Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@00:42:57 GMT

داوری لیگ برتر اسیر مصدومیت ستاره‌ها !

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۸۰۱۶

داوری لیگ برتر اسیر مصدومیت ستاره‌ها !

وقتی کامرانی‌فر، حق وردی و سخندان را از لیست داوران لیگ هفدهم حذف می‌کرد، تصور این را نداشت که سه تن از بهترین داورانش را هم به دلیل مصدومیت یا مشکلاتی این چنینی از دست بدهد و لیگ هفدهم را با بحرانی جدی در زمینه داوران باتجربه آغاز کند!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، پیشرفت داوری و بهبود قضاوت بازی‌های لیگ، موضوعی است که هرسال از دپارتمان داوری و کمیته داوران انتظار می‌رود و اتفاق تازه‌ای هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور است که برگزاری کلاس‌های توجیهی، امسال هم مثل سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته بود و داوران هم با شرکت در این کلاس‌ها سعی داشتند دانش خود را به روز رسانی کنند و هیچ جای بهانه‌ای برای اشتباهات سهوی خود در رقابت‌های پیش رو نگذارند.


اوضاع اما همیشه آنطور که پیش‌بینی می‌شود، پیش نمی‌رود. درست زمانی که کامرانی‌فر دو تن از داوران با تجربه‌اش را به دلیل بالا رفتن سن بازنشسته اعلام می‌کند و مدعی است که با جوانگرایی و اتکا به با تجربه‌های فعلی می‌تواند گزینه‌های بهتری پیدا کند، ناگهان مصدومیت سه داور دیگر برنامه‌های دپارتمان را به کلی به هم می‌ریزد.


نتیجه آزمایش داوری بود که مصدومیت این داوران را مشخص کرد. اشکان خورشیدی و رضا کرمانشاهی در این آزمایش رد شدند و محمدرضا اکبریان با اعلام مصدومیتش اصلاً در این آزمایش حاضر نشد. رضا کرمانشاهی هم البته بعد از این آزمایش در چند جمله کوتاه مصدومیتش را تأیید کرد و گفت تا 5 هفته آینده به شرایط آمادگی می‌رسد.


نکته قابل تأمل درباره این داوران این بوده که اشکان خورشیدی فصل گذشته در کنار علیرضا فغانی از گزینه‌های قضاوت شهرآورد بوده و در بین کاندیداهای بهترین داور فصل پانزدهم قرار داشته. رضا کرمانشاهی و محمدرضا اکبریان هم از داوران طراز اولی بوده‌اند که مسابقات مهم و پخش مستقیم زیادی را قضاوت کرده‌اند.


به همین خاطر است که وقتی این سه داور طراز اول دپارتمان، آزمایش خود را از دست می‌دهند، عملاً کار دپارتمان برای انتخاب تیم داوری برای بازی‌های پخش مستقیم سخت‌تر از پیش می‌شود چرا که حسن کامرانی‌فر پیش از آن دو تن دیگر از داوران با تجربه‌اش را از لیست داوران لیگ هفدهم هم خارج کرده و اینکه حالا سه داور دیگر را هم از دست بدهد، اتفاق بدی برای او به حساب می‌آید.


این سه داور گرچه می‌توانند در آزمایش بعدی شرکت کنند و بار دیگر شانس خود را برای حضور در لیست داوران بیازمایند اما نکته قابل توجه این است که تا وقتی مصدومیت آنها برطرف شود و رییس دپارتمان بخواهد زمان دیگری را برای آزمایش بعدی در نظر بگیرد، حداقل 5، 6 هفته از رقابت‌های لیگ گذشته است و دپارتمان داوری، حداقل در 5 هفته ابتدای لیگ هفدهم، 5 تن از بهترین داورانش را در اختیار ندارد. حق‌وردی و صالحی که به خواست کامرانی‌فر حذف شده‌اند و اکبریان، کرمانشاهی و خورشیدی هم نتوانستند آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارند.


درست است که کامرانی‌فر از همان ابتدای ورودش تأکید داشته که اعتقاد ویژه‌ای به داوران جوان دارد و در طول این مدت هم اتفاقاً داوران جوانی را به دپارتمان معرفی کرده اما واقعیت این است که هرقدر هم او به داوران جوان اعتقاد داشته باشد، باز هم نمی‌توان تأثیر حضور داوران با تجربه در چینش هر هفته از رقابت‌ها را منکر شد. کامرانی‌فر هرقدر هم به جوانان پروبال دهد، باز هم در مسابقات حساس و پخش مستقیم به داورانی با تجربه نیاز دارد.


با این وضعیت بدون شک دپارتمان داوری در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم، با بحرانی جدی در چینش داوران رو به رو خواهد بود.

محمدرضا اکبریان کمیته داوران رضا کرمانشاهی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقات تلخ این فصل برای پرسپولیس مصدومیت سخت ستاره‌های این تیم بود در مقاطع مختلف بود.

یکی از بازیکنانی که با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در اوایل فصل، ادامه بازی‌ها را از دست داد یاسین سلمانی بود. علاوه بر او مرتضی پورعلی گنجی هم برای دومین بار دچار این مصدومیت سخت شد.

علیرضا بیرانوند نیز از ابتدای سال درگیر مصدومیت مچ دست شده و حالا با باز کردن گچ دستش تمرینات اختصاصی جدیدی را شروع کرده است.

این بازیکنان حالا وارد آخرین مرحله از دوران مصدومیت‌شان شده‌اند و امروز با حضور در ورزشگاه کاظمی، زیر نظر کادر پزشکی سرخ‌ها تمرین کردند و مورد استقبال هم‌تیمی‌هایشان نیز قرار گرفتند.

بیرانوند با انتشار یک ویدیو از تمرین کنار یاسین و مرتضی برای تمام ورزشکاران ایران آرزوی سلامتی کرد.

دیگر خبرها

  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس
  • سوت سرنوشت