Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:38:30 GMT

برای تامین امنیت زائران جای نگرانی نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۳۳۷۳

برای تامین امنیت زائران جای نگرانی نیست

سردارسرتیپ دوم حسن مهری درگفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: حدود 600 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به دو هزار نفر به صورت غیرمستقیم درگیر عملیات اعزام حجاج به بیت الله الحرام هستند و هیچ گونه نگرانی نداریم و امنیت هم در فرودگاه ها برقرار است.
وی تصریح کرد: ما با همکاری نیروهای کمکی از نیروی انتظامی در بخش های مختلف، در بحث تامین امنیت زائران هیچ مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره احتمال حمل دارو و موادمخدرهمراه زائران نیز گفت: دربحث موادمخدر امسال سختگیری ها بیشتر است و با کشورعربستان روابط سیاسی مان قطع است اگر زائری با موادمخدر دستگیر شود دیگر سرنوشتش مشخص نیست به همین منظور بازرسی ها در ایران خیلی دقیق خواهد بود.
مهری افزود: همچنین درجلسات آموزشی و در کاروان ها فرماندهان و کارشناسان ما تذکرات لازم را به زائران می دهند و در جلسه اصلی زائران که در تهران برگزارمی شود شخصا برای ارائه توضیحاتی به زائران خواهم رفت.
فرمانده پلیس فرودگاههای کشور ادامه داد: از طریق رسانه های گروهی نیز اطلاع رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد.
مهری اضافه کرد: همچنین برای فرماندهان پلیس نیز یک کارگاه آموزشی خواهیم داشت و قرار است 19 تیرماه با توجیه کردن فرماندهان پلیس فرودگاهها، ج امسال را آبرومند و با برخورد خوب و با دقت بازرسی ها را انجام خواهیم داد تا کسی نتواند موادمخدر ببرد.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: همه هدف عوامل و دست اندکاران ناجا این است که زائرایرانی به هر بهانه ای در عربستان دستگیر نشود.
وی در پاسخ به این سوال که درحج تمتع سال های گذشته آیا موردی از دستگیری زائران ایرانی داشته ایم یا نه اظهار داشت: خوشبختانه هیچ موردی نداشتیم و پنج سال است که در فرودگاه هستم و سه سال قبل از آن نیز یعنی هشت سال است که دستگیری در کشور عربستان در بحث حمل دارو و موادمخدر در میان زائران ایرانی نداشتیم.
براساس آمار سازمان حج و زیارت، قرار است امسال 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.
اجتمام *1724* 7268
خبرنگار: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان ملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای که در ژنو منتشر شد، نسبت به «تأثیر نامتناسب» مداخلات پلیس در محوطه دانشگاه‌ها در آمریکا برای بیرون راندن تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین ابراز نگرانی کرد.
وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «من نگران این هستم که برخی از تدابیر اتخاذ شده از سوی نیرو‌های امنیتی در طیف وسیعی از دانشگاه‌ها تأثیر نامتناسبی داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند