Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:38:59 GMT

بازگشت به‌کار ۱۰۰ کارگر کارخانه برفاب شهرکرد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۲۳۱۴

بازگشت به‌کار ۱۰۰ کارگر کارخانه برفاب شهرکرد

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۳۰۰ نیروی اخراج شده کارخانه برفاب شهرکرد ۱۰۰ نفر مجددا به‌کار باز می‌گردند و ۲۰۰ نفر دیگر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نعیم امامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های خارجی محصولات خود را با نام جعلی برفاب در عراق به فروش می‌رسانند به همین دلیل محصولات تولیدی کارخانه برفاب شهرکرد در عراق بازاری ندارد و کارخانه برفاب مجبور بود تعدادی از نیروهای خود را اخراج کند اما با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد 100 نفر از نیروها مجددا به کار باز گردند و 200 نفر دیگر به درخواست خودشان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید کارخانه برفاب کاهش نیافته است، افزود: کارخانه برفاب با ظرفیت بالا در حال فعالیت است و نه تنها تولید محصولاتش کاهش نیافته است بلکه افزایش هم داشته اما در حال حاضر بیشتر یخچال‌های دو قلو را تولید می‌کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیلی 30 واحد تولیدی در دولت یازدهم بیان کرد: ما در استان چیزی به نام سونامی و تعطیلی واحدهای تولیدی نداریم در دولت یازدهم تنها 30 واحد تعطیل شد که آن هم به دلیل وجود مشکلاتی بوده است، کارخانه اشی مشی که یکی از طرح‌های بزرگ استان است و به دلیل مشکلاتی که در این کارخانه مشاهد شد در حال حاضر تعطیل است.

امامی خاطرنشان کرد: مسئولان کارخانه اشی‌مشی 15 میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی این کارخانه دریافت کردند اما این تسهیلات را در یک واحد خودروسازی در شمال کشور سرمایه‌گذاری کردند و ما برای بررسی این موضوع مجبور هستیم به کارگران بیمه بیکاری پرداخت کنیم تا سرنوشت این تسهیلات تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه فلات کوهرنگ نیز گفت: جهت افزایش ظرفیت این کارخانه مقرر گردید تسهیلات پرداخت شود و در راستای راه‌اندازی کارخانه نهان گل بروجن که در حال حاضر 100 میلیارد تومان بدهی به بانک صادرات دارد مقرر شد از بانک سپه تسهیلاتی به این کارخانه پرداخت شود تا بدهی خود را پرداخت و مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع مشکلات کمبود آب در شهرک صنعتی شهرکرد تصریح کرد: صبح روز گذشته با پیگیری‌های انجام شده مشکلات آب در این شهرکرد رفع شد و مقرر شد تا اجرایی شدن پروژه انقال آب بن ـ بروجن مجوز حفر چاه جدید صادر شود و در حال حاضر مشکل کمبود آب در این شهرک رفع شده است.

امامی با اشاره به اجرای طرح‌های جدید در استان ادامه داد: در حال حاضر مجوز کارخانه تولید بستی در شهرک صنعتی شهرکرد با 200 نفر اشتغال صادر شده و شرکت شال پرتو ایرانیان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر یا هفته دولت به بهره‌برداری رسد.

وی با بیان اینکه هزار و908 پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد، گفت: از مجموع پروانه‌های موجود 78 درصدشان فعال و با ظرفیت بالای 50 درصد فعالیت می‌کنند و 21 درصد نیمه فعال و 21 درصد کامل تعطیل هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزار و 42 مجوز احداث کارخانه داریم، افزود: ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها معادل 13 هزار میلیارد تومان است، در حوزه اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم معادل 3 هزار و 158 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌هایی نظیر ورق‌های پوشش‌دار، آب معدنی کوهرنگ، شال‌پرتو، حجاب، تاراز و فولاد سفیددشت انجام شده است.

انتهای پیام/

R41350/P1357/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،، روابط عمومی شرکت توزیع برق استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انجام تعمیرات و‌نوسازی شبکه‌های برق رسانی فردا ۱۵ اردیبهشت فرایند قطعی برق در محدوده‌های زیر؛
۱- بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل چهار راه هواپیمایی تا چهارراه استانداری و کوچه‌های منتهی به بلوار
۲- بلوار حافظ از چهار راه دامپزشکی تا روبروی اداره پست مرکزی و کوچه‌های منتهی به بلوار
۳- خیابان ورزش و خیابان پرستار
از ساعت ۰۵:۳۰تا ۰۸:۳۰ صبح، به مدت ۳ ساعت اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • اوقات شرعی ۱۴ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • بارش باران بهاری در شهرکرد
  • اوقات شرعی ۱۳ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • تجلیل از ۲۸ کارگر نمونه شهرداری شهرکرد + تصاویر
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "