Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس بین المللی مقابله با ریزگرد و گرد و غبار در مرحله میدانی و بازدید عملی در آران و بیدگل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: این همایش به صورت تئوری در روز 12 تیر در تهران برگزار شد و بازدید میدانی آن امروز در آران و بیدگل انجام شد.

رضا شفیعی افزود: در این بازدید نمایندگان و وزرای محیط زیست و بیابان 50 کشور اروپایی و آسیایی و آفریقایی از آخرین دستاوردهای آران و بیدگل در مقابله با پدیده ریزگردها بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عملکرد موفق شهرستان در مدت 50 سال در مقابله با پدیده ریزگردها و کنترل حرکت ماسه های روان را به عنوان ویترین مقابله با بیابان و عملیات نهال کاری در کشور ، دلیل انتخاب برای بازدید میدانی این همایش بین المللی بیان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خاطر نشان کرد: گروهی از مهمانان خارجی نیز برای کارشناسی و بازدید از وضع ریزگردها به اهواز سفر می کنند.

شفیعی تصریح کرد: هم اکنون آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و غره داغ و همچنین تامین امنیت برای ساکنان منطقه ، اجرای طرح های بزرگ کشاورزی در کنار طرح های مقابله با بیابان زایی، شش درصد از جنگل های دست کاشت کشور و 40 درصد از جنگل های دست کاشت استان اصفهان به عنوان یک استان بیابانی را در اختیار دارد.

دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این بازدید با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بیابان های ایران گفت: اقدام های این کشور در بیابانزدایی بسیار شگفت انگیز است.

هاولیانگ شو افزود: طرح های متنوع بیابانزدایی و ایجاد جنگل های دست کاشت در ایران نتیجه همکاری های زیاد مردم و مسئولان است که با اتحاد خود نشان دادند کارهای مهمی می توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اقدام های گسترده سازمان ملل در مبارزه با گرد و غبار در جهان اظهار کرد: در سازمان ملل با تمام تلاش به کشورهای عضو کمک خواهیم کرد تا با پدیده گرد و غبار مقابله کنند.

شاملی مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان هم گفت: از 300 هزار هکتار طرح مقابله با فرسایش خاکی در استان ، 120 هزار هکتار مربوط به آران و بیدگل است؛ به همین دلیل این شهرستان ویترین فعالیت های بیابان زدایی در کشور به شمار می رود و بازدیدهای مهم وزیران محیط زیست خارجی از این شهرستان انجام می شود.

دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور

در هفته سوم مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور، شهدای سوادکوه برابر اتحاد ستوان ایلام به نتیجه تساوی ۱-۱ خانگی رضایت داد و عاشوری زاده چالوس با حساب ۴ بر ۲ به میزبانش یادآوران شاهدیه یزد باخت.

ساسان قاسمی هر ۲ گل تیم عاشوری زاده چالوس را در روز غیبت و مصدومیت ۲ مهره کلیدی این تیم یاسر خزایی و منوچهر زاهدی به ثمر رساند.

شهدای سوادکوه با کسب اولین امتیاز در جایگاه چهارم گروه سوم لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور قرار گرفت.

عاشوری زاده چالوس هم با ۲ امتیاز، رتبه چهارم گروه اول را به خود اختصاص داده است.

هفته چهارم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در این هفته شهدای سوادکوه میزبان آراز بافت نظرآباد است و تیم عاشوری‌زاده چالوس هم مهمان پاریزه کردستان خواهد بود.

مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال