Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان تهران، نشست مشترک قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران با مدیرعامل مؤسسه خیریه یابن‌الزهرا با هدف تعامل و همکاری در جهت ساماندهی خدمات رسانی به نیازمندان برگزار شد.

سید ابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران در نشست مشترک خود با علی دمیرچی، مدیرعامل خیریه یابن الزهرا بر راهکارهای خدمت رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان بین کمیته امداد و مؤسسات خیریه تأکید کرد و گفت: کمیته امداد یک دستگاه حمایتی است که بنا بر رسالت خود بحث حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند را در برنامه کاری خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به شناسایی اطلاعات و آمار مؤسسات خیریه شناسایی شده توسط کمیته امداد استان تهران پرداخت و تصریح کرد: حدود سه هزار مؤسسه خیریه در سراسر استان فعالیت می‌کنند که همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت بالقوه این خیریه‌ها نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد؛ در همین جهت این نهاد در استان تهران آماده تعامل، همفکری، تبادل اطلاعات و برگزاری جلسات مشترک با مؤسسات خیریه است.
جلوگیری از معضلات اجتماعی

پرپنچی با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی است که به دستور امام راحل برای کمک به نیازمندان تأسیس شده، تصریح کرد: به واسطه حمایت این نهاد از افراد نیازمند از خیلی از انحرافات و معضلات اجتماعی جلوگیری شده و این کمک بسیار بزرگی به جامعه است.
قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران گفت: نیکوکاران از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و غیره با کمیته امداد همکاری می کنند؛ حوزه مشارکت‌های مردمی علاوه بر ساماندهی کمک‌های مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تعامل مثبت و سازنده‌ای با نهادهای اجتماعی و اقشار مختلف دارد، تصریح کرد: همکاری کمیته امداد و مؤسسات خیریه سبب بهره‌مندی تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه از خدمات کمیته امداد و مؤسسات خیریه می‌شود؛ خدمات رسانی به نیازمندان باید ساماندهی شود و این در سایه تعامل و تبادل اطلاعات بین کمیته امداد و مؤسسات خیریه ممکن است.

پرپنچی با اشاره به اینکه کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان از اولویت‌های این نهاد است، بیان کرد: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان‌ها جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است و درآمد حاصل مشارکت خیران زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می‌کند.
شفاف سازی هزینه کرد کمک‌های مردمی

محمدهادی سیف، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران نیز با بیان اینکه شفاف سازی هزینه کرد کمک‌های مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت هر چه بیشتر خیران محسوب می‌شود،بیان کرد: کمک‌های خیران در سیستم مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ثبت و نظارت می‌شود و طبق سرفصل‌های حمایتی برای رفع نیازهای مددجویان در بخش تحصیلی، درمانی کمک معیشت و غیره در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از خیران که با مساعدت‌های خود رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: با به کارگیری روش‌های الکترونیکی، شیوه‌های نوین و استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید درصدد هستیم دستگیری از نیازمندان را تسهیل و تسریع ببخشیم.

سیف گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای تسهیل پرداخت کمک‌های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: هر مؤسسه‌ای که منشور اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را رعایت کند، خدمات استاندارد، علمی و دینی، عملکرد شفاف و قابل دفاع داشته باشد و قصد بهره‌گیری و سودجویی نداشته باشد، کمیته امداد از همکاری با آن استقبال کرده و شیوه آن را مشروط به رعایت استانداردها می‌پذیرد. کمیته امداد از مجموعه مؤسساتی که شفاف سازی لازم در حوزه درآمد و آشنایی با شیوه‌های تبدیل پول به خدمت را با نگاه کاهش فقر و استانداردهای علمی دارا باشند و علاوه بر تولید رفاه اجتماعی بتوانند به عدالت اجتماعی و توسعه انسانی کمک کنند، حمایت می‌کند.

در پایان علی دمیرچی، مدیرعامل موسسه خیریه یابن الزهرا(س) با آرزوی موفقیت برای امدادگران این نهاد با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در بحث محرومیت‌زدایی تأثیرگذار است، مراتب همکاری خود را با این این نهاد اعلام کرد.
یادآوری می‌شود، پیش از این کمیته امداد منطقه 18 تهران با مؤسسه خیریه یابن الزهرا و شش خیریه دیگر در جهت ساماندهی ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی