Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سؤالی که چرا سپاه مورد تهاجم قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: هر نهادی به همان اندازه که در پایداری و پیشرفت کشور ایفای نقش کند در معرض توطئه دشمنان خارجی و کج‌اندیشان داخلی قرار می‌گیرد و سپاه به همین دلیل از روزهای اول انقلاب اسلامی مورد تهاجم و کینه‌ دشمن و دوستان داخلی‌ قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به سپاه به دلیل نقش مؤثر در آبادانی کشور

وی ادامه داد: به نظر حقیر که از نزدیک سپاه را می‌شناسم سپاه فقط به این دلیل مورد حمله دشمنان نیست که در حوزه دفاع از کشور و جنگ 8 ساله و ایجاد امنیت داخلی محور بوده، بلکه سپاه به دلیل نقش فوق‌العاده‌اش در آبادانی کشور بیشتر مورد نفرت قرار دارد.

خورشیدی‌آزاد افزود: سپاه بعد از جنگ همه تجهیزات و نیروی انسانی کاربلد و خستگی‌ناپذیرش را پای سازندگی ایران آورده و یک قلم فقط 1200 دستگاه خودروی سنگین خود را وارد حوزه سازندگی کشور کرده و در سال‌های دولت سازندگی بیشترین پروژه‌ها را قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاانجام داده است.

هر جا کار سخت بوده از سپاه استمداد طلبیده‌اند

دبیر جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی با اشاره به این پروژه‌ها مطرح کرد: پروژه‌های سدسازی و گازکشی و زهکشی و نیشکر و راه و تونل و پالایشگاه سازی تا پتروشیمی و انتقال برق و آب تا نفت و هر جا کار سختی بوده سپاه آنجا حاضر بوده و بیش از یک میلیون کارگر و مهندس و متخصص را به کار گرفته و همچنین 5 هزار شرکت پیمانکاری که تخصص داشتند اما پول نداشتند را پای کار آورده و کمک کرده است تا هم آنها بیکار نباشند و هم کشور از تخصص آنان محروم نشود.

عمیق‌ترین نظارت‌ها بر پرسنل در سپاه است

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: نکته مهم کار سازندگی سپاه در سلامت مالی آن است، چراکه تحت نظارت سازمان حفاظتی قوی و دلسوزی است که توانسته این سازمان عظیم را سالم نگه دارد ‌در سپاه نظارت مفید جایگاه بالایی دارد هیچ نهادی مانند سپاه در حفظ سلامت پرسنل جدی نیست؛ تا جایی که می‌دانیم نادر تخلفات را سیستم نظارتی خود سپاه کشف و برخورد کرده است.

وی تبیین کرد: از بین 6 هزار سردار پاکدست و مردمی به اندازه انگشتان دست به خطا رفته‌اند که آنها هم در چتر حفاظتی قرار داشتند و در سپاه هرگز کسی نمی‌تواند ناپاکی کند و سالم در برود و به همین دلیل هر پولی و بودجه‌ای به دست سپاه داده شود بسیار بهتر از دیگران خرج می‌شود.

اشتغال‌زایی 340 هزار نفری بسیج سازندگی طی 3 سال

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بسیج سازندگی سپاه در حال اشتغالزایی است و توانسته با تلاش علمی و تخصصی در طول 3 سال با بودجه بسیار اندکی تعداد 340 هزار شغل پایدار با هزینه هر شغل 13 میلیون تومانی ایجاد کند، در حالی که دیگران با هزینه هر شغل 100 میلیون تومانی نیز نتوانسته‌اند چنین مشاغلی را خلق کنند و اگر سپاه از حیث مالی تقویت شود می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

خورشیدی‌آزاد متذکر شد: نزدیک بر 6 سال گروهک تروریستیداعش همه دنیا را به آتش کشیده و خود آمریکا، انگلیس، روسیه و فرانسه دائماً تحت حمله تروریستی هستند، اما فقط یکبار داعش توانسته کاری کند و ایران امن‌ترینکشور دنیاست؛ آن هم در بین خاورمیانه که در وسط آتش قرار گرفته است و این امنیت عمدتاً به خاطر تلاش شبانه‌روزی و شهدای سپاه و سایر نیروهای انتظامی است.

*دشمن به دنبال منفور کردن سپاه نزد مردم است

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته چنین سپاهی را باید دشمن؛ دشمنی کند و نکته مهمی که پس از چند سال تهمت‌ها و دروغ‌هایی که علیه سپاه صورت گرفته می‌توان نتیجه گرفت اینکه دشمن سعی کرد سپاه را در بین مردم منفور کند، اما نتوانست، چراکه سپاه آنی نیست که دشمن به تصویر می‌کشد.

وی در پایان افزود: مردم‌ در ایران هم امنیت‌ را می‌بینند و هم شهدای سپاه را که چند تا چند تا تشیع می‌شوند و به همین دلیل است که جان برنان رئیس سازمان سیای آمریکا راهبرد مقابله با سپاه را چنین اعلام داشته است و تنها راه مهار سپاه و غلبه به ایران متهم‌ کردن سپاه به فساد در داخل کشورشان است تا از چشم مردم بیفتد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای امسال ایجاد یک میلیون و ۴۴هزار شغل را در نظر گرفته ایم که به همه استانداران ابلاغ شده است و امسال برای اولین بار ۲۵درصد از این میزان به فارغ التحصیلان اختصاص می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم داده شد, آمار اعلام شده بیانگر این است که این موضوع در سال گذشته 100 درصد محقق شد و در کنار آن نرخ بیکاری روند کاهشی و نرخ اشتغال روند افزایشی به خود گرفته است.

مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

تحلیلگران بازارکار معتقد هستند که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال خوب عمل کرده است و کارنامه موفقی دارد, سیاست‌های دولت در احیای واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره و نیمه‌تعطیل، راه اندازی پروژه‌های جدید صنعتی و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق تسهیل صدور مجوز‌ها از مواردی است که موجب شده این کارنامه برای دولت سیزدهم ثبت شود.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: :برای امسال ایجاد یک میلیون و 44 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ایم که ابه همه استانداران ابلاغ کرده ایم و  امسال برای اولین بار گفته‌ایم که 25 درصد این میازن باید حوزه فارغ التحصیلان باشد.

 وی گفت:  سال اول ما یک میلیون و 250 هزار تا تعهد در نظر گرفتیم، سال دوم یک میلیون و 88هزار شغل، سال سوم یک میلیون و تقریباً 44هزار شغل. ما  در ابتدا محاسبات را انجام می دهیم در صورتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود, به استان ها ابلاغ می کنیم.

معاون اشتغال اظهار داشت:سال گذشته بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این نیست که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای شعار سال یکی از برنامه‌های ویژه‌مان توسعه سامانه جستجوی شغل است، سال گذشته  سامانه جستجوی شغل را رونمایی کردیم، حدود8 ماه هم از عملکرد این سامانه گذشت، تقریباً در طول 8ماه حدود 300هزار فرصت شغلی را روی این سامانه بارگذاری شد، این اتفاق  توسط بخش خصوصی رخ داد, یعنی هیچ دخالتی دولت در این موضوع نداشت.

کریمی بیرانوند گفت: امسال به صورت ویژه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل 400هزار فرصت شغلی جدید را بتوانیم در تعاملمان با بخش خصوصی روی سامانه عرضه کنیم که کارفرما‌ها و کارجویان نیازشان برطرف شود،  تمرکزمان روی سامانه جستجوی شغل برای حل مسئله بیکاری فارغ التحصیلان بکارگماری فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین