Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:35:02 GMT

کشت آفتابگردان در گلستان توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۴۲۳۹

کشت آفتابگردان در گلستان توسعه می یابد

گرگان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشت آفتابگردان در استان گلستان توسعه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، سهراب سهرابی گفت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی خود اتکایی ۷۰ درصدی روغن وکنجاله است و در همین راستا حمایت از توسعه کشت و تولید دانه های روغنی سرلوحه جهاد کشاورزی گلستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:امسال سطح قرارداد آفتابگردان در گلستان دوهزار و ۱۷۴ هکتار و سطح زیر کشت آن دوهزار و ۱۶ هکتار بوده است.

سهرابی گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلو از بذرهای هیبرید،opواردتی و تولید داخل بین بیش از ۵۰۰ نفر از کشاورزان آفتابگردان کار گلستانی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهائ کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد:دانه آفتابگردان یکی از با ارزش ترین دانه های روغنی است وروغن آفتابگردان در حدود ۳۰ درصد کل روغن های نباتی تولید شده در جهان را تشکیل می دهد.

سهرابی ادامه داد: مقدار روغن در دانه های آفتابگردان به طور متوسط ۴۰ درصد است که در مقایسه با میزان ۱۷ درصدی آن در سویا و تخم پنبه بسیار بالا است.

وی تصریح کرد:روغن آفتابگردان در بسیاری از مناطق جهان انتخاب برتر مصرف کنندگانی است که رژیم غذایی سالم تر را ترجیح می دهند.

وی یادآور شد: تخم آفتابگردان بسیار مقوی است و دارای ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد مواد هیدروکربن، هشتدرصد فسفر و ۹ درصد پتاسیم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد