Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>مدیریت فرهنگی - مهر نوشت: سیدرضا صالحی‌امیری درباره تحریم برخی فیلم‌ها توسط حوزه هنری گفت: « ما به عنوان وزارت ارشاد مداخله مستقیمی در این موضوع نداریم اما توصیه می‌کنیم فضای سینما در اختیار جامعه بزرگ سینمایی قرار گیرد و با مرزبندی‌ها و خط کشی‌ها مخالفیم.»

سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ماندن در پست وزیری فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «صحبت درباره کابینه دولت در صلاحیت رییس جمهوری است و باید از هرگونه گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری شخصا با مطالعه و شناختی که دارد، همکاران خود در کابینه را انتخاب می‌کند.»

او افزود: «همه کسانی که در کنار رییس‌جمهور هستند، آرزوی توفیق و موفقیت او را برای توسعه این سرزمین دارند و ما چه در دولت باشیم و چه نباشیم کمک و یاری‌رسان رییس جمهوری خواهیم بود.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: «تقاضا می‌کنم اصحاب رسانه فضای یک ماه آینده را فضای آرامش و ثبات قرار دهند و بدانید کسی جز رییس جمهوری تصمیم‌گیرنده نخواهد بود. من هم در کنار رییس جمهوری خواهم بود و در هر سمتی که او صلاح بداند همکاری می‌کنم.»

صالحی امیری درباه نتیجه پرونده فیلم‌های توقیفی نیز بیان کرد: «در این زمینه من تاکید کردم که مبنا رسیدگی و تعیین تکلیف است اما این به معنای تایید همه فیلم‌ها نیست. از اول مبنای کار بر این اساس تعریف شده است که فیلم‌ها بازبینی شوند و آن‌هایی که امکان اصلاح دارند اصلاح شوند و مجوز آن‌ها برای اکران صادر شود و آثاری که امکان اصلاح ندارند تعیین تکلیف شوند. ما گفتیم که باید به بلاتکلیفی درباره فیلم‌های توقیفی پایان داده شود و از این منظر چیزی که من و رییس سازمان سینمایی گفتیم به معنای صدور مجوز اکران برای فیلم‌های توقیفی نیست بلکه به معنای بازبینی و بازنگری است. تا مرداد همه فیلم‌های توقیفی را تعیین تکلیف می‌کنیم.»

او درباره تحریم برخی فیلم‌ها توسط حوزه هنری هم گفت: «این مساله در صلاحیت شورای صنفی است. ما به عنوان وزارت ارشاد مداخله مستقیمی در این موضوع نداریم اما توصیه می‌کنیم که فضای سینما در اختیار جامعه بزرگ سینمایی قرار گیرد و با مرزبندی‌ها و خط کشی‌ها مخالفیم. باید در چارچوب شورای صنفی مربوطه این مساله حل و فصل شود و وزارت ارشاد دخالت مستقیمی در این باره نخواهد کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره تغییر اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش توضیح داد: «این موضوع مربوط به مسایل تخصصی سازمان سینمایی است، ما در هر شرایطی بهترین‌ها را برای این امر انتخاب خواهیم کرد. در این خصوص آقای حیدریان رییس سازمان سینمایی در حال مطالعه است و هر تصمیمی که بگیرد قطعا به صلاح و نفع سینما خواهد بود.»

57242

کلید واژه‌ها : رضا صالحی امیری - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود

استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  ابوطالب شفقت عصر امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک‌الافلاک بازدید کند فرصت داریم شرایط ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام‌بخشی، آزاد‌سازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم