Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان اردبیل این هفته موضوعات مختلفی همچون بحث حجاب و عفاف، تبیین آتش به اختیار فرموده رهبری و نیز بحث تعلل دولتمردان در خصوص پروژه راه اهن اردبیل پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما ائمه جمعه استان اردبیل این هفته موضوعات مختلفی همچون بحث حجاب و عفاف، تبیین آتش به اختیار فرموده رهبری و نیز بحث تعلل دولتمردان در خصوص پروژه راه اهن اردبیل پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتفاد از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل؛ آیت الله عاملی: ظاهرا استان اردبیل از نظر خط ریلی به فراموشی مطلق سپرده شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اعلان خبر سرمایه گذاری ایتالیا تا سقف 2/1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران و احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و بیان اینکه قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران نیز اخیرا بسته شده، از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل گفت: ظاهرا استان اردبیل از این جهت به فراموشی مطلق سپرده شده است.
حضرت آیت الله عاملی در این خصوص اظهار داشت: در طول سال 1395 تعداد 776214 تردد برای آذری ها از مرز بیله سوار به ثبت رسیده و با احتساب تردد مسافران ایرانی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این گمرک تردد دارند.
وی افزود: با احتساب نیاز خود اهالی به مسافرت ریلی و همچنین حمل بار حجم استفاده از ریل در استان، سالانه به چندین میلیون می رسد و جای تاسف است که استان با این حجم از این قابلیت ها از حمل و نقل ریلی محروم مانده است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شهادت دختر بچه دو ساله آذری توسط ارمنی ها در منطقه فضولی قره باغ، آن را محکوم کرد و از دولت آذربایجان خواست با عدم اعتماد به گروه مینسک، تدبیر عاجلی برای آزادی قره باغ بیاندیشد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتقاد مسئول ارشد اجرایی کشور از حجم پرونده های دستگاه قضایی گفت: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد بلکه بستر شکل گیری آن به سبک مدیریت قوه مجریه و نوع قوانین قوه مقننه ارتباط دارد.
وی در این خصوص با بیان مثالهای فراوان، موضوع را به تفصیل تبین نمود و در آخر اضافه کرد: اگر کشوری پرونده کمتر در دادگستری دارد این بخاطر کارآمدی نظام قضایی آنها نیست بلکه بخاطر مدیریت بهینه روابط مختلف افراد توسط دولت آنهاست به نحوی که شهروندان برای دست یابی به حقوق خود نیازی به ارتکاب جرم نمی بیند و در یک کلمه تراکم پرونده در دادگستری ها در وهله اول نشان دهنده ناکارآمدی دولت ها در اداره امور کشورهاست.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه افزود: حال اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت و قاطعیت و سلامت و فوریّت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق از اهالی خواست به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جوئی نمایند.

امام جمعه موقت خلخال:

آتش به اختیار به معنی حرکت در مسیر گفتمان رهبری است

به گزارش ازناو ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسنی محسنی خطیب موقت نماز جمعه خلخال امروز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار گفت: آتش به اختیار فرموده مقام معظم رهبری یعنی حرکت خودجوش مردم در دفع فتنه ها و نه حرکت خودسرانه که فرصت سو استفاده دشمن را پدید آورد.

وی اقدامات فرهنگی را سدی بر سر راه نفوذ فرهنگی و نرم دشمن عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی سالم می تواند جلوی فتنه دشمنان را گرفته و معاندان را سرکوب کند.

وی ضمن اشاره به تقوای الهی گفت: دشمن می خواهد با تقویت بی دینی ، هرزگی و اختلاف افکنی مردم را از نظام جدا سازد که باید مردم هوشیار باشند و مواظب این فتنه دشمنان در تمامی زمان ها باشند.

امام جمعه موقت خلخال غائله کوی دانشگاه را یادآور شد و گفت: غائله کوی دانشگاه به قصد بدنام کردن قشر دانشجو و ایجاد فاصله بین مردم ونظام بود که با حرکت میلیونی مردم طومار دشمنان در هم پیچیده شد.

امام جمعه بیله سوار:

حجاب سنگر زنان و دختران در مقابل حمله شیطان است

به گزارش صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه این شهر مرزی، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: زمانی انسان به تقوای الهی خواهد رسید که به واجبات خود از جمله پرداخت زکات عمل کند.

وی با تاکید بر پرداخت زکات گفت: خداوند افرادی را که مانع پرداخت زکات دیگران می شوند تبدیل به اژدهای اتشین کرده و انها را به دور گردن فردی که زکات نمی دهد اویزان خواهد کرد.

امام جمعه بیله سوار به تشریح بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قوه قضائیه پرداخت وعنوان کرد: همه قوا و مسوولان موظف هستند از برنامه ها و اقدامات قوه قضائیه حمایت کنند.

حجت الاسلام قیاسی به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت : حجاب جزو واجبات دینی است که همچون نماز و روزه بر مسلمانان واجب است.

وی با طرح سوال هایی از جمله اینکه چرا غرب با حجاب مخالف است گفت: بنای تمدن غرب بر پایه دو عامل غفلت و شهوت بنا شده است و از این دو عامل برای حفظ حکومت و قدرت خود بر جوامع مورد نظر استفاده می کنند.

وی گفت: دشمن با ابزارهای یاد شده می خواهد مظاهر دینی نباشد، زیرا که دوری از خدا و گرفتار شدن در شهوات موجب نابودی کانون خانواده ها خواهد شد.

امام جمعه بیله سوار اظهار داشت:غربی ها، زنان را به عنوان ابرازی برای تبلیغ کالا و محصولات استفاده می کنند و به این خاطر دلیل اصلی مخالفت انها با حجاب نیزهمین نفع اقتصادی جوامع غربی از بی حجابی است.

وی گفت:زنان و دختران باید بدانند حجاب سنگر بزرگ است که در مقابل حمله های شیطان به عنوان دژی مستحکم عمل میکند.

امام جمعه بیله سوار به یک مطالبه در این خصوص نیز تاکید کرد و گفت: وزیر کشور باید توضیح دهد که چرا طرح عفاف و حجاب که در سال 84 تصویب شد همچنان اجرایی نمی شود؟

وی گفت: پاشنه اشیل و نقطه ضعف مسلمانان حجاب است و لذا خانواده ها باید مراقبت بیشتری از فرزندان و دختران خود داشته باشند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار عنوان کرد: به مناسبت هفته عفاف وحجاب و در دفاع از این واجب الهی هفته آینده راهپیمایی گسترده نیز در سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه دیپلماسی کشور خواست نسبت به تحرکات منافقان که اخیرا در کشور فرانسه دست به اقدامات منافقانه زده بودند پاسخ قاطعی ارائه دهد.

امام جمعه بیله سوار در پایان با بیان اینکه طی روزهای اخیر به علت گرما مصرف برق و آب در کشور زیاد شده است گفت: شهروندان در مصرف آب و برق به ویژه زمان پیک مصرف صرفه جویی لازم را به عمل آورند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری:

حفظ حجاب وعفاف، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است

به گزارش سیفار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت عموم به تقوای الهی گفت: بد اخلاقی عمل صالح انسان را خراب و از بین می برد.

وی افزود: رحمت خدا شامل کسانی می شود که عمل صالح و کارهای خیر را به خاطر خدا و قریه الی الله انجام می دهد.

امام جمعه گرمی ضمن گرامیداشت 21تیر ونامگذاری این روزبا عنوان روزعفاف وحجاب با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از الزامات ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است و با اشاره به ظلم های رضا شاه درزمان پادشاهی وی گفت: در حالی که رضا شاه از روی نادانی و با تفکرات غلط حجاب و روسری خانم های ایرانی را علت عقب ماندگی می دانست و موفق به کشف حجاب هم نشد اما متاسفانه امروزه به شکل نرم مخصوصا درشهرهای بزرگ در فرودگاهها و مراکز علمی و دانشگاهی و خیلی جاهای دیگرکشف حجاب صورت میگیرد وهیچ کس به این موضوع حساسیت هم نشان نمی دهد در حالی که حفظ حجاب حفظ خط اسلام است و همه باید با جدی گرفتن این مسئله و با امر به معروف و نهی حداقل سهم خود را در ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از بد حجابی نقش خود را به شکل صحیح ایفا کند.

حجت الاسلام صفری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرم شدن هوا و آماری که این روزها از مصرف بالای برق و اب در سطح کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: در کمتر کشور هایی مشاهده می شود که با آب تصفیه شده ماشین بشویند و ساختمان سازی کنند و یا باغ آبیاری کنند متاسفانه از این موارد در کشور ما بیشتر دیده می شود.

وی افزود: در برخی مناطق استان و حتی کشور مردم به سختی جویای برق و آب هستند که اگر مناطق دارا بصورت بهینه از این نیروها استفاده نکنند مشکلی بزرگ گریبانگیرجامعه خواهد شد پس چه بهتر با مصرف با برنامه و اسراف نکردن به فکر هم نوعان خود باشیم و نگذاریم که وضع ازاین بدتر شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم