Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:38:35 GMT

سقلمه ای که پوتین به ماکرون زد!

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۹۶۶۵

ماکرون بارها تاکید کرده بود که اهمیت بسیاری برای تغییرات آب‌وهوایی قائل است. پوتین به ماکرون اطمینان داده بود که مسکو همچنان به توافق آب‌وهوای پاریس متعهد است و به تعهدات خود براساس این توافقنامه عمل خواهد کرد. آفتاب‌‌نیوز : ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به خاطر دیر آمدن همتای فرانسوی‌اش برای حضور در یک نشست دوجانبه در حاشیه نشست گروه 20 به حالت شوخی به وی سقلمه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد که تاخیرش برای حضور در این نشست دوجانبه به خاطر مذاکرات طولانی مدت با همتایانش حول محور مسائل تغییرات آب‌وهوا بوده است.

پوتین با لبخندی در پاسخ گفت: امیدوارم در حال حاضر اوضاع آب‌وهوا بهتر شده باشد.

پیشتر ماکرون بارها تاکید کرده بود که اهمیت بسیاری برای تغییرات آب‌وهوایی قائل است. پوتین به ماکرون اطمینان داده بود که مسکو همچنان به توافق آب‌وهوای پاریس متعهد است و به تعهدات خود براساس این توافقنامه عمل خواهد کرد.

پوتین به ماکرون گفت: شما موضع ما را درخصوص این مساله می‌دانید. ما به توافقنامه آب‌وهوای پاریس متعهد هستیم و تصمیمات متناسبی را اتخاذ کرده‌ایم و قصد داریم از آنها پیروی کنیم.

ماکرون ضمن تشکر از پوتین به خاطر تعهداتش نسبت به تغییر آب‌وهوا گفت: اگر ما چنین تعهداتی را ارائه ندهیم هیچ چیز به خودی خود درست نخواهد شد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین اطمینان داد که برنامه‌های حفاظت از محیط زیست همسو با ابتکار، نوآوری و رشد اقتصادی خواهند بود.

این دو رهبر به غیر از مسائل مربوط به آب‌وهوا درباره روابط دوجانبه نیز صحبت کرده و نسبت به کیفیت و میزان روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرده‌اند.

ماکرون گفت: پاریس و مسکو در حال حاضر می‌توانند وارد فاز جدیدی در روابط دوجانبه شوند.

منبع:‌ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
 



در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم