Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايندگان بخش خصوصي در شوراي گفت‌وگو با بيان اين‌که معتقدند وزير اقتصاد درک مناسبي از بخش خصوصي دارد، خواهان باقي ماندن وي در سمت وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم شدند و البته انتقاداتي نسبت به دولت از جمله رقابت آن با بخش خصوصي مطرح کردند.

به گزارش ايسنا، نشست شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي دوشنبه شب (دوازدهم تير) در اتاق بازرگاني ايران با حضور علي طيب‌نيا وزير امور اقتصاد و دارايي، غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني ايران، غلامعلي کامياب معاون ارزي بانک مرکزي، سيدکامل تقوي‌نژاد رئيس سازمان امور مالياتي و حسين ميرشجاعيان معاون امور اقتصادي وزارت اقتصاد در اتاق ايران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطابق با اغلب جلسه‌هاي شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي نماينده ساير قوا در اين نشست حضور نداشتند ضمن اين‌که جاي ساير اعضاي شورا از جمله وزراي صنعت، معدن و تجارت، نيرو، نفت، کشاورزي و کار و شهردار تهران خالي بود.
در اين جلسه انتقاداتي از سوي طيب‌نيا مبني بر اين‌که چرا نماينده دو قوه ديگر در اين نشست حضور نمي‌يابند، درباره عملکرد چهار ساله شوراي گفت‌وگو بيان کرد که گرچه جلسات منظم‌تر برگزار شده و برخي موارد هم نتايجي حاصل شده است ولي آن‌گونه که شايسته بود از ظرفيت شوراي گفت‌وگو استفاده نشده است.
او همچنين بيان کرد که انتظار دارد نخبگان بخش خصوصي و نمايندگان آن‌ها که در شوراي گفت‌وگو حضور دارند، براي رفع موانع کسب و کار خود پيشنهادهاي مشخص و روشن و قابل پيگيري ارائه دهند تا نمايندگان دولت به ويژه وزارت امور اقتصاد و دارايي که در تمامي جلسات شوراي گفت‌وگو حضور دارند، اين امور را پيگيري کنند.
در اين نشست همچنين اعضاي بخش خصوصي سخناني را ايراد کردند و در ابتداي جلسه برخي از سخنان آن‌ها به صحبت درباره عملکرد طيب‌نيا در چهار سال گذشته و درخواست از وي براي باقي ماندن در دولت بعد در کسوت وزير اقتصاد اختصاص يافت.
يکي از اعضاي بخش خصوصي با بيان اين‌که معتقد است طيب‌نيا بخش خصوصي را خوب مي‌شناسد و درک مي‌کند، گفت: تداوم حضور وي در وزارت اقتصاد منجر به آن خواهد شد که امور بخش خصوصي با جديت پيگيري شود. يکي از سخنرانان اين جلسه علي فاضلي بود که وي نيز با بيان اين‌که خواهان ابقاي طيب‌نيا در دولت بعد است، سخناني را درباره رابطه دولت و بخش خصوصي مطرح کرد.
در صورت‌جلسه اين نشست از سوي بخش خصوصي که به موضوع اصلاح ماده 46 قانون رفع موانع توليد اختصاص يافته بود و همچنين دو مورد از بخشنامه‌هاي بانک مرکزي در اين زمينه، غلامعلي کامياب معاون ارزي بانک مرکزي که در نشست حضور داشت با بيان اين‌که ايرادات مطرح شده را وارد نمي‌داند در کارشناسي بودن ماده 46 رفع موانع توليد و بخش‌نامه‌هاي بانک مرکزي تاکيد کرد ولي در انتهاي جلسه طيب‌نيا دستور داد که ظرف دو هفته کارگروهي تشکيل شود با حضور حسين ميرشجاعيان نماينده وي تا به اين موضوع رسيدگي شود و طيب‌نيا تاکيد کرد که بخش خصوصي ضمن مطرح کردن ايرادات پيشنهادها و راه‌حل‌هاي مشخص ارائه کند.
در انتهاي اين نشست شافعي رئيس اتاق بازرگاني ايران با بيان اين‌که ايجاد يک مرکز آمار در بخش خصوصي را اتفاقي مثبت مي‌داند، گفت: اين مرکز راه‌اندازي شده و اولين گزارش آن نيز منتشر شده و به زودي باقي گزارش‌هاي آن نيز منتشر خواهد شد.
او همچنين به موضوع تصدي‌گري دولت اشاره کرد و گفت: دولت مي‌تواند با مطالعه اين موارد جايي که امکان دارد امور تصدي‌گري را به بخش خصوصي واگذار کند.
او همچنين به مشکل تعدد قوانين اشاره کرد و گفت: بعضاً دو قاضي متفاوت بنا بر دو قانون متفاوت مي‌توانند دو حکم متفاوت صادر کنند که اين موارد بايد اصلاح شود.
انتهاي اين نشست به بيان اظهاراتي از سوي بخش خصوصي گذشت همان‌گونه که ليدا سينا يکي از اعضاي بخش اتاق بار ديگر به موضوع رقابت بخش دولتي با بخش خصوصي اشاره کرد و گفت: مواردي را مي‌توانم مثال بزنم که بخش دولتي از بخش خصوصي اطلاعات مي‌گيرد و خود به عنوان يک رقيب وارد ميدان مي‌شود.
به گزارش ايسنا، ‌طيب‌نيا که حدود يک سال است، نشست خبري مرسوم انتهاي شوراي گفت‌وگو را تعطيل کرده است، بار ديگر پس از اتمام جلسه شوراي گفت‌وگو به سوالات خبرنگاران پاسخ نگفته و اتاق بازرگاني ايران را ترک کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: سرمایه گذاران و فعالان عرصه تولید از افسران جنگ اقتصادی به شمار می روند که در این شرایط تحریمی با همه امکانات و توان در عرصه تولید حضور دارند.

استاندار قم بیان کرد: رویکرد مجموعه استان حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری است که ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم به صورت مستمر جلسات خود را برگزار می کند و موضوعات مورد دغدغه فعالان اقتصادی دنبال می شود.

آقامیری اضافه کرد: بخش خصوصی ظرفیت و توانمندی خوبی در عرصه های مختلف اقتصادی دارد و ما بر این امر اعتقاد داریم و توجه به این بخش از برنامه های استانداری قم است.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در عرصه رونق اقتصاد و حمایت از بخش تولید دغدغه جدی دارد و در طول دوره فعالیت این دولت شاهد این رویکرد بوده ایم.

وی تاکید کرد: ثبات اقتصادی از مهمترین عوامل شکوفایی و رونق بخش تولید است و در البته نباید از پرداخت مالیات فرار کرد و در عین حال اخذ مالیات باید از درآمدهای واقعی باشد.

کد خبر 6094280

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی