Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: ۳ معدن در خراسان رضوی شامل یک معدن نمک، یک معدن فیروزه و یک معدن طلا تقاضای مجوز ژئوتوریسم داده‎اند.

غلامرضا نازپرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: نظام مهندسی معدن بازوی کمک دهنده سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه انجام امور فنی مربوط به معادن است که در خراسان رضوی 2900 عضو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هم اکنون 237 مسئول فنی تمام وقت در معادن خراسان رضوی فعالیت دارند و در طول سال 95 بالغ بر 9 دوره آموزشی برای 213 نفر در حوزه مسائل فنی مربوط به معادن در خراسان رضوی گذاشته شده است.

نایب رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی با بیان اینکه توجه به توانمند کردن افراد در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه اقدامات سازمان نظام مهندسی معدن استتأکید کرد: با توجه به بالا بودن ریسک اکتشاف آموزش امری بسیار مهم است زیرا از بین هر 100 محدوده اکتشافی شاید در حدود 5 عدد از آنها تبدیل به معدن قابل بهره‌برداری شود.

نازپرور ژئوتوریسم را یکی از سرفصل‌های بسیار مهم در توسعه اقتصادی هر منطقه‌ای دانست و تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که در خراسان رضوی نیز باید به آن توجه ویژه داشت ژئوتوریسم است.

نایب رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون 3 معدن در خراسان رضوی شامل یک معدن طلا، یک معدن فیروزه و یک معدن نمک درخواست مجوز ژئوتوریسم داده‌اند که تقاضای آنها در دست بررسی است.

انتهای پیام/

R41347/P1361/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد