Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وقف چینماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح سئوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری با ۱۳۲ امضاء به هیئت رئیسه مجلس خبرداد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به اینکه احساس می کردیم رویکرد مجلس نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و نمایندگان بدون توجه به بحث های جناحی ،حزبی و گروهی دنبال رفع دغدغه مردم هستند، طرح سئوال از رئیس جمهور را مطرح کردیم هر چند که نظر بعضی از دوستان این بود که این سئوال به جایی نمی رسد و از آن استقبال نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه این طرح بدون نگاه سیاسی و توسط افرادی از هر سه طیف فکری در مجلس امضاء شد به طوری که ابتدا84 امضاء پای این طرح نشست و با وجود اینکه بعضی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند ، در نهایت امضاهای آن به 132 امضاء رسید و آنهایی که امضاء نکردند، اعلام کردند که علاقه مندند برای رفع این مشکل کمک کنند که این رویکرد جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در جریان این موضوع مورد سئوال واقع می شوند، اجازه دهند که این سئوال به عنوان فرهنگ شفاف سازی و جزء حقوق متقابل نماینده مجلس و دولت محسوب شود.

وقف چی افزود: نباید اینگونه تلقی شود که هرکسی سئوال و یا تذکر به رئیس جمهور ومجموعه دولت دارد مخالف دولت است بلکه ما اعتقادمان این است که دوست واقعی کسی است که در زمان خطر، این مسائل را به دوستان خود و مسئولان کشور گوشزد کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت این سئوال را به فال نیک بگیرد و برای خود فرصت تلقی کند، ابراز امیدواری کرد که این فرصت تلنگری باشد برای دولت بعدی باشد که با دقت بیشتر به مسائل کشور توجه کنند.

وی تاکید کرد: امروز در کشور نیازمند اعتماد عمومی به موسسات مالی کشورهستیم و با وضعیت اقتصادی موجود اگراعتماد مردم از مجموعه های مالی دولت سلب شود، قطعا عواقب جبران ناپذیری برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به هر نحوی برای جلب اعتماد همگانی ،باید این موضوع را در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل کند و امضاء کنندگان این طرح علاقه مندند در فرصت قانونی که رئیس جمهور برای حضور در مجلس دارد، به جای تقابل با نمایندگان و مردم و سپرده گذاران، مشکل را حل کنند و ما نیز قطعا خوشحال تر می شویم قبل از اینکه این سئوال به صحن علنی واصل شود و رئیس جمهور در صحن پاسخگو باشد بهتر است که قبل از این اتفاق موضوع حل و فصل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از طرح سئوال از رئیس جمهور، مکاتباتی در خصوص ضرورت ساماندهی وضعیت موسسات مالی مکاتباتی با وزارت اقتصاد داشتیم و آن ها نظرشان این بود که چون رئیس کل بانک مرکزی منصوب رئیس جمهور است،وزارت اقتصاد در قبال عملکرد این نهاد پاسخ گو نیست و یکی از دلایل اصلی که ما مسیر سئوال از رئیس جمهور را پیمودیم این بود که پس از پیگیری از وزارت اقتصاد و جلسه با رئیس کل بانک مرکزی تا آنجایی که فکر می کردیم نیاز به تعامل است پیش رفیتم اما در عمل راه به جایی نبردیم و در نتیجه به ناچار،برای دفاع از حقوق مردم که به آن سوگند یادکرده ایم، این موضوع را مطرح کردیم.

وقف چی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان طراح سئوال از رئیس جمهور در خصوص پاسخ گویی در رابطه با عملکرد موسسات مالی و اعتباری همچون کاسپین و آرمان رئیس کل بانک مرکزی را نیز به مناظره دعوت کرده ام که تا کنون وی به این دعوت پاسخی نداده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت؛

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

- باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.


جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903299

دیگر خبرها

  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است