Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: باورهای غلط در مورد مواد مخدر زمینه ساز گرایش به اعتیاد است که برای مقابله با این معضل باید آگاهسازی جامعه از سنین دانش آموزی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش محمدی روز یکشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در اراک، با بیان اینکه برای پیشگیری از اعتیاد باید علل آن را از بین برد و عوامل مخاطره‌آمیز را کاهش دهیم، اظهار داشت: هم اکنون یازده آسیب اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی وجود دارد که شامل اعتیاد، افت تحصیلی، اضطراب و ترس، فرار از خانه و مدرسه، کم‌رویی، دروغ‌گویی، خشم و پرخاشگری، افسردگی، عدم اعتماد به نفس و اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران افزود: برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، در مدارس باید سطح آگاهی را بالا برد، باید دانش‌آموزان انواع مواد مخدر را شناخته و آموزش‌های درست را در این باره ارائه بدهیم.

محمدی بیان کرد: از جمله باورهای غلط نسبت به مواد مخدر عدم اعتیاد آور و بی عوارض بودن مواد مخدر صنعتی، غلبه بر استرس و مشکلات روانی، کسب انرژی مضاعف به واسطه مصرف مواد صنعتی، افزایش قوای جنسی، افزایش تمرکز و خلاقیت، شب بیداری و تسهیل درس خواندن، بی تفاوت شدن نسبت به مشکلات و... است.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران خاطرنشان ساخت: دانش‌آموزان باید در زمینه‌های مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، راهکار مقابله با استرس و بحران اجتماعی، زمینه فردی و اجتماعی خطرساز آموزش ببینند و مهارت‌هایی را باید برای پیشگیری اعتیاد یاد دهیم.

وی تصریح کرد: باید به فرزندانمان یاد بدهیم به شخص مقابلش نه بگوید البته عوامل زیادی وجود دارد که باعث اعتیاد می‌شود، فقط دوست معتاد در این میان نقش ندارد.

محمدی ادامه داد: بایستی مهارت‌هایی را برای پیشگیری از اعتیاد به دانش آموزان یاد دهیم که از جمله آن، مهارت خود کنترلی، خودآگاهی، کنترل هیجانی، ارتباطات مطلوب، حل مسائل اجتماعی، مطالعه، روابط با همسالان و مقاومت در برابر مواد مخدر است.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران اضافه کرد: در این رابطه معلمان باید با احترام با دانش‌آموزان صحبت کنند، زیرا اگر این ارتباط مبنای احترام نداشته باشد، قطع می‌شود، متاسفانه سیستم آموزش و پرورش ما نظام مهارت‌آموز نیست.

وی بیان کرد: زمینه‌های فردی و اجتماعی همچون مشکلات و اختلالات روانی و شخصی، محیط خانواده، محیط دانشگاه و خوابگاه، دوستان و همکلاسی‌ها، شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه خطرساز برای بروز اعتیاد هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.

وی بیان داشت: تلاش می شود که با توجه به آسیب های فضای مجازی، برنامه های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه های طلایی با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

کد خبر 6093482

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند