Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که تعهد استان گلستان در سال جاری یک‌هزار و ۱۰۰ نفر است تا بسترسازی برای اشتغال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، ابوالفضل تیرانداز شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه فاز دوم مرکز جامع آموزشی، درمانی و بازتوانی اعتیاد در موسسه مهرآفرینان جوان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در استان گلستان 320 آموزشگاه آزاد وجود دارد و ما برای حمایت این آموزشگاه‌ها، رشته‌هایی که در این آموزشگاه‌ها آموزش داده شود و اگر در حوزه دولتی باشد حذف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: در این موسسه پروسه توانمندسازی و درمان معتادین تکمیل می‌شود و کمتر جایی است که این موضوع در کمپ‌ها ساری و جاری باشد.

وی تصریح کرد: ما خود نمی‌توانیم مخاطبین خود را پیدا کنیم بلکه باید از دل دستگاه‌های دولتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مخاطبین خود را جذب کنیم.

طرح رتبه‌بندی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان گلستان اجرا می‌شود

تیرانداز یادآور شد: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه خصوصی‌سازی و رتبه بندی آموزشگاه‌های آزاد است که امید داریم بتوانیم در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان تاکید کرد: در سال جاری 200 آموزشگاه آزاد در سطح استان رتبه‌بندی خواهیم کرد و معیار ما در رتبه‌بندی ارتقاء سطح کیفی آموزش است.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: شاخص‌هایی مانند مکان و ساختمان، سرانه فضای آموزشی، مدارک تحصیلی، گذراندن دوره‌های آموزشی، تعداد کارآموزان و تعداد اشتغال یافتگان در رتبه بندی مدنظر است.

تیرانداز تصریح کرد: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که تعهد استان گلستان در سال جاری یک‌هزار و 100 نفر است تا بسترسازی برای اشتغال شود.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: در این برنامه به جای آموزش در محیط کارگاهی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی که گاها مغفول مانده استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: والدین به این بنگاه‌ها اعتماد دارند و راحت‌تر فرزندان خود را برای آموزش ثبت‌نام می‌کنند و از طرفی چون دولتی هستند این آموزش‌ها رایگان بوده و کارآموزان در زمان آموزش بیمه مسئولیت مدنی هستند.

تیرانداز گفت: مدت آموزش از یک‌ماه تا یک‌سال است و هر بنگاه می‌تواند حداکثر 3 نفر را در این طرح مشغول فعالیت کند.

طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان برنامه بعدی اقتصاد مقاومتی فنی و حرفه‌ای را کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نام برد و افزود: این طرح در سال گذشته در استان گلستان به صورت پایلوت اجرا شد و امسال نیز با پیگیری استانداری در حال برگزاری است که فارغ التحصیلان دانشگاهی 23 تا 32 سال سن که بیش از 4 سال از زمان فارغ التحصیلی‌شان نگذشته باشد می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای 580 بنگاه اقتصادی مجوز صادر شد و این بنگاه‌ها می‌توانند توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این افراد را جذب کنند و توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سوم حقوق مصوب معادل 310 هزار تومان به کارورزان پرداخت می‌شود و بیمه بدنه مسئولیت مدنی نیز خواهند شد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: تاکنون 400 نفر مشغول آموزش هستند و در اردیبهشت نیز 30 نفر جذب بنگاه اقتصادی استان شدند.

استان گلستان رتبه دوم مصرف موادمخدر در کشور را داراست

محمود رضا روحانی فر، هم در این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در سال 96 در دستور کار است بنا داریم سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همکاری دارند را حمایت کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مولد مخدر استان گلستان افزود: در طرح تحقیقاتی شیوع مصرف مواد مخدر در کشور، استان گلستان رتبه دوم شیوع مصرف موادمخدر در کشور را دارا است.

وی تصریح کرد: این امر مشکلات استان گلستان را بیشتر می‌کند و ما در نظر داریم تا با کمک سازمان‌های مردم نهاد این بلای خانمان‌سوز را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای