Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحیه انقلابی‌گری کشور را به پیروزی و بالندگی رساند، گفت: ‌بدون حضور ‌مردم‌ امکان پاسخگویی به تهدیدات فرهنگی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آذرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشمدر مراسم افتتاحیهنهمین دوره طرح ولایت در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان اینکه هدف دشمن ایجادچالشگفتمانی وهویتانقلابیعلیه ایران است،بزرگ‌ترین تهدید دشمن در مقطع فعلی رادر حوزهگفتمانی و هویتی دانست و اظهار کرد: دشمن با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری و پشتیبانی از آن‌ها و با هدف ضربه زدن و ایجاد چالش گفتمانی و هویتی در برابرگفتمان انقلاب اسلامی و تحریف اندیشه‌های امام راحل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استکبار جهانی با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های متعدد، همواره در راستای تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی داعش هم چالش هویتی و گفتمانی در برابرنظاماسلامی استخاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از ایجاد و حمایت از داعش و گروه‌های تروریستی تضعیفچهره اسلام در منطقه است به همین دلیل مقام معظم رهبری در سالهای اخیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری و انقلابی ماندن را مورد توجه و تاکید قرار داده‌اند.

وی با ذکر اینکه روحیه انقلابی‌گری کشور را به پیروزی و بالندگی رساند تصریح کرد: امروزه برای تعالی و پیشرفت ایران اسلامی، حفظ و تقویت روحیهانقلابی گری و حفظ گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی ضروری است.

امامجمعه تبریزبا اشاره به توصیه‌ها و راهکارهای مقام معظم رهبری در قبال تهاجم گفتمانی دشمنخاطرنشانکرد: بزرگ‌ترین راهکار مقابله با دشمنان اسلامی انقلابی گری و انقلابی ماندن استو تعریف سازوکارهای مناسب برای تقویت روحیه انقلابی گری در تمامی سطوح جامعه بایدطراحی، اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به‌ فرمان آتش به اختیار از جانب مقاممعظم رهبری کهسوءبرداشت‌هایی در این خصوص در جامعه صورت گرفت، افزود:مفهوم آتش به اختیار رهبری در قبالهجمه‌های فرهنگی، اجتماعی دشمن است چراکه همواره دشمن تلاش می کند تا نسلجوان ما را بی‌هویت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه جوانانانقلابی و پیرو خط امامدر قالب گروه‌های مردمی به‌صورت خودجوش به مقابله بافرهنگ غرب بپردازند، افزود: برای تحقق فرمان آتش به اختیار و جلوگیری از تاراج و دفاع از فرهنگ و هویت اصیل ایرانی-اسلامی باید فعالیت‌های فرهنگی و مردمی به‌صورت خودجوش وجهادی همراه با منطق، اخلاق و رعایتقانون صورت گیرد.نباید فعالیت‌هایخودجوش مردمی آتش به اختیار از قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی تخطی کند.

وی حرکت‌های خودجوش و مردمی را مکمل و پشتوانه تداوم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نظام ذکر کرد و بر بسترسازی مناسب برای فعالیت‌های آتش به اختیار مردمی توسط دولت تأکید و تصریح کرد: بدونحضور خودجوش مردمی امکان پاسخگویی به تهدیدات فرهنگی نیست و برای تحقق فعالیت‌هایخودجوش مردمی و پاسخگوییدر قبال تهدیدات فرهنگی واجتماعی دشمن، باید بسترسازی در این خصوص از جانب مسئولانصورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به‌شتاب چشمگیر تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعهخاطرنشان کرد: برای مصون ماندن از پیامدهای این تغییرات به باورهای اسلامی و ارزش‌های اخلاقی و هویت اسلامی- ایرانی و مقابلهبا تهدیدات دشمن، باید راهکارهای درست و مناسب با انواع تحولاتدر جامعه اسلامی تبیین و عملیاتی شود.

وی تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور را از ضروری‌ترین سیاست های کلی نظاممقدس جمهوری اسلامی در عصر کنونی ذکر کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های پیچیده آمریکا در منطقه،گسترش گروه‌هایتروریستی و تکفیری،جنگ افروزی بازیگران سیاسی در کشورهای همسایه و خریدهای تسلیحاتیهنگفت کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ضرورت انقلاب اسلامی در وضعیت فعلی تقویت بنیه دفاعی و نظامی است.

امام‌جمعه تبریز تأکید کرد: کسانی که ارکان اقتدار و عزت نظام وابسته به آنان است، نبایداز تلاش برای تقویت ایناصل مهمغفلت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تنها راه ثبات و اقتدار نظاممقدس جمهوری اسلامی در سایه تبعیت محض از ولایت‌فقیه و مسئولیت‌پذیری امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: همه ما باید با درک صحیح وعمیق از موقعیتحساس کشور مصمم تر ومقاوم‌تر از گذشته مسیر تعالی و پیشرفتکشور را با اراده قوی و با تأسی از مقام معظم رهبری پیش ببریم.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کد خبر 6088899 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه