Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت : نقش جوانان در تحقق شاخصه هاي زندگي امروز بشر ، بي بديل و بي نظير است

به گزارش خبرگزاري آريا ، حجت الاسلام حميد رضا حنان گفت : زندگي بشر ٣ دوره ي تاريخي را پشت سر گذاشته که هر يک داراي شاخصه ها و ويژگي هاي مختلفي هستند ، اين دوره ها شامل دوره ي تسلط قدرت و زور ، دوره ي تسلط ثروت و استعمار و دوره ي تسلط علم ، آگاهي و دانش بر زندگي بشر مي شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود : در دوره ي اول کشورهايي که از قدرت و توان بيشتري برخوردار بودند ، بااستفاده از زور ، ساير کشور ها را مطيع خود ساخته و ظرفيت هاي آنان را چپاول مي کردند . در دوره ي دوم نيز کشور هاي داراي ثروت با استعمار کشورهاي فقير ، تمام داشته ها و ظرفيت هاي آن کشور ها را به غارت برده و به نفع خود مصادره مي کردند .

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ، در تشريح ويژگي ها و شاخصه هاي سومين دوره ي تاريخ زندگي بشر ، ابراز داشت : در اين دوره ، که زمان حال و عصر حاضر را شامل مي شود ، کشور هايي که بتوانند شاخصه هايي مانند علم ، گفتگو ، آگاهي ، معنويت ، اعتدال ، عقلانيت ، استدلال و ... را در درون خود نهادينه کرده و از آن در روابط داخلي و بيروني خود با ساير کشور ها بهره بگيرند ، به عنوان کشوري پيشرفته در عرصه ي جهان شناخته شده و مي توانند علاوه بر بهره برداري درست از داشته هاي خود ، از ظرفيت ساير کشور ها نيز در مسير توسعه و پيشرفت خود استفاده کنند .

حنان سپس اظهار داشت : هر کشوري که با شاخصه هاي زندگي امروز بشر هماهنگ نباشد ، منزوي شده و منفود واقع مي شود ، پس لازم است که ما با دنيا ، تعامل درست داشته و با بهره برداري از اين شاخصه ها ، به معرفي ظرفيت هاي خود در سطح جهان بپردازيم .

وي تصريح کرد : علم به عنوان يکي از شاخصه هاي زندگي در عصر حاضر ، بارها توسط مقام معظم رهبري مورد تاکيد قرار گرفته و بايد توسعه ي علمي کشور با سرعتي بيشتر به سمت قله هاي جهاني سوق داده شود .

حجت الاسلام حنان گفت : خوشبختانه دولت تدبير و اميد به عنوان ممتاز ترين دولت تاريخ نظام جمهوري اسلامي ايران ، نگاه ويژه اي به پتانسيل هاي نسل جوان دارد و اين اداره کل نيز که زير مجموعه اي از دولت محسوب مي شود ، اين آمادگي را دارد که از حضور ، ظرفيت و پتانسيل جوانان استان در حيطه ي اجرا و محتواي فعاليت ها و اقدامات فرهنگي و هنري استفاده کرده و در همين راستا شاهد حضور حضور نسل جوان تحصيل کرده و متخصص در بدنه ي مديريتي و اجرايي اين اداره کل هستيم .

وي در پايان خاطر نشان ساخت : بنده به واسطه ي سابقه ي دانشگاهي ام ، با قشر جوان رابطه اي تنگاتنگ داشته و دارم و معتقدم جوانان مهمترين ابزار براي تقويت نظام هستند .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند

مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا عصر امروز ساعت ۱۶ به وقت محلی در شهر امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد و بر اساس آن تیم پسران جوان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.
 
۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.
 
قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران - چین

گروه C: اردن - هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی - چین تایپه -  قطر
 
هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.
 
لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون آسیا میزبانی این دوره از رقابت ها، به کشور اردن سپرده شد.
 
تیم هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند