Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرها و بخش های مختلف استان اصفهان با حضور مردم ولایتمدار در جای جای این استان پهناور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛ امام جمعه اصفهان گفت: امیرالمؤمنین(ع) راه افزایش مالیات با ایجاد کار را پیشنهاد داده است در غیر این صورت مالیات زیاد شهرها را خراب می‌کند و مردم را هلاک می‌کند بنابراین نباید در سال‌های رکود اقتصادی مالیات را زیاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان با همه به تقوای الهی اظهار کرد: نکته مستحبی که در جامعه درست اجرا نمی‌شود این است که در زمان گفتن اذان دیگران اذان نگویند چرا که مستحب است زمان اذان مثل قران گوش فرا دهیم، نکته دیگر قرآن خواندن در زمان قرآن خواندن دیگری با صدای بلند است، فرهنگ غلطی که در زمان خواندن قران توسط یک شخص با صدای بلند بقیه قران بخوانند باید تصحیح شود.

وی افزود: یکی از سنت‌های الهی امتحان الهی است و خداوند همه را امتحان می‌کند، سنت دیگر این است که اگر کسی نافرمانی کند به خصوص در دنیا فوری عذابش نمی‌کند و به او مهلت می‌دهد، این مهلت هم برای کفار است هم مؤمنان اما تفاوت این است که به مؤمن مهلت می‌دهد تا توبه کند اما به کافران مهلت می‌دهد تا گناهشان زیاد شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه 45 سوره فاطر گفت: این آیه به همین مهلت اشاره دارد که اگر خدا به خاطر گناه کسی را در دنیا عذاب کند همه هلاک می‌شوند اما به آن‌ها مهلت می‌دهد تا زمان مشخص، وقتی زمانش رسید به حسابشان می‌رسد، آیه 3 سوره حجر هم می‌فرماید کفار را رها کن تا گناه کنند بگذار بخورند و بیاشامند و آرزوهای طولانی این‌ها را در غفلت نگه دارد، خود این مهلت خدا یک عذاب برای انسان‌های بدکار است.

وی با تأکید بر اینکه کافران گمان نکنند این مهلت برایشان خیر است، عنوان کرد: این مهلت برای غفلت بیشترشان است چرا که لیاقت برگشتن ندارد، خداوند می‌فرماید گمان نکنید این مهلت برایشان خیر است و امام علی(ع) می‌فرمایند بدترین عذاب همین مهلت دادن است، کسانی که لیاقت رشد را از دست ندادند مهلت داده می‌شوند تا رشد کنند و زنده می‌مانند چون زندگی به نفعشان است و پله‌های رشد را بالا می‌روند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) می‌فرماید خدایا به من عمر بده مادامی که عمر من در مسیر طاعت تو است، اما زمانی که عمر من مرتع شیطان شد جانم را بگیر قبل از اینکه غضب تو به من برسد؛ بنابراین عمر طولانی برای مؤمن نعمت است اما یکی از عذاب‌های دنیا عمر طولانی دادن به کافران است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند کسی که در راه خدا مجاهدت کرده و شهید شده مقامش از کسی که توان انجام گناه داشته و گناه نکرده، بالاتر نیست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مالیات در طول تاریخ حتی در زمان پیامبر نیز بوده که به آن خراج می‌گفتند، علتش هم این است که مردم با رأی کارگذار انتخاب می‌کنند تا برایشان کار کند و این افراد نمی‌توانند بدون پول کار کنند و باید به آن‌ها پول داد، کسانی که درآمد دارند از امکانات کشور استفاده کرده‌اند پس باید به دولت کمک کند تا دولت هم بتواند کار کند.

وی با اشاره به اینکه حکومت باید کار ایجاد کند تا مالیات دهنده‌ها بیشتر شوند نه با افزایش مالیات باعث از بین رفتن همان اندک مالیات دهنده‌ها هم شود، ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) راه افزایش مالیات با ایجاد کار را پیشنهاد داده است و به مالک می‌فرماید مالیات زیاد به غیر از آباد کردن ممکن نیست؛ در غیر این صورت مالیات زیاد شهرها را خراب می‌کند و مردم را هلاک می‌کند بنابراین نباید در سال‌های رکود اقتصادی مالیات را زیاد کرد.

امام جمعه اصفهان اذعان ;vn: دنیا به این روایت امام عمل کرده و به همین دلیل بهره بانکی بعضی کشورها صفر است، در کشور ایران برخی مناطق محروم هستند اما می‌بینید هر جا بخواهند منطقه محروم حساب می‌کنند تا مالیات ندهند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به جشن‌هایی که برگزار می‌شود، بیان کرد: در خصوص جشن‌ها مسأله این نیست که برگزار کننده‌ها مشکلی داشته باشند اما در مورد کنسرت، که طرفداری‌های زیادی هم از آن می‌شود، به وزیر فرهنگ گفتم اگر حتی یک نمونه سود برای کشور داشته باشد جایزه دارید و نباید به خاطر یک جمعی خواسته عموم مردم را کنار گذاشت.

وی اظهار کرد: کسی در ایران پیدا می‌شود که خوشی مردم را نخواهد، اما خوشی به خندیدن نیست به حل کردن مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: مناسبت دیگر هفته جنگ 33 روزه است که پیروز شدن در آن باور کردنی نبود، این آیه که با اذن خدا جمع کمی می‌تواند بر جمع کثیری غلبه کند تجلی پیدا کرد در این جنگ و دلیل آن هم این بود که با ایمان مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برای منافقان باید سالگرد ذلت گرفت اما امروز می‌بینیم در کشورهای دیگر دارند ادعای حقوق بشر و آزادی می‌کنند اما همین افراد بسیاری از کودکان و زنان و مردم ما را ترور کردند، حتی مینی‌بوسی که بچه‌ها را به مدرسه می‌برد منفجر می‌کردند.

امام جمعه کاشان:
فرار از مالیات زرنگی نیست/ تقدیر از پروژه فرودگاه کاشان و پل مُصلا

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با انتقاد از فرهنگی که فرار از مالیات را نوعی زرنگی می داند، اظهار کرد: ساز و کار وزارت اقتصاد و دارایی نباید به گونه ای باشد که مالیات فقط از اقشار کم درآمد مانند کارمندان گرفته شود و سرمایه داران با روابط نادرست از پرداخت مالیات فرار کنند.

آیت الله عبدالنبی نمازی در آغاز هفته مالیات با بیان اینکه مالیات یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت‌ و بخش عمده بودجه اداره کشور است تصریح کرد: پرداخت مالیات یک وظیفه ملی است.

وی با اشاره به 14 تیر روز شهرداری‌ها گفت: در کاشان به فضل پروردگار و وحدت و صمیمیت شورای شهر و شهردار کاشان، اقدامات مثبت و بزرگی رقم خورده است.

امام جمعه کاشان با برشمردن پروژه هایی نظیر پل مصلا و فرودگاه کاشان ابراز کرد: علی رغم اینکه مجوز برای راه اندازی فرودگاه فقط در مراکز استان ها صادر می شود اما با تلاش فرماندار و شهردار و پیگیری هایی که انجام دادیم فرودگاه که منشا برکت است در کاشان نیز راه اندازی شد.

وی افزود: در آینده نزدیک پرواز کاشان – نجف اشرف برقرار می‌شود و پیشتر هم که مردم برای زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) با هواپیما به تهران یا اصفهان سفر می کردند اما امروز، خدمات این سفر در فرودگاه کاشان فراهم شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فرماندهان عالی سپاه پس از حمله موشکی لیله القدر تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر سرمایه گذاری در صنعت موشکی تاکید کردند؛ زیرا دشمن باید از موشک سیلی بخورد.

آیت الله نمازی با اشاره به گذشت 820 روز از تجاوز آل سعود با چراغ سبز آمریکا به مردم بی گناه و مظلوم یمن، گفت: این جنایتکاران نتوانستد مقاومت یمن را ناگریز به سازش و تسلیم کنند و ملت مقاوم یمن با تقدیم 15 هزار شهید و چندین هزار مجروح و میلیون‌ها آواره در مقابل این تجاوز ایستادگی کرده است.

وی در پایان بیان کرد: پرونده و طومار حیات سیاسی نظامی گروه تکفیری تروریستی داعش در عراق و سوریه در حال بسته شدن است و در نفس های آنان به شماره افتاده است.

امام جمعه فولادشهر لنجان:

اقدام شایسته مجلس در برخورد با تحریم‌های آمریکا

امام‌جمعه فولادشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلای بزرگ فولادشهر گفت: مجموعه دوره سیاه حکومت پهلوی پدر و پسر، لکه ننگی بر پیشانی مدعیان امروز دموکراسی غربی است.

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز با اشاره به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به‏ دست رضاخان خاطرنشان کرد: مدعیان دروغین غرب بیش از ۵۰ سال از حکومت سیاهی حمایت کردند که کاری جز خفقان، استبداد، دیکتاتوری و شکنجه‌های قرون‌وسطایی نداشت.

وی بابیان اینکه جبهه استکبار به‌واسطه وطن‌فروشی‌های حکومت پهلوی، رفتار تحقیرآمیزی با ملت شریف ایران داشتند متذکر شد: الحمدالله ملت بزرگ ایران با پیروزی انقلاب، تودهنی محکمی هم به نوکران غرب که رژیم سیاه پهلوی بود زدند و هم حامیان آنان را برای همیشه منزوی ساختند.

خطیب نماز جمعه فولادشهر با تأکید براینکه جبهه استکبار با همین شعار دروغین دموکراسی و طرح خاورمیانه بزرگ به عراق حمله کردند یادآور شد: امروز دنیا فهمیده است که شعار دموکراسی غرب چیزی جز دروغ و عوام‌فریبی نیست و دموکراسی آمریکایی درواقع همان ایجاد ناامنی در کشورهای تحت اشغال آن‌ها به‌حساب می‌آید.

وی بابیان اینکه روحیه انقلابی و اتکا به داخل است که ملت بزرگ ایران را بر بام عزت منطقه‌ای و جهانی قرار خواهد داد تصریح کرد: امنیت و پیشرفت ایران به‌طور یقین در سایه ثروت و سرمایه بیگانه و انفعال در مقابل دشمنان کشورمان به دست نخواهد آمد.

امام‌جمعه فولادشهر ضمن تقدیر از اقدام شایسته مجلس شورای اسلامی مبنی بر طرح دوفوریتی مقابله با تحریم‌های آمریکا خاطرنشان کرد: شایسته است که دولتمردان نیز تصمیم و تدبیرى درخور شأن ملت ایران اتخاذ و به پشتوانه حمایت مردمی، قاطعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه استکبار ایستادگى کنند.

امام جمعه زاینده رود:

تضعیف جریان مقاومت و سپاه همراهی با دشمن است

امام‌جمعه زاینده‌رود نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زاینده‌رود اظهار کرد: حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قیدوشرط زن و مرد در جامعه است.

حجت‌الاسلام حسن صفرزاده بابیان اینکه فلسفه حجاب و احکام آن باید آموزش داده شود خاطرنشان کرد: حجاب و عفت عمومی امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه را حفظ می‌کند و بسیاری از ناهنجاری‌ها را کنار می‌زند.

وی با توجه به اهمیت رسالت قوه قضائیه در کشورمان یادآور شد: قوه‌ی قضائیه به‌عنوان پرچم‌دار دفاع از حقوق مردم، باید عدالت در جامعه را گسترش دهد و با هرگونه بی‌عدالتی برخورد کند.

امام‌جمعه زاینده‌رود افزود: ضروری است تا قوه قضائیه مردم را با آموزش‌های حقوقی و قضایی نسبت به حقوق خود و انواع تخلف و جرم آشنا کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی تامین امنیت اقتصادی را یکی دیگر از رسالت‌های قوه قضائیه برشمرد و تصریح کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی همچون گذشته باید به جد در دستور کار دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و در این مسیر با هیچ‌کسی تعارفی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام صفرزاده ضمن انتقاد از اظهارات برخی از افراد داخلی نسبت به تخریب نیروهای انقلابی در کشور متذکر شد: تضعیف جریان مقاومت و سپاه درواقع همراهی باکسانی است که چشم دیدن بازوان انقلاب را ندارند و به‌طور یقین چنین اظهارنظرهایی خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه زاینده‌رود خاطرنشان کرد: کاش مسئولان به‌جای پرداختن به مباحث حاشیه‌ای داخلی و دیپلماسی طفره نسبت به نشست اخیر منافقان در فرانسه اظهارنظر می‌کردند.

امام جمعه موقت سمیرم:

به جای امید به غرب باید به جوانان تکیه کرد

امام جمعه موقت سمیرم در خطبه های این هفته نماز جمعه سمیرم با اشاره به ۲۱ تیرماه اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از اصلی ترین و مهمترین امور جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام سجاد زینعلی گفت: رضاخان به دستور استعمارگران و عده ای روشنفکر نمای غرب زده با نام متحد شکل کردن پوشش جامعه اقدام به کشف حجاب و زدودن عفاف از جامعه کرد که در این راه حتی از کشتار نیز بهره گرفت.

وی تبعیت از غرب و غرب زدگی عده ای در زمان رضا خان را موجب ریخته شدن خون هزاران بی گناه عنوان کرد وافزود: کشتار دسته جمعی در مسجد گوهرشاد یک حادثه تلخ بود.

خطیب نماز جمعه سمیرم تصریح کرد: غرب هیچگاه دلسوز نبوده و تنها با مظلوم نمایی برای پیاده سازی افکار و اهداف خود گام برداشته ولی متاسفانه امروز برخی مسئولان چشم امید را از جوانان و نیروی داخلی بسته و به غرب امیدوارند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هزینه سازش با غرب به مراتب از هزینه نبرد با آن کمتر بوده و در موضوع برجام دیدیم با انجام کامل تعهدات علاوه بر زیان هایی که به کشور وارد شد امروز قطر تحریم ها بیشتر شده است.

حجت الاسلام زینعلی گفت: باید دولت دوازدهم رویه خود را تغییر داده تا کشور بیش از این دچار آسیب و زیان نشود.

وی اذعان کرد: دشمن امروز برای نابودی ارکان جامعه خانواده را هدف قرار داده و در این هدف کلمه مقدس مادر را هدف اصلی برای به نابودی کشیدن جامعه انتخاب کرده است.

امام جمعه موقت سمیرم افزود: دشمنان امروز به این نتیجه رسیدند که با لجن مال کردن کلمه مقدس مادر جامعه به سوی هرزگی و زوال خواهد رفت که برای این امروز برای دختران جامعه ما برنامه ریزی کاملی انجام داده اند.

وی کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل افزایش بی حجابی و بدحجابی درجامعه عنوان کرد و گفت: آتش به اختیار همان ترجمه شده امر به معروف و نهی از منکر بوده که نباید در برابر آن بی تفاوت عمل کنیم.

حجت اسلام زینعلی افزود: کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سوی جامعه مرده پیش خواهد برد و باید امروز همه خود را در برابر این فریضه واجب مسئول و موظف بدانیم.

امام جمعه خور:

زن در حفظ خانواده نقش کلیدی دارد

امام جمعه خور در نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، گفت: زن در خانواده نقش کلیدی دارد، زن عضو اصلی خانواده است که اگر زن متزلزل شود هیچ چیز در جای خود قرار نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مهدی نژاد با اشاره به هدف قرار دادن جایگاه زنان به عنوان مادر در خانواده گفت: دشمن به سمت خانواده حمله ور شده است و می خواهد مادر را که به عنوان ستون استحکام بخش خانواده است و فرزندان را در نظام اسلامی پایبند به اصول اعتقادی نگاه داشته است هدف بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد تا با حمله به جایگاه مادر، منزلت او را به انحراف بکشد تا بتواند از نتیجه آن خانواده و پس از آن جامعه را به نابودی بکشاند.

خطیب جمعه خور با اشاره به اهمیت نیاز های زن و مرد در محیط خانواده بر قناعت همسران تأکید کرد و افزود: زن و مرد در تمام امور توانایی همسر خود را در نظر بگیرند تا درخواستی خارج از توانایی همسر نداشته باشند و زندگی مستحکمی داشته باشند.

وی پرتوقعی را صفت ناپسندی عنوان کرد و افزود: ریشه توقع های بالا و نامعقول کبر و غرور است که یک بیماری روحی و روانی است، در برابر آن کم توقعی محصول وقار و ادب و نتیجه معرفت و کرامت و فروتنی و تواضع است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد تصریح کرد: اگر بخواهیم زندگی شیرین تر از عسل باشد و اختلاف، رنجش و تلخی به وجود نیاید در امور زندگی نسبت به هم کم توقع باشیم، کم توقعی جلوه رحمت خداست و موجب خوشنودی خداوند می شود.

امام جمعه خور در مورد فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب ادامه داد: آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز، همان طور که در محرم مردم خودجوش برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می شوند و منتظر اقدام هیچ مسئول و رئیسی نمی شوند در دیگر امور جامعه که اقدامی نشده است و جای خالی احساس می شود انجام وظیفه کنند.

امام جمعه محمد آباد:
عده ای می خواهند جریان مؤمن و انقلابی کشور درگیر حواشی باشد
امام جمعه شهر محمد آباد پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: جریان مؤمن و انقلابی کشور باید در مسائل جاری بصیرت داشته باشند؛ چراکه بینش صحیح و بصیرت برآمده از آموزه ‌های دینی، نقش بسزایی در تصحیح افعال انسان دارد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی ادامه داد: بصیرت، قوّه ‌ای است نفسانی که به مدد نور الهی پدید آمده، و باعث می شود تا صاحب آن قوه، حقیقت و باطن امور را چنان که هست دریابد؛ انسانِ با بصیرت، می ‌تواند حق و حقیقت را از باطل تشخیص دهد، صحیح بشنود و بیاندیشد.

وی افزود: عده ای علاقه‌مندند که جریانات مؤمن و انقلابی کشور درگیر حواشی شوند و از توجه به اتفاقات و مسائل اصلی کشور غافل بمانند، مسائلی نظیر بازداشت‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها مسائل حاشیه‌ای کشور است.

خطیب جمعه محمدآباد تصریح کرد: لازم است جوانان انقلابی به هوش باشند، در این زمین بازی نکنند و به مسائل اصلی کشور بپردازند، این حاشیه‌سازی ها با دو هدف ایجاد و بالابردن هزینه‌ دفاع از انقلاب و ارزش‌ها برای نیروهای انقلابی و همچنین سرگرم کردن جریانات مؤمن و انقلابی به مسائل فرعی انجام می شود.

هاشمی ادامه داد: مشارکت حماسیِ چهل‌میلیونی ملت ایران در انتخابات که تکریم جهانیان را در پی داشت، بغض دشمنان ما را برانگیخت؛ به‌گونه‌ای که با تدارک حملات تروریستی به مرقد حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، تلاش کردند با تضعیف امنیت کشور، آن مشارکت عظیم را کمرنگ جلوه دهند.

وی افزود: موفقیت بزرگ سپاه در عملیات موشکی علیه تروریست‌ها که در کمال دقت، سرعت و قدرت انجام شد، نه‌ فقط نشان داد که ملت ما از حضور در صحنه، عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه از اقتداری برخوردار است که می‌تواند دشمن خود را در صدها کیلومتر بیرون از مرزها تنبیه کند.

خطیب جمعه محمد آباد افزود: عملیات موشکی سپاه، از یک‌سو موجب اعجاب تحلیلگران و مسرت جهانیان شد و از سوی دیگر، دشمنان ما حتی آمریکا و اسرائیل را از هر نوع محکومیت لفظی علیه ایران بازداشت؛ ضمن آن که موج عظیمی از شادمانی در دل های ملت ایران به وجود آورد.

امام جمعه شهرمحمدآباد با بیان این که متأسفانه در پی جنجال‌های چند روز اخیر، مشارکت عظیم مردم در انتخابات و نیز اقتدار ملت ما، تحت‌الشعاع قرار گرفت گفت: گویی دست‌هایی در کار است که همزمان با افزایش تحریم ها و تهدیدات چنین القا کنند که تفرقه و تشتُّت، کشور را فرا گرفته است.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی با اشاره به این که مسائل اصلی کشور، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری و رکود، مبارزه با فساد اداری و مالی، بستن منافذ نفوذ دشمن در حوزه‌های مختلف، پیگیری تحریم‌های جدید آمریکا و نسبت آن با برجام و سرانجام قرارداد FATF از مهم ترین اولویت های کشور ماست.

وی تأکید کرد: جریان ها و جوانان مؤمن و انقلابی با «رویکردی فعال و مطالبه‌گر» موارد اصلی کشور را از قوای محترم پیگیری و مطالبه کنند و مسئولان را موظف به پاسخگویی نسبت به عملکردشان کنند.

هاشمی در ادامه گفت: نکته ای که باید در فعالیت‌ های سیاسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد این است که طبق فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب جوانان انقلابی در مواقعی مثل الان که دستگاه‌های فکری، فرهنگی و سیاسی مختل و بعضا تعطیل شده اند، اجازه‌ فعالیت «آتش به اختیار» دارند.

خطیب جمعه محمدآباد با بیان این که از ملزومات این فرمان همانطور که معظم له در خطبه‌های عید سعید فطر فرمودند دو قید «تمیز و خودجوش بودن» است، تصریح کرد: در مورد قید «تمیز» بودن باید این نکته رعایت شود که کار تمیز، کاری است که «مدعیان پوچ‌اندیش و لیبرال» را طلبکار جریان انقلابی نکند که با حاشیه سازی فضای جامعه را متشنج و مشوش کنند.

امام جمه نطنز:

عفاف و حجاب برطرف کننده بسیاری از مشکلات روحی و جسمی است
امام جمعه نطنز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ارزش بالای نهاد خانواده در دین مبین اسلام، اظهار کرد: امروزه دشمنان با درک نقش این نهاد در تربیت و تعالی انسان ها، با ابزار ماهواره و ترویج بد اخلاقی ها و بدحجابی ها سعی می کنند این نهاد مقدس را هدف قرار داده و آثار دین را از بین ببرند.

حجت الاسلام روح الله امینی افزود: عده ای در مسائل اعتقادی خود تنبلی کرده و سازشکار و سست می شوند، دنیا طلبی را در اولویت کارهای خود قرار داده و از مسیر تقوا و ایمان دور می شوند و بدین ترتیب احترام ها کم رنگ شده و کسی دست دیگری را برای کمک نمی گیرد.

وی با اشاره به شروع ساخت مصلای

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، قانون مهم اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را دنبال خواهد کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن روز شوراها گفت: نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند. پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم سرانجام اخذ مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده و گام بلندی برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع مشکلات شورای نگهبان بر آن است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی رغم ضرر اکثریت 99 درصدی مردم، بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنها نبوده است.

قالیباف تاکید کرد: این قانون فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتمال حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند. وقتی یک مجموعه بانکی 3 هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداگری شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات هزینه سوداگری و سفته بازی خود را چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند.

وی با بیان اینکه «این مالیات در اصل مالیاتی بر سوداگری و سفته بازی و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است»، اظهار کرد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود؛ در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسئولیت آن نداده بود.

رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلاً در تابستان 1399 وعده آن را داده بودیم، تصویب کرد و این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم