Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از افزایش پنج هزار و 200 متری سرانه فضای مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تا مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصر اترک،منیر صادقی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالیاظهار کرد: راه اندازی مراکز ثابت و سیار برای ارائه کتاب های منتشر شده این کانون به کودکان و نوجوانان از جمله مهمترین برنامه های در دستور کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و استان خراسان شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی در ادامه نقد کتاب، برگزاری کارگاه های ادبی و کارگاه های داستان نویسی، کارگاه های شعر و ادبیات در این مراکز همچنین حمایت از تالیف و انتشار کتاب های ارزنده و استاندارد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های در دستور کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد.

وی با اشاره به مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در خطه خراسان شمالی اولین مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 49 در شهر شیروان و پس از آن در سال 54 در شهر بجنورد و در سال 56 نیز در شهر اسفراین تاسیس شدند.

وی افزود: پس از رخداد انقلاب اسلامی در سال 57 تا ابتدای سال 92 به طور کلی سرانه فضای مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان به هزار و 500 متر رسید.

وی در ادامه گفت: از سال 92 تاکنون با پیگیری های بسیاری که انجام شد، سرانجام سه هزار و 100 متر دیگر نیز به سرانه فضای مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه شد که این فضاها شامل ساختمانی با زیربنای هزار و 500 متر در شهر بجنورد، ساختمانی با زیربنای 800 متر در شهر راز و ساختمانی با زیربنای 800 متر در منطقه صفی آباد شهرستان اسفراین اضافه شد.

صادقی همچنین اعلام کرد: در تلاش هستیم که تا مهر ماه امسال پنج هزار و 200 متر دیگر نیز به مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه شود که این مراکز شامل ساختمانی با زیر بنای هزار و 200 متر در شهر اسفراین، ساختمانی با زیر بنای 800 متر در شهر گرمه و ساختمانی با زیر بنای سه هزار و 200 متر در شهر بجنورد هستند.

افزون بر این، وی به مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر شیروان نیز اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان این مراکز از سال 90 با هزار و 200 متر زیربنا آغاز شده که ساخت آن فقط تا مرحله فونداسیون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مجری ساخت این مرکز است، ابراز امیدواری کرد: این اداره کل برای ساخت این مرکز اهتمام جدی خود را بکار گیرد.

افزون بر این، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز فرمانداران شهرستان های شیروان، فاروج، جاجرم و مانه و سملقان را برای حمایت از تکمیل و بهره برداری ساختمان مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان ها طی سال جاری تا سال آینده ملزم کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره کتابخانه های سیار روستایی و شهری این کنون در استان نیز اظهار کرد: طی سال های گذشته در مناطق راز و غلامان همچنین شهرستان های اسفراین، شیروان و فاروج کتابخانه های سیار روستایی فعال شده بودند که تالیفات سراسری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به این قشر در سطح روستاهای استان می رساندند که هم اکنون نیز فعال هستند.

وی در ادامه درباره کتابخانه های سیار شهری این کانون در سطح استان نیز عنوان کرد: دو مجوزکتابخانه سیار شهری برای شهرهای بجنورد و شیروان را نیز اخذ کرده ایم که این دو کتابخانه حتی کودکان کار و خیابانی را تحت پوشش قرار داده تا به آنان نیز کتاب ارائه دهند.

صادقی افزود: هر یک از این دو کتابخانه سیار شهری به پنج هزار جلد کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تجهیز شده اند که خدمت رسانی می کنند.

تالیف کتاب های ارزنده، کودکان و نوجوانان را از تهاجم فرهنگی مصون نگاه می دارد

وی در بخشی دیگر از سخن خود حمایت از تالیف کتاب های ارزنده و استاندارد برای قشر کودک و نوجوان، رشد فرهنگ کتابخوانی و افزایش سواد ادبی، تاریخی در میان این قشر را از مهمترین اهداف راه اندازی این مراکز عنوان کرد.

به گفته وی، رشد تالیف کتاب های ارزنده برای کودکان و نوجوانان، این قشر را از تهاجم فرهنگی همچنین گسست فرهنگی و آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد و این قشر را با ادبیات، تاریخ و تمدن کهن این سرزمین آشنا می کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: با تالیف این کتاب ها می توان به کودکان و نوجوانان خود مهارت های زندگی را آموخت و اعتماد به نفس و خلاقیت را در آنان تقویت کرد.

وی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است تا کودکان و نوجوانانی را برای آینده ایران تربیت کند که آنان آینده روشنی را برای این سرزمین رقم بزنند.

وی در خاتمه مهمترین حمایت های مورد نیاز این کانون از مسئولان استان را در زمینه های جذب و تامین نیروی انسانی متخصص و تربیت شده برای کانون های پرورش فکری در حال تاسیس استان و ارائه حمایت های مالی به این کانون ها برشمرد.

صادقی همچنین بر ضرورت تعامل های تنگاتنگ فرهنگی و کتابخانه ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد، کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان با این کانون تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی