Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به مطالب منتشر شده در کتاب خاطرات یکی از مقاطعه‌کاران سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه خلاص شدن وی در پرونده قتل دو تن در سال ۲۰۱۱ حاصل توافقی میان دولت پاکستان و آمریکا بوده، واکنش نشان دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریموند دیویس، مقاطعه‌کار سابق سازمان سیا هفته گذشته با انتشار کتاب خاطرات خود به سرتیتر اخبار تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیویس در این کتاب ادعا کرده است: شجاع پاشا، رئیس سابق سازمان جاسوسی پاکستان مسئول حل و فصل پرونده قتلی بوده که وی در آن متهم بود.
به گفته این مامور سیا، پاشا با پرداخت حدود دو و نیم میلیون دلار به خانواده‌های دو مردی که توسط دیویس کشته شده بودند باعث رهایی او از این پرونده شده است.
این واقعه بحرانی دیپلماتیک را در روابط دو کشور ایجاد کرده بود.
واکنش مقامات پاکستانی پس از آن صورت گرفت که دیویس در کتابی تحت عنوان "مقاطعه‌کار: من چگونه وارد زندان پاکستان شدم و بحرانی دیپلماتیک را ایجاد کردم" نوشته، از نظر او به عنوان مامور سازمان سیا دو پاکستانی کشته شده که سلاح حمل می‌کردند یک تهدید محسوب می‌شدند.
وی در این باره نوشته است: من هرگز پیش از این کسی را نکشته بودم و خوشبختانه تمام گلوله‌های که شلیک کردم به این دو نفر برخورد کرد.
در همین حال یکی از مقامات اطلاعاتی پاکستان اذعان کرده که آژانس جاسوسی کشورش به سازمان سیا به منظور آزاد کردن دیویس از پاکستان کمک کرده است. با این حال خاطر نشان کرده که چنین کمکی هرگز در آینده به سیا ارائه نشد.
وی در این باره توضیح داد: آزادی دیویس توافقی بین دو کشور و نه بین دو فرد بود. در واقع این اقدام در نتیجه تمایل و همکاری خوب میان دو آژانس و دو کشور بود.
علاوه بر این فرد، یکی از مقامات امنیتی پاکستان که از نزدیک اطلاعاتی درباره پرونده دیویس به ویژه پس از بازداشت او داشته است تایید کرده که پاکستان به روند آزادی این مقاطعه‌کار آمریکایی کمک کرده است.
این مقام پاکستانی همچنین نسبت به انتشار این کتاب خاطرات رسوا کننده ابراز خشم کرد و در این باره گفت: اگر هدف این کتاب وارد کردن پاکستان و آژانس جاسوسی آن به کمپینی نادرست است ریموند و حامیان او برای مدت کوتاهی به این هدف دست پیدا می‌کنند اما پاکستان و آژانس‌های اطلاعاتی آن در آینده مجبور به تکرار چنین لطفی نخواهند بود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند

 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: یک اوباش مهاجم با سلاح سرد در شهرستان ملارد با اقدام بموقع ماموران پلیس زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گلها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • مامور سپاهان برای از کار انداختن سروش (عکس)