Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@20:18:16 GMT

طرح فقرزدایی اجتماع ‌‎محور در کشور اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۴۵۳۵

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: طرح فقرزدایی اجتماع‌‎محور با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم از گنبدکاووس، فرید براتی امشب در آئین متمرکز در مراسم متمرکز پروژه های بهزیستی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از سیاست‎های راهبردی بهزیستی برای حضور در مناطق مخروم دایر کردن پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر بیش از 350 پایگاه سلامت روان و سلامت اجتماعی و بیش از 250 پایگاه خدمات اجتماعی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 16 پایگاه سلامت روان و 11 پایگاه خدمات اجتماعی در استان گلستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این پایگاه‌ها نیازسنجی و آمار جمعیتی احصاء و دسته‌بندی شده و پس از انتخاب تعدادی از مردم همان منطقه، مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات به مرور برطرف می‌‎شود.

براتی یادآور شد: در کنار این فعالیت‎ها، یکی از طرح‌های سلامت روان ارائه خدمات سلامت روان است که در گام نخست آموزش‌هایی مانند تربیت فرزندان، مهارت‎های زندگی، کنترل خشونت، کم‎آزاری نیز داده می‎شود و افرادی که نیاز به تخصص بیشتر دارند به مراکز تخصصی معرفی می‎شوند.

وی طرح دیگر را فقرزدایی اجتماع‌‎محور نام برد و گفت: در این طرح زنان سرپرست خانوار بیکار شناسایی و با همکاری دستگاه‎های مرتبط و ارتباط با بهزیستی و گروه همیار، خدمات مالی بانکی برای ایجاد اشتغال تولیدی و رفع محرومیت به آنان ارائه می‎شود.

8 پروژه بهزیستی در مناطق آسیب‌پذیر گنبدکاووس افتتاح شد

محمدرضا شهمرادی رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: برای پیشگیری از اعتیاد و درمان و توانمندسازی افراد در معرض خطر در مناطق آسیب‎پذیر و ارتقاء سطح سلامت روانی مردم و در راستای طرح شهید شوشتری یک پایگاه سلامت اجتماعی در روستای بدلجه، یک پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت اجتماعی در محله اسلام‎آباد امامزاده یحیی ابن زید (ع) و یک پایگاه خدمات اجتماعی در محله سیدآباد، در مجموع 4 پایگاه افتتاح شد.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: در این پایگاه‌ها نیازسنجی صورت گرفت که در محله اسلام‎آباد دفع زباله، نداشتن امکانات رفاهی، نام گذاری معابر و کودکان از تحصیل بازمانده مهم‎ترین مشکلات بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در راستای طرح شهید شوشتری 60 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی شد.

شهمرادی یادآور شد: امروز همچنین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان با ظرفیت 30 نفر افتتاح شد که این مرکز بانوان بالای 18 سال معتاد را جذب و درمان می‎کند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: افرادی که بضاعت مالی خوبی ندارند می‎توانند از یارانه 50،70 و 100 درصدی بهزیستی با توجه به بضاعت مالی خود استفاده کنند و در یک تا 3 ماه برای بهبود و درمان بستری شوند.

وی دیگر پروژه قابل افتتاح را 3 مرکز مشاوره اعلام کرد و گفت: مرکز مشاوره تخصصی اختلالات روان‌شناختی، مرکز روان شناختی تخصصی، تحصیلی و تربیتی، مرکز تخصصی ازدواج و خانواده نیز به صورت متمرکز برای مشاوره به بهره‌‎برداری رسید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)