Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@20:31:00 GMT

آمار تاسف برانگیز مرگ راکبان موتورسیکلت ها

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۵۶۱۲

آمار تاسف برانگیز مرگ راکبان موتورسیکلت ها

سرهنگ عین الله جهانیمعاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که مالکان موتورسیکلت‌ها تنها تا پایان تیرماه مهلت دارند از طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها بهره‌مند شوند، اظهار داشت: یکی از مشکلات و مسایل مهم وسایل نقلیه موتوری بخصوص موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای حل این مشکل طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی از ابتدای تیرماه آغاز شد که این طرح تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس مالکان موتورسیکلت‌ها در صورتی که تا پایان تیر ماه نسبت به بیمه کردن شخص ثالث موتورسیکلت خود اقدام کنند تنها هزینه بیمه نامه را پرداخت می‌کنند و جریمه آنها بخشوده می‌شود.

به گفته وی هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها 230 هزار تومان است که با هماهنگی بیمه مرکزی با بیمه‌ها، امکان پرداخت اقساطی این رقم نیز فراهم است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی با اشاره به این که 24 درصد جانباختگان حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند گفت: بیمه شخص ثالث بر اساس قانون جزو الزامات قانونی است و بر اساس قانون پلیس مکلف است ضمن جریمه 50 هزار تومانی وسیله نقلیه، نسبت به توقیف آن تا ارائه بیمه معتبر شخص ثالث اقدام کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که مالکان موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در حوادث رانندگی سهیم هستند حتی اگر خودشان راکب نباشند، تصریح کرد: بر اساس قانون در صورتی که خودرو، فاقد بیمه نامه شخص ثالث بوده و وسیله نقلیه با اذن مالک در اختیار راننده مسبب حادثه قرار گرفته باشد، در صورتی که مالک، شخص حقوقی باشد، به جزای نقدی معادل 20 درصد و در صورتی که مالک شخص حقیقی باشد به جزای نقدی معادل 10 درصد مجموع خسارات بدنی واردشده محکوم می‌شود.

وی با اشاره به این که مالکان موتورسیکلت‌ها با روزی 600 تومان می‌توانند بیمه شخص ثالث دریافت کنند گفت: قطعا مالک موتورسیکلتی که حاضر نیست روزی 600 تومان برای بیمه شخص ثالث بپردازد در صورت بروز حادثه چگونه می‌خواهد دیه 280 میلیون تومانی را در ماه‌های حرام بپردازد؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از تمامی مالکان موتورسیکلت‌ها خواست در مهلت باقیمانده از این تسهیلات استفاده کرده و نسبت به بیمه کردن موتورسیکلت خود اقدام کنند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد و چمران - نهج‌البلاغه هم بار ترافیک روان است.

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی و شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، همچنین ترافیک در مسیرهای شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین‌الدین صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

کد خبر 6090543

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟