Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از نیمه فعال بدون ۴۵ معدن در این شهرستان به دلایل رکود بازار و عدم توجیه اقتصادی خبر داد و گفت: به دلیل میزان بهره بالای بانکی تنها پنج واحد تولیدی در شهرستان دماوند موفق به دریافت تسهیلات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری تارود، با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان دماوند اظهار کرد:در حال حاضر تنها پتانسیل موجود در این شهرستان، شهرک صنعتی شماره ۲ دماوند است که باوجود درخواست، به دلیل سیاست‌گذاری دولت، امکان واگذاری زمین وجود ندارد؛ اما امیدواریم با برطرف شدن مشکلات موجود، امکان فعالیت واحدهای متقاضی در آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با توجه به تفاهم‌نامه میان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند و دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، ۲۰ واحد فناور و صنعتی موفق به دریافت مجوز و اقدامات اولیه شده‌اند که در صورت فعالیت شهرک صنعتی شماره ۲ دماوند، این واحدها مستقرشده و فعالیت خوبی صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در خصوص فعالیت معادن در سطح شهرستان دماوند گفت: تعداد معادن دارای پروانه در این شهرستان، ۹۷ معدن است که در حال حاضر، ۵۲ معدن به‌صورت فعال مشغول به‌کار هستند و ۴۵ واحد دیگر بنا به دلایل رکود بازار و عدم توجیه اقتصادی به‌صورت نیمه فعال در آمده‌اند که امیدواریم با به‌دست آوردن سهم بازار، فعالیت خود را از سر بگیرند.

*معرفی ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان دماوند به منظور دریافت تسهیلات در سال گذشته/به دلیل میزان بهره بالای بانکی تنها پنج واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند/ انتخاب ۵ واحد نمونه تولیدی شهرستان دماوند به عنوان منتخب در ۲ سال گذشته

احمدی یادآور شد: سال گذشته ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی باهدف دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که متأسفانه به دلیل میزان بهره بالای بانکی، تنها پنج واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند و به‌ این‌ ترتیب ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

وی از انتخاب پنج واحد نمونه منتخب در دو سال اخیر به‌صورت متوالی خبر داد و توضیح داد: بر اساس فراخوان وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های صنعتی و معدنی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان، اطلاعات خود را وارد نمایند؛ لذا امیدواریم امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد انتخاب واحدهای نمونه در سطح شهرستان دماوند باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده مدیر کل صمت استان به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت : ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحدهای تولیدی افزود : این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود : سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی