Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، جعفر شهامت افزود: با توجه به 2 فرآیند تعریف اقدامات ایمنی پیشگیری و اقدامات واکنشی، حذف و اصلاح نقاط پر تصادف به تصویب کمیسیون ایمنی سوانح رانندگی و حمل ونقل کشور رسید و در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: فرآیندهای یادشده، نگرش تحلیلی فراوانی وقوع تصادف و علل آن، اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تعریف می کند.
وی یادآور شد: بر این اساس27 نقطه پر تصادف استان زمستان 1395 با سه میلیارد ریال هزینه آشکار سازی و ارایه طرح ایمنی نقاط، امسال به مهندسان مشاور واگذار شد که به نسبت تخصیص اعتبار پس از تصویب طرح ها به اجرا در خواهد آمد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ایاستان در ادامه به وجود 49 نقطه دارای تصادف در طول راه های استان اشاره کرد و افزود: به تدریج نسبت به ایمن سازی آنها اقدام خواهد شد .

** برای ایمن سازی راه های استان 560میلیارد ریال بودجه نیاز است
شهامت اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده، 560 میلیارد ریال اعتبار فوری برای ایمن سازی راه های استان به لحاظ علایم افقی و عمودی و حفاظ جانبی مورد نیاز است که این نیازها اولویت بندی و به تناسب اعتبار ملی و استانی انجام می شود.
همچنین مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در ادامه از اختصاص 360 میلیارد ریال بودجه ابلاغی برای روکش و عملیات حفاظتی راه های شریانی و روستایی خراسان جنوبی در سال 96 اشاره کرد و افزود: اعتبار ابلاغی صرف روکش و عملیات حفاظتی راه های شریانی و راه های روستایی می شود.
به گفته شهامت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متعهد به تأمین قیر مورد نیاز پروژهاست که به سقف اعتبارات افزوده می شود.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی 17 هزارو 149کیلومتر راه دارد که پنج هزار و 855 کیلو متر بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 2 هزارو 128کیلومتر آن راه های شریانی است.
وی ادامه داد: پارسال در راه های اصلی و فرعی 355 کیلومترروکش آسفالت، 20 کیلو متر میکرو سرفیسینگ، 191 کیلومتر فوگ سیل، 50 کیلومترماسه آسفالت شد و در راه های روستایی نیز 77 کیلومتر از نوع آسفالت گرم و 94 کیلومتر آسفالت سرد و 35 کیلو متر فوگ سیل انجام شد.

** 70 درصد راه های استان نیاز به روکش آسفالت دارد
وی اظهار کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS) در راه های شریانی کشور پیاده سازی شد، که بر اساس نتایج حاصله از آن 70 درصد راه های شریانی استان نیاز به روکش دارد.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار بر اساس سیاست سازمان متبوع امور لکه گیری ، درزگیری پلیمری و عملیات حفاظتی نوین چون میکروسرفیسینگ در اولویت کارهای این اداره کل قرار دارد.
وی اضافه کرد: سه ماهه نخست امسال، 47 هزار و 716 تن آسفالت صرف راه های اصلی و 9 هزارو 330 تن نیز در راه های فرعی و روستایی استان استفاده شد.
وی تصریح کرد : کمترین نیاز روکش راه های استان برابر 2 هزار میلیارد ریال برآورد شد، که با توجه به افزایش 2برابری سهمیه قیر رایگان، پروژه های ملی متناسب با میزان اعتبار مصوب هر شهرستان تقویت خواهد شد که متناسب با اولویت تعیین شده در هر شهرستان و منطبق با شبکه راه های استان و کشور خواهد بود.
وی بیان کرد: فراهم کردن ایمنی و کیفیت قابل قبول در راه ها نیازمند توجه همزمان کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها و تخصیص اعتبار ملی و استانی است.
همچنین مسئول اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: برای آمادگی ناوگان عمومی مسافربری برون شهری، 6 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس جاده ای برای ارتقای سطح ایمنی جاده ها و اجرای مطلوب طرح سفرهای تابستانی به این اداره کل اختصاص داده شد.
مهدی گرجی افزود: تکریم ارباب رجوع، رفتار مودبانه و خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران از اولویت های اساسی شرکت های حمل و نقل مسافر است.

** خراسان جنوبی برای سفرهای تابستانی کمبود نقلیه ندارد
وی اظهار کرد: هم اکنون 618 دستگاه وسیله نقلیه شامل اتوبوس ویژه ، vip و سواری کرایه و مینی بوس در بخش حمل و نقل مسافر فعالیت دارد که آماده ارایه خدمات به مسافران در مقاصد درون و برون استانی است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
وی یادآور شد: برای دسترسی مسافران به خدمات در فصل تابستان هماهنگی لازم با شرکت ها و موسسه های مسافربری استان برای پیش فروش بلیط به صورت اینترنتی و حضوری در دفتر شهرهای استان انجام شده است.
گرجی ادامه داد: این اداره کل 6 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس جاده ای به پلیس راه استان برای ارتقای سطح ایمنی جاده ها در فصل تابستان اختصاص داد.
وی از تشکیل جلسه کار گروه ارتقای سطح خدمات مسافری با ساختار جدید با هدف ضرورت همکاری بین دستگاه های بین این اداره کل با سایر سازمان ها و نهاد های استانی خبر داد.
این مسئول افزود: شماره 300056141 آماده دریافت پیشنهاد، انتقاد و نظر مسافران درخصوص نحوه ارایه خدمات سفرهای تابستانی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری *

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: راههای ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا استان در اثر سیلاب آسیب وارد گردیده که با تلاش عوامل راهداری تمامی محورها بازگشایی شد.

اسداله جلال زاده، امروز شنبه ۸ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: با توجه به مخاطرات جوّی ایجادشده بواسطه سیلاب چندین روز گذشته، تعداد ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و تعداد ۱۹۰ نفر راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: به راه های ارتباطی بیش از ۳۵۰روستا  در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد گردیده و با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تمامی محورهای آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راههای مذکور هستند.

جلال زاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی های محترم با مرکز مدیریت راه های استان عنوان کرد و افزود مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد