Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرجی زاده گفت: ۸۱ درصد ورودی زندانیان در سال ۹۵ برای اولین بار به زندان آمده بودند. به گفته این مسئول در همین سال ۹۵درصد فعالیت های سازمان زندان ها فرهنگی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب‌نیوز،مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دلیل حاکمیتی بودن زندان‌های کشور و محدودیت‌های قانونی از ارائه برخی گزارش‌ها معذور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله گرجی زاده بابیان اینکه زندان‌ها در جامعه اسلامی با سایر اقصی نقاط جهان متفاوت است، گفت: بیشترین فعالیت ما در حد 95 درصد فعالیت فرهنگی است.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم خلاصه‌ای از مشکلات جامعه را نظاره کنیم در زندان‌ها می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد، اظهار کرد: مسئولان برای شناخت مشکلات جامعه می‌توانند به زندان‌ها سرکشی کنند و با چکیده ای از معضلات و مشکلات افراد از نزدیک آشنا شوند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان، با اشاره به برخی از مشکلات در سطح جامعه، گفت: مسائل فرهنگی و قانونی در زندانی شدن افراد تأثیرگذار است، لذا باید در زمینهٔ فرهنگ‌سازی گام‌های اساسی برداشت که نتیجه آن کاهش زندانیان خواهد بود.

گرجی زاده بابیان اینکه قوانین زیادی در کشور وجود دارد ولی ممکن هست به‌درستی اجرا نمی‌شود، گفت: اگر زندان‌ها را درست درک نکنیم قطعاً به‌صورت تسلسل وار به سطح جامعه مشکلات کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر از زن و فرزند فرد زندانی حمایت‌های لازم صورت نگیرد احتمال گرایش آن‌ها به تخلف‌ها وجود دارد، نباید با چشم بد به آن خانواده نگاه کرد، جامعه باید درک درستی از خانواده زندانی داشته باشد و آن را از خود زندانی جدا بداند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید از خانواده زندانیان پشتیبانی کرد، اظهار کرد: این خانواده را ازلحاظ درمانی، فرهنگی، تأمین اجتماعی و … باید حمایت کرد و آن را به حال خود رها نکنیم.

گرجی زاده بابیان اینکه زندانی برای تنبیه به زندان‌ها ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: نباید پس از آزادی زندانی ها فقط برای سوءپیشینه این افراد را از جامعه طرد کرد؛ سازمان زندان‌ها تمام تلاش خود را برای اصلاح این افراد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: ما زندانیانی داریم که در زندان حافظ قرآن و نهج‌البلاغه شده‌اند، لذا جامعه باید از آن‌ها حمایت‌های لازم را داشته و دست رد به آن‌ها نزند تا بتوانند در شغل مناسب فعالیت کنند و دوباره به انجام جرم و بزه گرایش پیدا نکند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه همه موظف برای پیشگیری در وقوع جرم هستیم، گفت: سال 95، 30 هزار و 500 نفر ورودی به زندان داشته‌ایم که نسبت به سال 94 حدود 1.8 درصد کاهش ورودی‌ها را نشان می‌دهد.

گرجی زاده گفت: 81 درصد ورودی زندانیان در سال 95 برای اولین بار به زندان آمده بودند، 96 درصد مرد و چهار درصد زن، 57 درصد زندانیان متأهل، سه درصد بی‌سواد بوده‌اند.

وی در مورد مرخصی‌های سال 95 به زندانیان، گفت: 57 هزار و 600 مورد مرخصی به زندانیان استان داده‌شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: 10 هزار و 300 نفر زندانی مرخصی در سال 95 رفته‌اند که مجموع روزهای مرخصی رفته 563 هزار روز می‌شده است.

گرجی زاده از بازدید بیش از دو هزار مورد توسط قضات از زندان‌های استان در سال 95 خبر داد، گفت: 29 هزار نفر در سال 95 از بند زندان رهایی یافته‌اند.

وی ادامه داد: آزادی مشروط 10 هزار و 20 مورد، آزادی توسط خیران 430 نفر در ایام ماه مبارک رمضان، شورای حل اختلاف داخل زندان 631 مورد رسیدگی شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان از حافظ قرآن شدن 2 هزار و 400 نفر از زندانیان استان اصفهان خبر داد و گفت: یک هزار و 115 نفر ادامه تحصیل داده‌اند، همچنین شش هزار و 384 نفر هم مشغول اشتغال مولد شده‌اند.

گرجی زاده افزود: سه هزار و 500 نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و یک هزار و 135 خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته‌اند.

وی از تخصیص حقوق و دستمزد دو میلیارد تومان به 6 هزار و 384 اشتغال مولد خبر داد و گفت: 351 هزار ویزیت پزشک، 12 هزار مورد خدمات دندانپزشکی و تعداد بالایی هم خدمات تخصصی پزشکی به زندانیان استان ارائه‌شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان بابیان اینکه از سال 80، شش هزار و 300 نفر توسط ستاد دیه استان آزادشده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته 430 نفر به دست خیران و گذشت شکات از بند زندان رهایی یافته بودند.

گرجی زاده در رابطه با جرم‌ها اظهار کرد: مواد مخدر با 26 درصد در رتبه اول ورودی‌ها هستند و 50 درصد موجودی‌ها در زندان‌های استان مرتبط با این جرم است، سرقت با 20 درصد، جرم علیه اشخاص 14 درصد و محکومیت‌های مالی با 13 درصد در جایگاه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد زندانی‌های کشور در بین کشورهای اسلامی رتبه اول، در بین کشورهای آسیا چهارم و در بین کشورهای جهان رتبه هشتم است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: تقریب موجودی زندانیان در زندان مرکزی سه برابر موجودی ممکن هست که کار اصلاح و تربیتی را با مشکل روبرو می‌کند.

گرجی زاده بابیان اینکه یک هزار و 400 عنوان مجرمانه منجر به زندان وجود دارد، تأکید کرد: مردم نباید مُصر در فرستادن افراد به زندان باشند؛ زندان را باید به‌عنوان آخرین راهکار در نظر گرفت و از طرق دیگر برای اصلاح افراد باید گام برداشت.

وی بابیان اینکه محل زندان جدید اصفهان پیش‌بینی‌شده است، گفت: 360 میلیارد برای آن مدنظر قرارگرفته ولی هنوز تأمین اعتبار آن انجام‌نشده است، مطالعات در این رابطه صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان بابیان اینکه یک هزار و 734 از زندانیان در سال 95 عفو خورده‌اند، گفت: 120 مورد از زندانیان در سال 95 به دلیل پایان حبس و رضایت شاکی پس از مرخصی به زندان بازنگشته‌اند.

گرجی زاده از بهره‌برداری زندان نجف‌آباد با ظرفیت 750 نفر خبر داد و افزود: به خواست خدا زندان کاشان با هزینه 32 میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از درجه‌یک بودن زندان اصفهان در سطح کشور گفت و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته‌شده که زندان‌های موجود در شهرها به فروش برسد و زندان‌های جایگزین ساخته شود.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: 70 درصد افرادی که وارد زندان می شوند دچار مشکل اعتیاد هستند و با این مشکل دست به گریبان هستند ولی 50 درصد موجودی زندان های استان معتاد هستند که در زندان تحت درمان قرار می گیرند.

به گزارش صاحب نیوز، اسدالله گرجی زاده مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان به عنوانمدیر و کارمند نومنه دستگاه قضایی کشوردر سال 96 معرفی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند