Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گوشی ZenFone ۴ Max با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد، ایمن کردن لباس‌های فضایی با نانومواد، راکتور‌ها برای فضانوردان هوای پاک تامین می‌کنند، و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است. ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنید و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است. به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری میزان، گوشی ZenFone ۴ Max با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد، ایمن کردن لباس‌های فضایی با نانومواد، راکتور‌ها برای فضانوردان هوای پاک تامین می‌کنند، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است. ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنید و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.جزئیات را در ادامه بخوانید ...آب شور دریا با نور خورشید تصفیه می‌شود
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری: پژوهشگران مرکز NEWT در دانشگاه رایس آمریکا سامانه‌ای ارائه کردند که در آن از نور خورشید برای تبدیل آب شور دریا به آب آشامیدنی استفاده شده است. در این فناوری از نانوذرات کربن سیاه استفاده شده که قادر است ۸۰ درصد از نور خورشید را به گرما تبدیل کند. نمونه اولیه این محصول که ساخته شده قادر است در هر ساعت ۶ لیتر آب را توسط یک متر مربع غشاء تصفیه کند.در این پروژه از فناوری غشاء نمک‌زدایی و نانوفتونیک استفاده شده که توسط چند مرکز تحقیقاتی مختلف در دانشگاه رایس ایجاد شده است. این مراکز تحقیقاتی در کنار هم موسسه‌ای به نام مرکز تصفیه آب با استفاده از فناوری‌نانو (NEWT) را تشکیل داده‌اند.فناوری نمک‌زدایی غشائی با استفاده از نانوفتونیک در اختیار NEWT بوده که با استفاده از آن و ترکیب روش‌های تصفیه آب مختلف و همچنین به کارگیری فناوری‌نانو امکان تولید آب آشامیدنی از آب شور به دست می‌آید.در حال حاضر ۱۸۰۰۰ کارخانه تصفیه آب در ۱۵۰ کشور جهان وجود دارد، اما این فناوری نمک‌زدایی NEWT با تمام این فناوری‌ها متفاوت است.
در این فناوری، آب شور گرم از میان غشاء متخلخل عبور می‌کند و به سمت دیگر می‌آید. انرژی کمتری در این روش برای تصفیه آب مورد نیاز است چرا که آب دریا نیاز به جوشاندن ندارد.در این فناوری جدید، نانوذرات مهندسی شده قادر هستند تا ۸۰ درصد از نور خورشید را جذب و آن را صرف افزایش دمای آب کنند. این نانوذرات ارزان به غشاء متخلخل افزوده می‌شود تا بتواند یک سمت را گرم کند. این نانوذرات به‌صورت یک لایه، روی سطح غشاء قرار داده می‌شود بنابراین زمانی که نور خورشید به غشاء تابیده می‌شود، گرما جذب آب شده و آب گرم می‌شود.NEWT در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد تا روی سامانه‌های تصفیه آب همراه و کوچک کار کند، سامانه‌هایی که می‌توانند آب آشامیدنی را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فراهم کند.
ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنیدباشگاه خبرنگاران جوان:با توجه به باج افزار‌های متعدد منتشر شده در رایانه‌های جهان، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است برای داشتن ویندوز ایمن باید به آخرین نسخه این سیستم عامل برورزرسانی کرد، یا به عبارت دیگر امن‌ترین ویندوز آخرین نسخه آن است.

در پی آنکه عموما رایانه هایی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز پشتیبانی میکردند به باج افزار هایی مانند " واناکرای " و " پتیا" آلوده شدند، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که کاربرانی که از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۵۰۷) استفاده میکنند، حتما آن را به آخرین نسخه یعنی نسخه " Creators" ارتقا دهند، زیرا این شرکت پشتیبانی امنیتی از این نسخه را متوقف کرده است.

این کاربران به زودی اعلانی را مشاهده خواهند کرد که از آن‌ها میخواهد ویندوز خود را ارتقا دهند که البته این کار وقت زیادی از آن‌ها نخواهد گرفت.

گفتنی است اعلان ارتقا به نسخه جدید ویندوز ۱۰ را تن‌ها ۵ بار میتوان به تعویق انداخت و در مرتبه ششم ویندوز با اخطار امنیتی مواجه خواهد شد؛ بنابراین توصیه میشود ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنید.
راکتور‌ها برای فضانوردان هوای پاک تامین می‌کنندمهر: ناسا مشغول همکاری با وزارت انرژی آمریکا است تا راکتورهای کوچکی بسازد که به تولید سوخت، هوا و آب پاک برای فضانوردانی در مریخ کمک می‌کند. همچنین این راکتور‌ها انرژی لازم برای تجهیزاتی مانند مریخ نورد‌ها فراهم می‌کنند.
این راکتور‌ها حدود دو متر ارتفاع دارند و می‌توانند با تبدیل گرما به الکتریسیته ۱۰ کیلووات انرژی تولید کنند. براساس تخمین ناسا حداقل به چهار راکتور با این ویژگی‌ها نیاز است تا بتواند ۸ فضانورد را در مریخ پشتیبانی کند. این پروژه که Kilopower نامیده می‌شود جدیدترین فناوری برای تامین انرژی در فضا به شمار می‌آید.

در حال حاضر انرژی مریخ نوردهای موجود در این سیاره با ژنراتورهای «ترموالکتریک رادیوایزوتوپ» تامین می‌شوند. این ژنراتور‌ها گرمای زوال عناصر رادیواکتیور را برای تولید انرژی استفاده می‌کنند.

این درحالی است که ناسا در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرده بود انرژی مورد نیاز ماموریت مریخ به اندازه انرژی مصرفی ۸ خانه روی زمین است.
ایمن کردن لباس‌های فضایی با نانومواد
ایسنا: نانوماده جدید محسن رحمانیان و همکارانش در دانشگاه ملی استرالیا دارای فیلم نازکی است که به طور پویا تشعشعات مضر را منعکس می‌کند، زیرا تشعشات خورشید و منابع دوردست دیگر در فضا می‌توانند آسیب‌های جدی برای انسان‌ها به دنبال داشته باشند.

لباس‌های فضایی، فضاپیما‌ها و ابزارهای فضایی همگی مجهز به سپر ضخیمی جهت محافظت از خدمه و اشیا در مقابل پرتوهای ماورابنفش و مادون‌قرمز مضر هستند؛ با این حال، این مواد اغلب حجم زیادی اشغال می‌کنند و این موضوع در فضا که تحرک‌پذیری و وزن حداقل در اولویت هستند، ایده‌آل نیست.

نانوماده جدید با ضخامت بسیار کمتر همان عملکرد سپرهای فضایی حال حاضر را خواهد داشت و سطح آن از نانوذراتی تشکیل شده که می‌توانند طول موج‌های خاص نوری (طول موج‌های مادون قرمز و فرابنفش) را در صورت نیاز منعکس کنند.

همچنین لایه‌های مختلف نانوماده جدید امکان عبور یا مانع‌شدن از عبور این نور از خلال آن را می‌دهد و کاربر می‌تواند با تغییردادن دما حین پرواز این حالت را تغییر دهد. با حرارت‌دادن و خنک کردن این ماده، نانوذرات کمابیش به خاطر منبسط‌شدن یا منقبض‌شدن‌شان نور را کمتر می‌شکنند.

محسن رحمانی، رهبر ارشد این مطالعه، گفت: نکته مهم درباره دستاورد جدید این است که با تغییر دادن دمای نانوذرات، می‌توانیم شاخص انکساری آن‌ها را تغییر دهیم و این امر به تغییر در ویژگی‌های نوری نانوذرات می‌انجامد.

وی ادامه داد: این نانوذرات باید قادر باشند قبل و پس از تغییر دادن ویژگی‌های نوری رفتار متفاوتی داشته باشند، بنابراین می‌توان چگونگی تعامل آن‌ها با نور را کنترل و در صورت نیاز طراحی کرد.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Advanced Functional Materials منتشر شد.

آموزش جذب فالوور اینستاگرام۱) کاربر فعال اینستاگرام باشید
یکی از روش‌های که می‌تواند در بالا بردن میزان فالوور اینستاگرام به شما کمک کند گذاشتن پست در ساعات شلوغی اینستاگرام است. اگر می‌خواهید به بالا بردن فالوورهای خود کمک کنید روزانه حداقل ۳ مطلب در اینستاگرام منتشر نمایید.

۲) قرار دادن دکمه شبکه‌های اجتماعی در وبلاگ یا سایت

اگر وب سایت یا وبلاگی دارید می‌توانید دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی را در آن قرار دهید (بهترین مکان برای قرار دادن این دکمه‌ها در پایین صفحه می‌باشد)

۳) سعی کنید حساب کاربری خود را در ایمیل تان قرار بدهید

با این کار شما مردم را ترغیب می‌کنید که صفحه اینستاگرامیتان را فالوو نمایند.

۴) استفاده از هشتگ (#)

بیشتر افرادی که در اینستاگرام پست می‌گذارند از هشتگ (#) استفاده می‌کنند. استفاده از هشتگ سبب می‌شود تا افراد زیادتری پست‌های شما را ببینند.

۵) با دیگر کاربران ارتباط داشته باشید

اگر دوست دارید در شبکه‌های اجتماعی معروف شوید باید در بسیاری از شبکه‌ها عضو شوید و به معرفی صفحه و خدمات خود بپردازید. یکی از بهترین بخش‌های که می‌تواند به شما در اینستاگرام کمک کند شرکت در بحث‌های نظرات صفحات پر بازدید می‌باشد.

۶) استفاده از عکس‌های با کیفیت

اگر می‌خواهید دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید سعی کنید محتویات با کیفیت و پیام‌های را در صفحه خود قرار دهید که تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین خود داشته باشید.

۷) استفاده از ویدئو‌های با کیفیت

استفاده از ویدئوهای با کیفیت و جذاب را فراموش نکنید، سعی کنید از ویدیو‌های کوتاه در صفحه خود استفاده کنید با این کار سبب می‌شوید که مخاطبین شما در فاصله‌ی کوتاهی هر آنچه را که می‌خواهید تماشا کنند.

۸) از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

کلمات کلیدی که در اینستاگرام هستند با بقیه‌ی سایت‌ها متفاوت می‌باشند؛ هشتگ‌ها موجب می‌شوند که به راحتی بتوانیم موضوع مورد نظر خودمان را سرچ کنیم در صورتی که اگر از هشتگ در بیو استفاده کنید به علت اینکه قابلیت کلیک شدن یا هشتگ را ندارد زیاد نمی‌تواند برای شما کارآمد باشد پس توصیه می‌شود از هشتگ در بیو خودداری کنید. اگر یک هشتگ خاص دارید که در تمام فضای اینستاگرام با آن شناخته می‌شوید یا به هر شکلی با شما مرتبط می‌باشد آن وقت شما می‌تواند برای معرفی خودتان از هشتگ در بیوی استفاده نمایید.

۹) در انتخاب اسم دقت کنید

اولین نکته‌ی که باید در این رابطه دقت کنید حتما اسم خودتان باشد، با این کار سبب می‌شوید که افرادی که شما را می‌شناسند از روی اسمتان شما را شناسایی کنند. اگر صفحه شما مربوط به شرکت یا برند خاصی است سعی کنید از همان نام استفاده کنید. سعی کنید از اسامی عجیب و مشکل استفاده نکنید.

در قسمت بیو علاوه بر اسم خود، از تخصص و محصولات، خدمات خود نیز توضیحاتی بنویسید.

۱۰) استفاده از عکس پروفایل مناسب

در صورتی که یک شخص هستید حتما از عکس و آواتار واقعی خود استفاده کنید، زیرا در بالا بردن تعداد فالووهای شما تاثیر مثبتی دارد. عده‌ی زیادی از افراد بر سر کنجکاوی کاربران را در اینستاگرام فالوو می‌کنند، اگر از پروفایل مناسبی استفاده کرده باشید شانس شما در فالوو بالا می‌رود.

منبع: زوم تک
گوشی ZenFone ۴ Max با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد
شرکت ایسوس امروز گوشی ZenFone ۴ Max را معرفی کرد. این محصول جایگزین ZenFone ۳ Max خواهد شد که سال گذشته راهی بازار شده بود. از ویژگی‌های جالب توجه این تلفن همراه هوشمند می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

ایسوس هنوز درباره تراشه به کار رفته روی این گوشی چیزی نگفته؛ اما احتمال می‌رود که از تراشه اسنپ‌دراگون ۴۲۵ یا ۴۳۰ برای آن استفاده شده باشد. مشخص شده که ZenFone ۴ Max در مدل‌هایی با ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شوند. همه این مدل‌ّ‌ها از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. از دیگر مشخصات سخت افزاری گوشی جدید ایسوس می‌توانیم به ۴ گیگابایت رم اشاره کنیم.

این تلفن همراه هوشمند از صفحه نمایش ۵ ٫ ۵ اینچی با کیفیت Full HD بهره می‌برد و حسگر تشخیص اثر انگشت آن هم روی دکمه خانه قرار گرفته است. بدنه این محصول فلزی است و گفته شده در رنگ‌های مشکی، صورتی و طلایی راهی بازار می‌شود. ایسوس برای محصول جدید خودش از یک بلندگو، پورت micro-USB و جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا استفاده کرده است. گوشی ZenFone ۴ Max با اندروید 7.0 و رابط کاربری خود ایسوس راهی بازار خواهد شد. این گوشی از دو سیم کارت هم پشتیبانی خواهد کرد.

البته یکی از ویژگی جذاب این تلفن همراه دوربین دوتایی آن است. ایسوس از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین این محصول استفاده کرده که یکی از آن‌ها از زاویه دید باز بهره می‌برد. زاویه دید سنسور باز این دوربین به ۱۲۰ درجه می‌رسد. دوربین جلوی آن هم ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۴۰ درجه است که می‌تواند عکس‌ّهای سلفی با کیفیتی تهیه کند.

در کنار تمام ویژگی‌های این تلفن همراه هوشمند باتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ایسوس برای ZenFOne ۴ Max از ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است که باعث می‌شود این محصول ۴۶ روز در حالت آماده به‌کار روشن بماند. همچنین این امکان برای گوشی جدید ایسوس در نظر گرفته شده که بتواند یک دستگاه دیگر را هم شارژ کند. در واقع ظرفیت بالای باتری این گوشی باعث شده که بتوانید از آن به عنوان یک پاوربانک برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.
تامین وای فای رایگان با سطل زباله+عکس
سطل زباله‌های جدید شهر لندن با قابلیت تامین وای فای رایگان برای شهروندان و اطلاع رسانی آخرین اخبار.
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود