Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای:
«دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای سیل مشتاقان تحصیلات عالی در سراسر کشور است.»
دانشگاه آزاد اسلامی درشرایطی که انقلاب فرهنگی رخ داده بود و دانشگاه‌ها درتعطیلی بودند با پیشنهاد حضرت آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی و تایید و کمک مادی و معنوی امام راحل آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاقه‌مندی امام راحل به دانشگاه و دانشگاهیان و اعتقادی که به پیوند بین حوزه و دانشگاه داشت و در شرایطی که حضور و دخالت بخش خصوصی در دولت پسندیده نبود، دانشگاهی با پسوند اسلامی آغاز به کار کرد.
کمتر کسی از سیاسیون و حتی دانشگاهیان آن روز، این باور را داشتند که این دانشگاه بتواند به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و سومین‌ دانشگاه جهان از نظر تعداد دانشجو تبدیل شود، دانشگاهی که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و دستاوردهای مثبتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشت که اهم این دستاوردها عبارتند از: توسعه علم و تکنولوژی، سرمایه گذاری و اشتغال، شکستن انحصار دولتی، توسعه منطقه ای و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه حوزه ورزش و تربیت بدنی و سلامت جسم، امنیت ملی و قومی و توسعه عدالت در آموزش عالی ایران و عدم وابستگی به بودجه عمومی کشور، توجه و تاکید بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جغرافیای اقلیم‌های مختلف از ویژگی‌های مهم و با ارزش دانشگاه آزاد اسلامی است.
دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو، 38 تا 40 درصد بار آموزش کشور را به دوش می‌کشد، با 5 میلیون فارغ التحصیل، 70 هزار هیأت علمی تمام وقت، 820 میلیون‌ها متر مربع فضای آموزشی، یکی از دستاوردهای مثبت انقلاب اسلامی بوده و توانسته خدمت بسیار شایانی به مردم و فرزندان این نظام داشته باشد و بعنوان پایگاه مطمئنی برای طالبان علم و دوستداران دانش به شمار می‌آید.
در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است ،بجای آنکه با همفکری و تفاهم قدم در راه توسعه و پیشرفت آمورش عالی ایران اسلامی برداریم، شاهد کج‌سلیقگی‌ها و برداشت‌های نادرست و تصمیم‌گیر‌ی‌های عجولانه از سوی بعضی از کارشناسان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.
رئیس محترم هیأت موسس و هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت عالمانه و مدبرانه خود جلوی ناعدالتی‌ها و بعضاً نامهربانی‌ها ایستاد و از بروز هر گونه مشکلات برای این نهاد مقدس ممانعت کردند و این امید را در دل تک تک اساتید،کارکنان و مشتاقان به دانشگاه زنده کردند، تا دست در دست هم دانشگاه آزاد اسلامی را به آن رشد و بالندگی واقعی که شایسته آن نیز است برسانیم.
آنچه که دکتر ولایتی در مصاحبه خبری خود با صدا و سیما بیان کردند نشان از درایت و دوراندیشی ایشان نسبت به حفظ و کیان آرمان‌های دانشگاه و نشان از همت والای ایشان وثبات قدمشان در راهی است که گام گذاشته‌اند و این امر موجب خوشحالی و آرامش خاطر اساتید، کارکنان و همچنین مدیران و رؤسای واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس شده است و ما همگان نیز حمایت همه جانبه و قاطع خود را از تمام تلاش‌های ارزنده دکتر ولایتی که الحق و انصاف با جان و دل از آرمان‌های دانشگاه دفاع کردند،ابراز کرده و توفیق روزافرون ایشان را از درگاه خداوند منان خواستاریم.
روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس
200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد