Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – نشست امروز گروه 20 با بيانيه اي پايان يافت که حول محور مبارزه با تروريسم و جلوگيري از تامين مالي و گسترش آن از طريق فضاي مجازي بود.

به گزارش جمعه شب ايرنا به نقل از تارنماي فايننشال اکسپرس، سران 19 کشور توسعه يافته و در حال توسعه و اتحاديه اروپا در پايان نشست امروز گروه 20 در هامبورگ آلمان، بيانيه مشترکي را منتشر کردند که پيرامون مبارزه باتروريسم و جلوگيري از تامين مالي و گسترش آن از طريق فضاي مجازي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان در اين نشست با محکوم کردن تمامي حمله هاي تروريستي در سراسر جهان، بر اتحاد در مبارزه با تروريسم و تامين مالي آن تاکيد کردند و گفتند: هيچ فضاي امني در جهان براي تامين مالي تروريسم نبايد وجود داشته باشد.
اعضاي گروه 20 تعهد کردند براي پيشگيري از استفاده از فضاي مجازي جهت اهداف تروريستي با بخش خصوصي همکاري کنند و محتوايي که محرک تروريسم باشد فيلتر شود.
همچنين دولت ها بايد در مقابله با تهديدي که از بازگشت تروريست هاي خارجي به کشورهاي خودشان ايجاد مي شود تبادل اطلاعات کرده و از ايجاد پايگاه توسط آنان در کشورشان پيشگيري کنند.
در اين بيانيه همچنين آمده است که کشورها بايد در مقابله با تهديدهاي فزاينده و آسيب پذيري هاي موجود در سيستم امنيتي - هواپيمايي هماهنگي نزديک داشته باشند.
دور نخست نشست گروه 20 امروز در هامبورگ آلمان به پايان رسيد و دور دوم آن فردا برگزار خواهد شد.
گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتين، استراليا، برزيل، چين، آلمان، فرانسه، بريتانيا، هند، اندونزي، ايتاليا، کانادا، ژاپن، کره جنوبي، مکزيک، روسيه، عربستان، آفريقاي جنوبي، ترکيه و ايالات متحده و همچنين اتحاديه اروپا است.
نشست اين گروه امسال با توجه به سياست هاي انزواگرايانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بي سابقه و همچنين رقابت ها و ائتلاف هاي جديد براي تعيين سياست هاي جهاني است.
نشست هامبورگ پراختلاف ترين اجلاس اين گروه است که شاهد اختلافاتي در باره مسائلي از جمله جنگ ها، تغييرات آب و هوايي، تجارت جهاني و آزمايش هاي موشکي کره شمالي خواهد بود.
همچنين اين نشست در سايه تظاهرات مخالفان در تدابير امنيتي بسيار شديد برگزار مي شود، اما با اين وجود تظاهراتي که از ديشب تا به امروز ادامه داشته درگيري هايي را ميان پليس و تظاهرکنندگان سبب شده که منجر به مجروحيت حدود 160 پليس و دستگيري 70 تظاهرکننده شده است.
شبد**9416**1010
مترجم:عليرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است