروم‌بوک تحت کد نام Kevin منتشر شد.


با اینکه قابلیت‌های زیادی در خصوص این محصول منتشر شده، اما هنوز به طور کامل مشخص نیست که چگونه این قابلیت‌ها اجرایی می‌شود.
Chrome Unboxed مدارکی از Eve را یافته و منتشر نموده که شامل یک میانبر دکمه یا صفحه کلید برای اجرای دستیار صوتی مشهور گوگل یا همان گوگل اسیستنت است، ضمن اینکه مدارک دیگری هم وجود داشت که نشان می‌داد این دستگاه، بعد از دریافت یک فرمان صوتی می‌توانست بیدار شود.

البته هیچ نشانه‌ دقیقی مبنی بر وجود گوگل اسیستنت در این دستگاه وجود ندارد و این امر، بیانگر آن است که این دستیار هوشمند در هر دستگاه کمی متفاوت کار می‌کند.

قابلیت دیگری که Chrome Unboxed به آن پی برد، پشتیبانی از پاسخ دو ضربه‌ای است و به همین خاطر وقتی دستگاه شما بسته است و دو بار روی دستگاه ضربه می‌زنید، کار مشخصی انجام می‌دهد.
با چنین قابلیتی، نمایشگر باتری کروم‌بوک پیکسل روشن می‌شود، لیکن به نظر نمی‌رسد که Eve چنین قابلیتی را داشته باشد.

در کل، نظرات Chrome Unboxed نشان می‌دهد که Eve یک کروم‌بوک پرچمدار با کلاس بالایی از سخت‌افزارها و قابلیت‌‌‌های مناسب و عالی را ایجاد می‌کند.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته