Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» که طی روزهای گذشته با حکم فرمانده معظم کل قوا به سمت ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد، در دوران دفاع مقدس و در سال ۶۳ وارد ارتش شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد، متولد سال ۱۳۳۴ در روستای قهوج از توابع شهرستان آوج استان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از سال ۱۳۵۲ وارد حوزه علمیه قم شد و تحصیلات خود را در مدرسه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی آغاز کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی پس از اتمام دروس مقدماتی، دروس مکاسب، کفایه و منطق را نزد اساتیدی همچون فخر وجدانی، دوزدوزانی، پایانی، اعتمادی، ستوده، نکونام و تفسیر، اخلاق و نهج البلاغه را در محضر حضرات آیات خزعلی، فاضل لنکرانی و مشکینی؛ تلمذ کرده است.
وی در سال ۱۳۶۳ وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شده و تمامی ۳۲ سال خدمت خود را در ارتش گذرانده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی خدمت خود در ارتش را از منطقه هوایی مهرآباد آغاز کرد و ریاست عقیدتی سیاسی تیپ شکاری، رئیس تبلیغات و روابط عمومی منطقه هوایی مهرآباد، مدیر تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، رییس عقیدتی سیاسی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی نهاجا، رئیس واحد روحانیت نهاجا، معاون نظارت و بازرسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، مدیر عقیدتی سیاسی پدافند هوایی، رییس اداره عقیدتی سیاسی منطقه فارس، رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و جانشینی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در کارنامه خود دارد.
وی دارای فوق لیسانس حوزوی، کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاهی می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی پیش از انقلاب جزو سخنرانان فعال و مبارز علیه رژیم منحوس شاهنشاهی بود به نحوی که چندین بار خانواده ایشان از سوی نیروهای امنیتی رژیم شاه تحت فشار قرار گرفته تا جلوی مبارزات انقلابی ایشان گرفته شود. به عنوان نمونه یک بار توسط شهربانی ملایر و بار دیگر توسط شهربانی شهرستان سامن از توابع ملایر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
وی در دوران دفاع مقدس بار‌ها از طرف دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مناطق عملیاتی اعزام شده و از سال ۱۳۶۳ که به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوسته به دفعات مکرر به مناطق عملیاتی اعزام شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روح الله دهقانی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه مأموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمائید.

کد خبر 6096937 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد